יוזרוויי מפלסת לבעלי לקויות את הדרך ברשת

יוזרוויי רותמת את ה-AI כדי להבטיח נגישות אתרים, ועושה זאת על גבי AWS ● אדם איכר, מנהל תחום פעילות ישראל, מרחיב על התחום, שמעסיק רבות ארגונים, ועל החברה, שנרכשה לא מכבר בכ-100 מיליון דולר

אדם איכר, מנהל תחום פעילות ישראל ב-יוזרוויי.

הנגשת האתרים מעסיקה בשנים האחרונות את העולם הארגוני – לרבות בענף ההיי-טק מוטה הטכנולוגיה, שער לנושאים כגון גיוון והכללה של אוכלוסיות שונות, בתוכו ומחוצה לו. שלא לדבר על כך שהחוק מחייב ארגונים להנגיש את האתרים שלהם לבעלי לקויות ומוגבלויות שונות.

אחת החברות שעוסקות בתחום היא יוזרוויי (UserWay). "ארגונים נדרשים לאפשר נגישות באתרים שלהם לבעלי מגוון לקויות. אנחנו עושים זאת על בסיס בינה מלאכותית, שמנתחת את האתר ויודעת להתאים אותו לדרישות השונות של המשתמשים", אמר אדם איכר, מנהל תחום פעילות ישראל בחברה.

יוזרוויי הוקמה ב-2016 על ידי אלון מייסון, במטרה להנגיש אתרי אינטרנט באמצעות בינה מלאכותית. החברה מונה יותר מ-100 עובדים. המטה שלה ממוקם בארצות הברית ומרכז הפיתוח והתפעול – בתל אביב. ב-2021, סוזן בנט, מדבבת שבקולה נעשה שימוש בתוכנת סירי, נבחרה לשמש כפרזנטורית הראשית לקמפיין נגישות של החברה. ב-2022 יוזרוויי החלה להיסחר בבורסת תל אביב, לפי שווי של 120 מיליון שקלים ולאחר גיוס של כ-30 מיליון שקלים. בדצמבר האחרון היא נרכשה על ידי לבל אקסס, שפועלת באותו התחום, תמורת 98.7 מיליוני דולרים במזומן. מייסון ממשיך לשמש כמנכ"ל יוזרוויי, ומונה גם לנשיא לבל אקסס.

"ירידה לטמיון של עשרות מיליארדים במכירות באתרים לא מונגשים"

"נתוני הנגישות של אתרי האינטרנט הם מובהקים וברורים", אמר איכר. "אחד מכל ארבעה בוגרים מאובחן בלקות כלשהי, שמגבילה את נגישות הגלישה שלו וחוויית המשתמש שנלווית לה. לקות זו עלולה להתבטא גם בהפרעות ראייה קלות, שמצריכות הנגשה באמצעות התאמת גודל הטקסט לכזה שיאפשר את קריאתו בהתאם לרמת וטיב לקות הראייה, או בהתאמת הנגשה ללקויות מורכבות יותר".

תפריט הלקויות והנגישויות של יוזרוויי

תפריט הלקויות והנגישויות של יוזרוויי

לדבריו, "עליית רמת הנגשת האתר לנגישות הובילה לגידול בשיעור של 0.4% ביחס ההמרה באתרי המסחר האלקטרוני. זה אמנם נשמע מעט – אבל המשמעות היא עשרות מיליארדי דולרים שיורדים לטמיון במכירות מקוונות באתרים לא מונגשים. לאתרי אי-קומרס גדולים יש את האמצעים להעסיק צוותי נגישות ולהציע כלים לשיפור הנגישות. לעסקים קטנים ובינוניים אין את היכולת הזו. הם נדרשים לתמרן בין מפתחים ומעצבים חיצוניים, ולקראת סיום הפיתוח אין להם את המשאבים הנדרשים להנגשת הגלישה הבסיסית".

"פה", אמר איכר, "נכנס הפתרון שלנו. ניתן להוסיף את התוסף שלנו לאתר באמצעות שורת קוד אחת. באופן אוטומטי התוסף מאפשר המרה של עיקר תוכן האתר לזה שתואם את תקנים המקובלים בתחום, בלי להזדקק לתהליכי פיתוח מורכבים. התוסף שלנו מנתח בזמן אמת את האתר ומציע שיפורי נגישות למגוון לקויות: לקויות מוטוריות, עיוורון צבעים, קשיי ראייה, התקפים אפילפטיים, עיוורון, דיסלקציה, ליקויים קוגניטיביים, ADHD ועוד".

"הבינה המלאכותית מאפשרת חוויית גלישה מיטבית לבעלי לקויות"

"באמצעות הבינה המלאכותית אנחנו יכולים להתאים את האתר לפי בחירת המשתמש, וכך לאפשר לו חוויית גלישה מיטבית. כך, הגולשים נשארים יותר זמן באתר, ובסופו של דבר – קונים יותר", ציין איכר.

לדבריו, "הפתרון שלנו תומך בכל מערכות התוכן הפופולריות בשוק – וורדפרס, וויקס, וובלי ועוד רבות. תמיכה זו מאפשרת לנו להציע את הפתרון למגוון רחב של לקוחות, שיכולים לשלב אותו במהירות במערכת התוכן שלהם. הפתרון שלנו מתאים גם לאתרים שפותחו עצמאית. התוסף שלנו הוא מהפופולריים בעולם, ומותקן ביותר ממיליון אתרים. זה מאפשר לנו לבצע אוטומציות רבות ולימוד מכונה יעיל. אנחנו שומרים על פרטיות המשתמש, מקצרים את הזמן להטמעת עדכונים באתר, ובעיקר מסייעים בהפחתת העומס על צוותי הפיתוח – מה שמוביל לצמצום העלות של תחזוקת האתר".

איכר ציין שיוזרוויי החליטה לפתח את הפתרון שלה על גבי הענן של AWS, משום ש-"רצינו לעבוד עם הפלטפורמה הפופולרית ביותר. בנוסף, לצוות שלנו יש ניסיון משמעותי בסביבת AWS, שעוזר לנו מאוד. אנחנו צורכים כיום מגוון שירותים שהיא מציעה, כמו Amazon EC2 ו-Amazon S3 להרצת השירות שלנו, וכן פתרונות כגון AWS Lambda כדי להריץ קוד בצורה חסכונית ובלא צורך בשרת – מה שמוזיל את העלויות השוטפות שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    תפריט נגישות לא יכול לצבע נגישות כדאי לדייק בדברים כדי שחברות לא יולכו שולל

אירועים קרובים