בגלל הרגולציה: אפל לא תשיק את מערכת ה-AI שלה באירופה

באפל טוענים שהלימה לחוקי האיחוד, שמחייבים יכולת תפעול הדדי של תוכנה, לא מסתדרת עם מדיניות הגן הסגור של החברה, ו-"מסכנת את פרטיות המשתמשים ואבטחת הנתונים"

הכריז על Apple Intelligence: קרייג פדגריג'י, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל.

אפל לא מתכוונת להשיק, לפחות בינתיים, את מערכת הבינה המלאכותית החדשה שלה במדינות האיחוד האירופי – כך דווח בעיתונות הטכנולוגית בסוף השבוע. החזית החדשה בין שני הגופים קשורה, שוב, לחוק ה-DMA של האיחוד.

אחד הדברים שנדרשים לפי החוק החדש הוא יכולת תפעול הדדי של תוכנה. זה אומר שמפתחים נדרשים ליצור את התוכנה שלהם כך שניתן יהיה להריץ אותה במערכות הפעלה ובמסגרות חומרה שונות, וכך לאפשר למשתמשים לבחור לעבור ממערכת אחת לאחרת ועדיין לשמור על המידע שלהם, וגם להמשיך לתפעל אותן. זה לא מסתדר עם מדיניות הגן הסגור, שאפל לא אוהבת לשבור.

"אנחנו מודאגים שדרישות התפעול ההדדיות של ה-DMA עלולות לאלץ אותנו לסכן את שלמות המוצרים שלנו בדרכים שמסכנות את פרטיות המשתמשים ואבטחת הנתונים", מסרה אפל, שציינה בנוסף כי היא מתחייבת לעבוד עם האיחוד האירופי כדי למצוא פתרון לבעיה.

אפל הציגה את מערך הבינה המלאכותית החדש, Apple Intelligence, בכנס המפתחים השנתי שלה, שנערך בתחילת החודש. המימוש של השימוש בכלים הללו, לפחות נכון לעכשיו, מוגבל, בגזרה הטלפונית, לשני המכשירים המובילים בלבד בדור ה-iPhone 15, ולא ברור כמה מכשירים ייתמכו בדור ה-iPhone 16.

מעבר לתכונות הבינה המלאכותית שלא יושקו באירופה כחלק מ-iOS 18, וכן יושקו בארצות הברית, אפל לא תציע למשתמשים האירופיים גם את Shareplay – תכונה שמאפשרת "להשתלט" על טלפון אחר כדי לספק סיוע, וכן את iPhone Mirroring – תכונה שמוכרת היטב מסביבת Windows ומאפשרת שליטה ב-iPhone דרך מחשב macOS שאליו הוא מחובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים