מחקר: הבינה המלאכותית חודרת בגדול לעסקי ה-SMB
רוב העסקים הקטנים והבינוניים מסתייעים, או מתכוונים להסתייע, בבינה מלאכותית כדי לסייע בשירות לקוחות, מסחור, ניהול מלאי, יצירת תוכן, ניתוח תחרות ושרשראות אספקה - כך לפי מחקר שערכה פיוניר
מחקר חדש, שערכה פיוניר, מעלה כי רוב העסקים הקטנים והבינוניים כבר עושים פיילוט על כלי בינה מלאכותית, או מתכוונים לעשות אחד כזה – לצרכים שונים: כדי לסייע בשירות לקוחות (62%), מסחור (64%), ניהול מלאי (62%), יצירת תוכן (62%), ניתוח תחרות (64%) ושרשראות אספקה (63%).
המחקר פורסם בדו"ח SMB Ambitions Barometer של החברה, שיצא באחרונה, זו השנה השנייה. הוא סקר כ-3,800 עסקים מ-15 מדינות, בהן ישראל, במטרה לבחון מהם הגורמים הקריטיים המשפיעים על הצמיחה שלהם.
מהנתונים עולה כי איומי סייבר נמצאים במקום לא מאוד גבוה בסדר העדיפויות של בעלי עסקי ה-SMB, אם כי מאז 2023 עלתה באופן משמעותי הסבירות שהגנה מפני איומי סייבר תהווה מטרה עסקית מרכזית עבור עסקים אלה – גידול מ-8% אשתקד ל-13% בשנה הנוכחית.
גיוון בשרשרת האספקה
עסקים קטנים ובינוניים מגוונים את שרשרת האספקה שלהם, עובדים בממוצע עם 29 ספקים (כולל משרדי עורכי דין וסוכנויות שיווק), לעומר 21 ספקים לפני שנתיים. זאת, כתגובה לאירועים מקרו-כלכליים. כמו כן, כמעט שני שלישים מהמשתתפים בסקר מאמינים שרשת ספקים מגוונת וגלובלית מסייעת להגן על העסק שלהם מפני שיבושים גלובליים.
עוד עולה מהמחקר שעסקים קטנים ובינוניים מרחיבים את בסיס הלקוחות שלהם על ידי צמיחה למסלולי סחר חדשים: שניים מכל חמישה עסקי SMB נותנים עדיפות לשווקים באירופה ובמרכז אסיה לצמיחת בסיס הלקוחות שלהם בחמש השנים הקרובות, לעומת 33% ב-2023. הסיבות המרכזיות לכך הן הזדמנויות עסקיות/הכנסות (45%), עמידה בדרישות הלקוחות (38%) וקרבה אזורית (37%). זהו חלק ממגמת גיוון סחר רחבה יותר, בצל המתח המתמשך במסחר בין סין לבין ארצות הברית, שהפך את ניהול העסקים למורכב יותר.
יותר מ-40% מהמשיבים ציינו שהם לא מוכנים לאירועים גלובליים כגון סכסוכים גיאו-פוליטיים, חרמות על מוצרים ומלחמות סחר – עלייה מ-36% ב-2023.
"ההזדמנות עבור עסקים קטנים ובינוניים לצמוח כתוצאה מהביקוש הגלובלי היא עצומה", אמרה ביא אורדונז, סמנכ"לית הכספים של פיוניר. "המחקר שלנו מראה שארגוני SMB ממשיכים להרחיב את עסקיהם מעבר לגבולות, מרחיבים את טווח הפעילות שלהם לשווקים ולמסלולי סחר חדשים. לשם כך, עסקים קטנים ובינוניים מאמצים דיגיטציה וחדשנות, ועובדים עם מגוון ספקים ושותפים מקדמי טכנולוגיה, שיכולים להעצים ולסייע לשאיפות הגלובליות שלהם".
תגובות
(0)