"המסע למימוש המלא של ה-AI יארך שנים"

"אנחנו רואים יותר ויותר מנהלים בארגונים, ששואלים: 'מה עושים עם התחום החדש הזה, של בינה מלאכותית יוצרת?", אמר-שאל ד"ר אמיר עציוני, סמנכ"ל מכירות ושיווק במלם תים

ד"ר אמיר עציוני, סמנכ"ל מכירות ושיווק במלם תים.

"גופי הטכנולוגיה בארגונים העסקיים עוברים שינויים מרחיקי לכת. אנחנו רואים יותר ויותר מנהלים בארגונים, ששואלים: 'מה עושים עם התחום החדש הזה, של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI)?'. יש ציפייה רבה לתוצרים מהתחום החדש, שיניבו תועלות עסקיות. התשובה היא שאנחנו נמצאים רק בתחילת ההתחלה של המסע בעולם של הבינה המלאכותית. מסע זה צפוי להימשך שנים עד אשר מלוא הפוטנציאל הטמון בו – ימומש", כך אמר ד"ר אמיר עציוני, סמנכ"ל מכירות ושיווק במלם תים.

ד"ר עציוני דיבר בפתח מפגש של C3 – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ה') במלון ריץ קרלטון בהרצליה, בשיתוף דל ומלם תים, ודן באתגרים ביישום של GenAI.

לדברי ד"ר עציוני, "על אף שאנחנו רק בתחילת הדרך, הרי שניתן כבר להבחין ביתרונות הגלומים בתחום: יכולת להעמקה בתכנים ושיפור של התובנות. אנחנו מלווים לקוחות ארגוניים שנמצאים בשלבי הכניסה לתחום". הוא ציין כי "הבינה המלאכותית עוד לא יודעת לומר לנו במאת האחוזים מה עושים איתה, ואם היא יודעת להשיב לשאלה – היא לא עונה איך לעשות זאת".

ד"ר עציוני סיים באומרו כי "בשיתוף הפעולה שלנו עם דל ישראל, אנחנו מציעים לארגונים ראייה נוספת, טכנולוגית, מעמיקה ועשירה, לטובת התמודדות מושכלת עם התחום החדש".

יניב מאיר, מנהל חטיבת דאטה ו-AI במלם תים.

יניב מאיר, מנהל חטיבת דאטה ו-AI במלם תים. צילום: ניב קנטור

יניב מאיר, מנהל חטיבת דאטה ו-AI במלם תים, אמר במפגש כי "החטיבה בראשותי מתרכזת בכל הקשור לבניית פלטפורמות נתונים (DWHs), אגמי נתונים (Data Lakes) ועבודה בענן ובקרקע (און-פרם). אנחנו עוסקים באינטגרציה של המערכות השונות, בניתוח של הדאטה, בחוויית המשתמש ובשיפור שלה, בבינה המלאכותית בכלל ובבינה המלאכותית היוצרת בפרט".

לדבריו, "אנחנו יודעים כיצד הארגון יכול לפגוש את האזורים הטכנולוגיים, כך שהם יניבו לו ערכים עסקיים. אנחנו עושים זאת בכמה שדות פעילות: לקחת בינה מלאכותית יוצרת לטובת טיפול באתרי הארגונים; לקחת את הבינה המלאכותית לטובת תחקור של מסמכים; והמקום השלישי הוא בעולם בסיסי הנתונים".

כך, אמר מאיר, "ערכנו עבור חברת בנייה פרויקט שנועד להביא להפחתת הכמויות תאונות העבודה. צמצום התאונות נעשה באמצעות רחפן שעולה לאוויר, ובעזרת מחשוב ראייה הוא מזהה אם יש נפגעים, מי מהעובדים לא חובש קסדה, מה תמונת המצב בלילה לא מואר, מה המצב בגבהים ועוד".

לדברי מאיר, "אנחנו מתמחים ביישום של פתרונות AI בעולם החדש הזה, מקצה לקצה. אלה מסייעים לארגונים לשפר את הביצועים העסקיים שלהם, באמצעות שימוש יעיל וחכם בטכנולוגיות ובכלים המתאימים. הם יוצרים תמונת מצב מלאה, מבוססת נתונים, שמביאה לקבלת החלטות מושכלת. כך, ניתן להביא לקיצור זמני העבודה, לייעול שלה ולשיפור חוויית המשתמש".

הוא סיים באומרו כי "יש לנו כבר כמה פרויקטים שכאלה. אנחנו מבססים אותם גם על הניסיון רב השנים שצברנו בעיסוק שלנו בתחום. אחד מהיתרונות של מימוש פרויקטי GenAI טמון בעובדה שהם קצרים יחסית – ואורכים כמה שבועות עד שלושה חודשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים