פספוס גדול של אינטל: ויתרה ב-2018 על השקעה ב-OpenAI

אינטל שקלה לרכוש 15% ממניות OpenAI במיליארד דולר ● אלא שהמנכ"ל דאז, בוב סוואן, לא חזה את ה-"הייפ" סביב ה-GenAI, והכריע נגד ההשקעה ● השווי הנוכחי של OpenAI הוא 80 מיליארד

אינטל.

לאינטל, אחת מחברות הטק הגדולות בעולם, יש ברזומה כמה פספוסים, למשל בתחום המעבדים למובייל. היום (ד') נודע כי לטנא הזה נוסף פספוס נוסף: השקעה ב-OpenAI, שהייתה מניבה לה רווחים רבים.

על פי דיווח ברויטרס, שמסתמך על כמה מקורות שונים, ענקית השבבים החליטה לפני שבע שנים שלא לעלות על ה-"רכבת" של המפתחת של ה-ChatGPT. סוכנות הידיעות מדווחת כי בכמה חודשים בשנים 2017-2018 ניהלו המנכ"לים – בוב סוואן, שהיה אז מנכ"ל אינטל, וסם אלטמן מ-OpenAI – מגעים, שאם הם היו עולים יפה, אינטל הייתה רוכשת 15% ממניות OpenAI תמורת מיליארד דולר, ו-15% נוספים בתמורה לאספקת שבבים לחברה במחיר עלות.

האינטרס של OpenAI בהשקעה, אמרו אותם מקורות, היה הפחתת התלות של החברה בשבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה. אלא שאינטל הכריעה נגד ההשקעה, משום שסוואן סבר שמודלי ה-GenAI לא יגיעו לשוק בעתיד הקרוב שלאחריה, וכי זו לא תחזיר את עצמה, ומשום שיחידת הדאטה סנטרים שלה לא רצתה לייצר תוצרים במחיר עלות.

בוב סוואן, אז מנכ"ל אינטל, בביקור בישראל ב-2019.

בוב סוואן, אז מנכ"ל אינטל, בביקור בישראל ב-2019. צילום: יניב הלפרין

ל-"הגנתה" של אינטל ייאמר שבאותה התקופה, OpenAI הייתה ארגון ללא כוונות רווח (אם כי לא לפי מה שאילון מאסק טוען בתביעה שלו נגד החברה ואלטמן), ובוודאי שלא ידועה כפי שהיא כיום. תוכנת הדגל שלה, ChatGPT, יצאה יותר מארבע שנים לאחר מכן. אלא שממנהיגים טכנולוגיים, ובוודאי ממנכ"לים של חברות גדולות כמו אינטל, מצופה לזהות טרנדים ומגמות עוד לפני שהם קורים – ואת זה סוואן לא עשה במקרה של OpenAI. מי שכן ראתה את זה, אם כי הרבה יותר מאוחר, היא מיקרוסופט, שב-2019 השקיעה בחברה של אלטמן מיליארדי דולרים, ובימים אלה קוצרת את הפירות מההשקעה הזאת.

יש בהחלט מצב שסוואן ואינטל מצטערים על הפספוס, משום שהשווי הנוכחי של OpenAI מוערך ב-80 מיליארד דולר. השווי של אינטל גדול מזה, אם כי לא בהרבה – הוא עומד על פחות מ-85 מיליארד דולר, נכון להיום. כך או כך, אינטל, סוואן עצמו ו-OpenAI לא הגיבו לדיווח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חביב

    אינטל לא פספסה אף הזדמנות לפספס הזדמנות

אירועים קרובים