לבנות מפעל AI – ולהישאר בחיים

"עם שימוש מושכל בנתונים שאספנו על מערכי המידע, בשילוב כלי AI, ניתן להגיע לקבלת החלטות מושכלת, שמניעה לפעולה עסקית", אמר בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל ישראל

בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל טכנולוגיות ישראל.

"הופעת השלב הבא של הבינה המלאכותית ממחישה את הרכיב החשוב בה – הנתונים. עם שימוש מושכל בנתונים שאספנו על מערכי המידע משך שנים, בשילוב כלי AI, ניתן להתקדם ולהגיע לקבלת החלטות מושכלת, מבוססת דאטה, שמניעה לפעולה עסקית", כך אמר בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל טכנולוגיות ישראל.

מלכה דיבר במפגש של C3 – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ה') במלון ריץ קרלטון בהרצליה, בשיתוף דל ומלם תים.

לדבריו, "האנושות קיימת 150 אלף שנה, העולם החקלאי 10,000 שנים והמהפכה התעשייתית – מאות שנים. עידן המידע והמחשוב הוא פסיק בזמן – 50 שנים עד כה. בשנתיים האחרונות אנחנו מצויים בעידן הבינה המלאכותית היוצרת, ה-GenAI, אולם יש לנו עוד כברת דרך לעבור עד למצב של מערכות כוללות ומוכללות של AI. זה ייקח, לפי ההערכות, כחמש שנים".

"את המהפכה הראשונה בעולם ה-AI נראה ב-Low Code-No Code"

"בעבר", אמר מלכה, "בנינו מערכי מידע מורכבים, עבדנו על פרויקטים לחילוץ נתונים עם כל מיני כלים. כיום אנחנו מתחילים לראות את פירות ההתקדמות הטכנולוגית: את המהפכה הראשונה בעולם ה-AI נראה בתחום ה-Low Code-No Code. כבר כיום, 88% מהמפתחים מצביעים על שיפור משמעותי מאוד בכתיבת הקוד שלהם. כפי שאמר ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה: 'הקידוד מת'. התקדמות נוספת תגיע בעולם טיוב הנתונים במאגרים שבנינו. גם בתחום חוויית הלקוח יהיה שיפור".

"יישומי ה-GenAI הם בעלי קצב הגדילה הכי מהיר בין כלל השירותים המקוונים בעולם. בעוד שלנטפליקס לקח 3.5 שנים להגיע למיליון מנויים, ולטוויטר (כיום X) שנתיים, הרי שמשך הזמן שבו השתמשו מיליון משתמשים ב-ChatGPT עמד על ימים ספורים בלבד", ציין.

"העיר אמרילו ממוקמת בצפון-מערב טקסס, וחוותה כמה אסונות טבע בשנים האחרונות, לרבות הצפות", הוסיף מלכה. "במהלך השנים, האוכלוסייה בה השתנתה וחוותה גיוון, ונוצר מצב שבו תושביה דוברים יותר מ-60 שפות, כאשר כרבע מהם לא דוברים אנגלית. אנשי דל, בשיתוף העירייה, בנו עוזרת אישית וירטואלית לרווחת ולשירות התושבים. המייחד את דמותה הוא בהתאמה אישית של העוזרת מבחינת גזע, מראה, שפה ומבטא – עבור מקבלי השירות. הפרויקט הביא לגידול בהיקף צריכת השירותים על ידי התושבים ולהעמקת הקשר בינם לבין העירייה. פרויקט דומה ערכנו בשירות הדואר של ארצות הברית, עם קלרה – עוזרת אישית וירטואלית שחושפת מידע ונתונים על כלל שירותי הדואר, מועדי פתיחת הסניפים ועוד".

"יתרון נוסף של ה-AI", אמר, "הוא בכך שלרובוט אין מגבלות רעב ועייפות, הוא לא רב עם עמיתים או בבית".

מלכה סיכם באומרו כי "בנינו עם אנבידיה מפעל בינה מלאכותית, AI Factory, שמספק פתרונות מקצה לקצה ומסייע בהטמעת GenAI בארגונים. המהפכה רק בתחילתה".

גנאדי פקר, מהנדס מערכות אזורי ב-דל טכנולוגיות.

גנאדי פקר, מהנדס מערכות אזורי ב-דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

גנאדי פקר, מהנדס מערכות אזורי ב-דל טכנולוגיות, אמר כי "בבואנו לטפל בנתונים אנחנו ניצבים למול כמה אתגרים: ברוב הארגונים, המידע ומאגרי הנתונים מצויים בנפרד, ב-'איים', ב-'עמודים'; באגמי המידע יש כמויות עתק שלא ניתן לרכז במקום אחד; ריבוי המידע יוצר היצף, ויש לסווג ולטפל בדאטה; עוד נדרש לטייב את הנתונים". המטרה, ציין, "היא להימנע ממצב של 'ספגטי נתונים' – שנמצאים בדאטה בייסים ובאגמי הנתונים השונים".

פקר סיים בהציגו את הפלטפורמה לטיפול בנתונים ש-דל בנתה, Data LakeHouse. לדבריו, "זהו מנוע חיפוש מתקדם ומהיר, המבוסס על פתרון סטארברסט (Starburst). שימוש נכון באסטרטגיית הנתונים יכול לעזור לצוותים לפתור את הבעיות בעולם האמיתי שלהם. הוא מאפשר יכולות טיפול וניתוח נתונים עם ארכיטקטורות גמישות ויעילות, ושילוב של מנוע שאילתות מהיר ומאובטח. כך ארגונים מקבלים יכולות מחשוב בעלות ביצועים גבוהים, עם אבטחה מקיפה, וניהול גמיש ועצמוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים