מה תכלול חבילת יכולות הבינה המלאכותית של גוגל?

החבילה החדשה תציע יכולות מוכרות לצד כאלה חדשות, בהן חיפוש מידע על בסיס צילומי מסך, יכולת שמבטיחה ש-"כולם כלולים בתמונה הקבוצתית" ואיך לא - ג'מיני ● השם שלה צפוי - Google AI

חבילת AI חדשה. גוגל.

גוגל תכריז באמצע החודש הבא על טלפוני ה-Pixel 9 החדשים שלה. החברה, שכבר הודיעה על האירוע, לא שכחה לציין כי "הבינה מלאכותית תפגוש בו את IX" – כדי להציב במרכז את מה שחשוב באמת.

אבל, עוד לפני האירוע, כבר הגיעו לרשת דיווחים על מה שתציע גוגל במסגרת חבילת יכולות הבינה המלאכותית שלה, שתיקרא, איך לא, Google AI. עולה מהם שהחבילה החדשה תציע דברים שכבר מוכרים, לצד כמה דברים חדשים.

הגישה לג'מיני, הסייע הווירטואלי עם חיזוק הבינה המלאכותית שלו ועם הצ'טבוט, שמאפשר להעביר לרשת שאילתות טקסטואליות, כבר מוכרת. גוגל כבר מציעה אותו עבור כל טלפון וכל מחשב שיש להם גישה לרשת, והשאלה היחידה שעוד פתוחה היא עד כמה הוא יהפוך את Google Assistant ליעיל יותר.

גם האפשרות הקף כדי לחפש (Circle to Search) כבר מוכרת. סמסונג הייתה הראשונה לספק את היכולת הזו, ובאופן בלעדי במשך כמה חודשים, בטלפוני ה-Galaxy S24 המתקדמים יותר שלה, ובשיתוף פעולה מלא עם גוגל. תכונה זו מאפשרת לסמן פרט בתמונה ולבצע עליו חיפוש מתקדם. מאז היא כבר הגיעה לכמה וכמה טלפונים נוספים של סמסונג, ומגיעה גם למכשירי הפיקסל הנוכחיים של גוגל.

התכונה הכי מעניינת בחבילה החדשה

לפחות על הנייר, התכונה החדשה הכי מעניינת ב-Google AI קשורה לצילומי מסך. לפי ההגדרה של גוגל, מדובר בתכונה שמאפשרת למצוא את המידע שהמשתמש צריך מתמונות המסך שהוא מצלם. החברה מסבירה שאם האפשרות הזו תקבל גישה למדיה של המשתמש בטלפון ותהיה פעילה, בכל פעם שהמשתמש יצלם מסך, הבינה המלאכותית תבצע "פירוק לגורמים" של התמונה, כדי להוסיף מאחור נתונים כמו מתי היא צולמה, באמצעות איזו אפליקציה ואילו קישורים היא מכילה, אם בכלל. היכולת הזו אמורה לעזור למשתמש לחפש מידע רלוונטי בכל צילומי המסך שצילם, כמו, למשל, לאתר את כל התמונות של מבחני הביצועים שהורצו בטלפון, ותמונות שמתייחסות למשחק כזה או אחר. הכול בכל מקרה יישמר ויעובד בטלפון בלבד.

גם אם התכונה הזו מזכירה במידה מסוימת את Recall של מיקרוסופט – שחזרה בינתיים לשלב המבדקים, היא שונה, מכיוון שכאן לא מדובר על מעקב קבוע שיבצע הטלפון אחר הפעילות של המשתמש, אלא רק ניתוח מתקדם של צילומי מסך שהוא ביצע. יש לציין בנוסף שניתן יהיה לבטל אותה יחסית בקלות, עם מתג ייעודי בהגדרות.

יש עוד שתי תכונות חדשות: הראשונה מכונה Add Me, ולפי ההסבר של גוגל מדובר ביכולת ש-"מבטיחה שכולם כלולים בתמונה הקבוצתית". על פניו מדובר, כנראה, בגרסה מתקדמת של תכונה בשם Best Take, שגוגל הציגה בדור הקודם של טלפוני הפיקסל שלה, ואפשרה לשפר תמונות קבוצתיות על ידי ביצוע שינויים בפנים של אנשים, לדוגמה של אלה שהסתכלו בדיוק הצידה או עצמו עיניים כשהתמונה צולמה. כעת, כך נראה, ה-AI תוכל לסדר את זה באופן אוטומטי, ולפי ההערכות אולי גם תאפשר להוסיף אנשים שלא נמצאים בתמונה.

התכונה האחרונה שנחשפה היא סטודיו, שמוסברת כ-"אתם מדמיינים את זה – פיקסל יוצר את זה". עם זאת, לא ברור האם מדובר בכלי יצירת תמונה מטקסט באופן מלא באמצעות בינה מלאכותית יוצרת, כמו Designer של Copilot – אבל באופן מקומי לחלוטין, רק בטלפון, או שה משהו ברמה קצת יותר נמוכה. דיווחים קודמים סיפרו על שילוב של יכולות בינה מלאכותית באפליקציית לכידת התמונה של פיקסל כדי לבצע עריכות תמונה מתקדמות, אבל גם כדי להכין מדבקות.

כך או כך, היכולות שמציעה חבילת Google AI יתבססו במידה רבה על עוצמת החישוב והביצועים של המעבדים החדשים של גוגל, Tensor G4. הפרטים המלאים על המעבד החדש עוד לא ידועים לחלוטין, אבל ההערכה היא שהוא יהיה דומה בעיקרון למעבדים המובילים האחרים בשוק, עם ליבת ביצועי פרמיום המבוססת על Cortex-X4 של ARM ושכבות נוספות של ליבות ביצועים, ליבות יעילות, ליבה גרפית חזקה – וכנראה גם כמה ליבות NPU. כך או כך, גם השנה סמסונג, אולי במסגרת שיתוף הפעולה הכללי בין שתי החברות, הייתה זו שייצרה עבור גוגל את המעבדים החדשים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים