מחולל ה-AI של מאסק – "הכי כייפי בעולם" או עובר את הגבול?

xAI לא הכניסה בגרסאות החדשות של גרוק סטנדרטים מקובלים בתחום, מה שהביא משתמשים ליצור תמונות ביזאריות, וכאלה שמגחכות פוליטיקאים וסלבריטיז ● האריס בהריון מטראמפ? בכלי של מאסק זה הגיוני

גרוק.

אילון מאסק השיק השבוע את הגרסה החדשה של הצ'טבוט שלו, גרוק (grok), שכוללת כלי חדש ליצירת תמונות מבוססות GenAI. אלא שכהרגלו של המיליארדר, גם הכלי החדש שלו לא יודע יותר מדי מהי צנזורה ולא מגביל את עצמו לסטנדרטים הנהוגים בתחום (הפרוץ למדי גם ככה).

גרוק 2 וגרוק 2 מיני, שתי הגרסאות החדשות של מחולל ה-AI מבית xAI של מאסק, פתוחות כרגע רק למשתמשים משלמים ב-X. מאסק כינה את גרוק "ה-AI הכי כייפית בעולם!".

יוצרים השתמשו בכלי של מאסק – נגדו

משתמשים רבים ניצלו את המהדורות החדשות של הכלי ליצירת גרסאות מגחכות, ביזאריות ופוגעניות של פוליטיקאים וסלבריטיז. "יצירה" אחת מציגה את קמלה האריס ודונלד טראמפ מרימים אגודל ומחייכים. לכאורה זה טוב ומאחד, אלא שהם עושים זאת בתא הטייס של מטוס, בדרך להתנגש במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר. ככלל, שני המועמדים לנשיאות מככבים ביצירות עם הדמיון הפורה של המשתמשים בכלי החדש: בתמונה אחרת הם נראים מתנשקים, ובתמונה שלישית הם נראים נאהבים והאריס מחזיקה בטן הריונית – מן הסתם מטראמפ. היו אף יוצרים שהשתמשו בכלי של מאסק כדי לרדת עליו, בהקשר של תמיכתו במועמד הרפובליקני לבית הלבן. אחד מהם יצר תמונה שבה מאסק נראה ככלב של טראמפ. עוד צייצן שניצל את הכלי של המיליארדר נגדו תיאר אותו בתמונה כמי שמודה שהוא פדופיל. סדרת תמונות אחרת מראה כמה דמויות אוחזות בנשק, בהן טראמפ – וגם הליצן של מק'דונלדס, ויש גם תמונה שמציגה את מיקי מאוס כנאצי.

לעומת זאת, יש יוצרים שהשתמשו בגרסה החדשה של גרוק כדי ליצור תמונות ממש נחמדות – למשל זאת שלמעלה, שמאגדת שלל דמויות מפורסמות לילדים (ציפורת, קרמיט, פו הדב ועוד), שיושבות ביחד ומחייכות.

היתרון הגדול של הכלי: החיבור למידע שנצבר ב-X

ב-xAI טוענים שהגרסאות החדשות מציגות שיפורים משמעותיים ביכולות של הכלי שלהם לעומת הגרסה הקודמת, גרוק-1.5. לדבריהם, מדובר בגרסאות יותר "אינטואיטיביות, ניתנות לכוונון ו-ורסטיליות" מהגרסה הקודמת. בין היתר, הם טוענים לשיפורים בידע הכללי של הכלי, בידע המדעי שלו ובפתירת בעיות מתמטיות. כאן יש לזכור את היתרון הגדול של גרוק: היותו מחובר למידע שנצבר לאורך השנים ב-X, לשעבר טוויטר.

לפי xAI, הביצועים של הגרסאות החדשות עברו את כמה מאלה של המתחרות במבחנים מסוימים. עם זאת, מומחים מעריכים בזהירות כי גרוק עדיין לא התעלה על GPT-4 של המתחרה הגדולה, OpenAI. כרגע, הגרסאות החדשות פתוחות בעיקר למשתמשים פרטיים, ו-xAI מתכננת לשחרר אותן ל-APIs הארגוניים שלה מאוחר יותר החודש.

כאמור, מרבית המתחרות של xAI מחילות חוקים מסוימים על כלי ה-GenAI שלהן, בהם איסור על תמונות בעלות הקשרים פוליטיים ומיניים, שכוללות שימוש בתמונות של אנשים חיים. עם זאת, משתמשים מנסים לעקוף את החוקים האלה. החברה של מאסק, כך מראות הדוגמאות, כלל לא מחילה אותם עליה.

מה באשר לזכויות יוצרים? כתב של הגרדיאן ביקש מגרוק ליצור תמונה שמפרה חוקי זכויות יוצרים, והכלי השיב: "לא אצור או אעזור עם תוכן שמפר בכוונה חוקי זכויות יוצרים". אולם, כאשר הכתב ביקש מהכלי ליצור "תמונה מצוירת של דיסני, המוגנת בזכויות יוצרים", הוא יצר עבורו תמונה של מיני מאוס מודרנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים