הוקמה "הקואליציה ל-AI בטוחה"; גוגל, יבמ, אנבידיה ואחרות – בפנים

הארגון החדש, CoSAI, הוא יוזמת קוד פתוח שנועדה לתת לכל מי שעוסק בתחום, ובעיקר למפתחים, הדרכה וכלים ליצירת מערכות בינה מלאכותית מאובטחת

הלוגו של הקואליציה החדשה

לצד ההצלחה של הבינה המלאכותית והזינוק שלה למרכז החיים של בערך כל מי שברשותו טלפון או מחשב, יש לא מעט חשש מפני מה יכולות להיות ההשלכות שלה – בין אם במכוון ובין אם לאו. כנראה שזה היה המניע מאחורי הקמתו של גוף חדש, הקואליציה לבינה מלאכותית בטוחה – או, בקיצור, CoSAI.

ההכרזה על הקואליציה בוצעה במהלך פורום אספן לאבטחה, באירוח של אואזיס – אחד מגופי התקינה הגלובליים בתחום האבטחה. כמה חברות הוגדרו כנותנות חסות ברמת פרימיום של הארגון החדש, והן גוגל, יבמ, אינטל, מיקרוסופט ואנבידיה. בין החברות הנוספות שהצטרפו במעמד ההקמה ניתן למצוא את אמזון, אנטרופיק, סיסקו, OpenAI – וגם את וויז הישראלית, שנמצאת בכותרות בזכות עצמה עקב מכירתה האפשרית לגוגל.

לפי ההודעה של החברות, מדובר ביוזמת קוד פתוח שנועדה לתת לכל מי שעוסק בתחום, ובעיקר למפתחים, הדרכה וכלים ליצירת מערכות בינה מלאכותית מאובטחת. אחת המטרות העיקריות היא יוזמה לפתח יותר אמון ואבטחה בשימוש בכלי AI ובפריסה שלהם – והכול תחת גוף מוביל, שיהיה אחראי לקידום האג'נדה של הארגון.

"CoSAI תהיה אחראית לטיפוח אקו-סיסטם שיתופי כדי לשתף מתודולוגיות קוד פתוח, מסגרות פיתוח סטנדרטיות וכלים", נמסר בעת ההקמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים