סטיב ג'ובס חזה את ה-GenAI כבר לפני יותר מ-40 שנה

ג'ובס דיבר בסרטון מ-1983, שהועלה באחרונה לאתר הארכיון שלו, על מכונה שתדע להשיב לשאלות "במקום אריסטו ואפלטון" – משהו דומה לבינה המלאכותית היוצרת של ימינו

מעניין מה אריסטו ואפלטון היו אומרים על מה שסטיב ג'ובס אמר בסרטון.

אחד מקטעי הוודיאו שהועלו באחרונה לאתר הארכיון של סטיב ג'ובס המנוח מראה עד כמה החזון של האיש לגבי השוק הטכנולוגי היה מתקדם. בסרטון, שצולם בעת נאום של ג'ובס כשהוא היה בן 28 בלבד, מוכח שוב עד כמה הוא ראה רחוק ועד כמה הוא כנראה חזה את העתיד הטכנולוגי – גם אם הוא חשב שזה יקרה מאוחר יותר ממה שקרה בפועל.

בנאום שכולל הסרטון המדובר אומר ג'ובס הצעיר שככל שהוא נהנה לקרוא את אריסטו ואפלטון, מה שחסר לו הוא היכולת לשאול אותם שאלות לגבי מה שהוא קרא. עם זאת, הוא צופה שבעתיד, בעוד 50 או 100 שנים – וזה סרטון מ-1983 – תהיה מכונה שתוכל "להיכנס לנעליהם" של שני הפילוסופים הקדמונים ולספק תשובות לשאלות שאנשים ירצו לשאול אותם, מאות ואלפי שנים אחרי שהם כבר מתו. המכונה, אמר ג'ובס, צפויה להבין את הדרך שבה אריסטו ואפלטון ראו את העולם.

"כאשר אריסטו הבא יגיע, אולי אם הוא יסחב אתו את אחת מהמכונות האלה כל חייו, ויקליד את כל הדברים הללו. אז אולי יום אחד, אחרי שהאדם ימות וילך, נוכל לשאול את המכונה: 'היי, מה אריסטו היה אומר?'", אמר ג'ובס בנאום.

השאלות הללו, ההתייחסות הזו של ג'ובס לדברים, מזכירים מאוד את מה שקורה כיום בשוק המחשוב: אנשים שבמקום לבצע חיפושים שואלים שאלות את הצ'טבוטים ומקבלים תשובות על סמך הידע השמור באינטרנט – בדיוק כמו שהמכונה שאותה חזה ג'ובס תענה על סמך החומר שנשמר בה לאורך השנים.

דרך אגב, בראיון אחר ששמור בארכיון – למגזין פלייבוי – טען ג'ובס שהמחשבים יהיו למשהו חיוני שקיים בכל בית, כשבאותה תקופה, בערך ב-10% בלבד ממשקי הבית בארצות הברית היה מחשב אישי. כמו כן, הוא טען שאחת הסיבות העיקריות לרכישת מחשב תהיה כדי ליצור קשר עם אנשים אחרים באמצעות רשת תקשורת לאומית. רשת ה-WWW הומצאה בידי טים ברנרס-לי רק שש שנים אחרי אותו ראיון. ללמדך עד כמה האיש הזה היה בעל חזון ורואה למרחוק.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידן הגבר

    איזה בולשיט נמאס כבר ממעריצי וסוגדי ג'ובס. זה כמו שתגידו שהסרט אודיסאה בחלל 2001 חזה את 2001 או את הai בן זמננו.

  2. רועי

    טיורינג כבר חזה את זה עוד לפני שהיה מחשב.

  3. מיצי

    התוכנה של קריאטיב לאבס מ 1992 נקראת דוקטור סבייטסו עשתה בדיוק את זה. שיחה עם מחשב. ב 1993. חפשו ב youtube. Doctor sbaitso

  4. יוסי

    אין ספק אחד במינו בדור אין אליו היה גאון ואולי האחרון יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה

  5. אופק

    סטיב ג'ובס רק הדהד מה שהיה כבר ידוע. אסימוב חזה את זה לפני 60 שנה.

אירועים קרובים