עובדים במחלקת ה-AI של גוגל: בטלו הסכמים עם צבאות

"מעורבות בפעילות צבאית ובייצור אמל"ח עומדת בניגוד להצהרותינו ולעקרונות ה-AI שעל פיהם אנחנו פועלים", ציינו 200 העובדים שחתומים על המכתב ● בניגוד למחאות קודמות בגוגל, הם לא הזכירו במפורש את ישראל וצה"ל

משפט הגבלים עסקיים חדש של נפתח השבוע. גוגל.

כ-200 עובדים בדיפמיינד, מחלקת ה-AI של גוגל, קוראים לחברה לבטל את ההסכמים שיש לה עם צבאות ולחקור חשש שהטכנולוגיה שלה משמשת אותם בפועל במלחמות – כך על פי דיווח שפרסם בסוף השבוע המגזין טיים. המכתב נכתב ב-16 במאי השנה, והוא בא על רקע העובדה שהחטיבה התחייבה שלא לעבוד עם צבאות, ובעקבות חשש שהטכנולוגיה שלה משמשת צבאות במלחמות.

העובדים, שמהווים כ-5% מכוח האדם של החטיבה, הביעו במכתב הפנימי דאגה מ-"החוזים של גוגל עם ארגונים צבאיים". הם הקפידו שלא לציין במפורש צבאות או מדינות כלשהם, כולל לא את צה"ל וישראל, וציינו כי "המכתב לא עוסק (ספציפית – י"ה) בסכסוך זה או אחר". לדבריהם, "כל מעורבות בפעילות צבאית ובייצור אמצעי לחימה משפיעה על מעמדנו המוביל באחריות ובאתיקה של הבינה המלאכותית, ועומדת בניגוד למשימות שהצהרנו עליהן ולעקרונות ה-AI שעל פיהם אנחנו פועלים. אנחנו מאמינים שההנהגה של דיפמיינד שותפה לדאגות הללו".

זאת לא הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה בעזה שעובדים בגוגל קוראים להנהלת החברה לבטל הסכמים כאלה. בחודש אפריל פרסם טיים על קבוצה של עובדים בגוגל שיצאה בקריאה לחברה לצאת מפרויקט הענן הממשלתי נימבוס, ששוויו 1.2 מיליארד דולר. חברי הקבוצה נוקטים פעולות שונות, תחת הכותרת No Tech for Apartheid (לא לטק לטובת האפרטהייד).

כשנתיים לפני תחילת המלחמה בעזה, באוקטובר 2021, עובדים הן מגוגל והן מ-AWS, שתי הזוכות במכרז נימבוס, כתבו מכתב אנונימי, שפורסם בגרדיאן, שבו הם הביעו חשש שהטכנולוגיות שהחברות יספקו במסגרת הפרויקט יגיעו לצה"ל ו-"ישמשו לפגיעה ולהרג פלסטינים". הם טענו כי מכירת הטכנולוגיות לישראל מהווה הפרה של ייעודה "לשרת ולהעצים אנשים בכל מקום".

מגוגל נמסר בתגובה לפרסום האחרון של טיים כי "כשאנחנו מפתחים טכנולוגיות בינה מלאכותית ומוציאים אותן לשוק, אנחנו עושים זאת תוך עמידה בעקרונות ה-AI שלנו, שמביאים לידי ביטוי את המחויבות שלנו לפיתוח אחראי של הטכנולוגיה. היינו ואנחנו ברורים מאוד באומרנו שבפרויקט נימבוס משתמשים משרדי ממשלה ישראליים שהסכימו לעמוד בתנאי השימוש ובמדיניות שלנו. לא מדובר בסביבות עבודה צבאיות, או במידע רגיש ביותר או סודי, שרלוונטיים לייצור ושימוש באמצעי מלחמה ולמודיעין".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנא עארף

    האם אותה קבוצת עובדים תובעת לשלול מלוחמים נשק מתוחכם בגלל שהם לא מודעים לכך שמעטים שמתגוננים מול רבים עלולים להיות מושמדים כשהנשק שבידיהם פשוט, או דווקא בגלל שהם מספיק חכמים להבין את זה?

  2. עובדים במחלקת ה-AI של גוגל

    הם פוחדים שהידע ישמש במלחה נגד הטרור

אירועים קרובים