אמזון קונה חברת AI לעולם ה-IoT ב-80 מיליון דולר

הנרכשת, פרסייב, מאפשרת הרצה של תרחישי היסק מבוססי בינה מלאכותית ביחידות קצה של אינטרנט של הדברים ● הרכישה צפויה לחזק את הפעילות של אמזון בכיוון הבולט שאליו הולך השוק ב-"דרך" ה-AI

נרכשת. פרסייב

אמזון חתמה על הסכם עם קספרי, שלפיו היא תרכוש ממנה את האחזקה המלאה שלה בחברה הבת פרסייב. שווי העסקה, לפי ההודעה הרשמית של החברות, עומד על 80 מיליון דולר, והיא תתבצע כולה במזומן. היא אמורה לקבל את כל האישורים עוד לפני סוף 2024, ואמזון תקבל את כל הנכסים של החברה, וגם את ההתחייבויות הפתוחות שלה. פרסייב אמורה להמשיך לתפקד כחברה בת עצמאית.

פרסייב הוקמה לפני שש שנים במטרה לאפשר הרצה של תרחישי היסק מבוססי בינה מלאכותית ביחידות קצה של אינטרנט של הדברים, על אף שמדובר בהתקנים בעלי כוח מחשוב נמוך וצריכת חשמל נמוכה במיוחד.

החברה תכננה פלטפורמה מלאה, המבוססת על מעבד בינה מלאכותית בשם Ergo AI, שמלווה בחבילה מלאה של כלי פיתוח שמאפשרים את השילוב שלו במערך של התקני קצה – כולל התקנים לבישים, מצלמות אבטחה, מחשבים ניידים וגם מערכות ייעודיות לשיחות ועידה. לפי החברה, הפלטפורמה שלה מאפשרת הרצת מערכות היסקים ברמת דאטה סנטר בתוך ההתקנים דלי ההספק השונים הללו.

"מאז הקמת פרסייב, הנוף של טכנולוגיית ההיסק ביחידות הקצה התפתח, ופרסייב, באמצעות המיומנות של המנהלים והמהנדסים שלה, הסתגלה לסביבה המשתנה במהירות. מצאנו באמזון בית מתאים עבור החברה, עובדיה והטכנולוגיה שלה. אמזון תוכל לקחת את הטכנולוגיה הזו לשלב הבא, ולדעתנו יש לה פוטנציאל משמעותי", אמר ג'ון קירשנר, מנכ"ל קספרי.

אמזון רוכשת את פרסייב כדי לחזק את מאמצי הבינה המלאכותית שלה, ובמיוחד ביחידות הרצה של מודלי שפה גדולים ביחידות קצה – הכיוון שאליו נע כיום השוק, שרוצה להעביר כמה שיותר תרחישים להרצה מקומית, עם פחות תעבורה בענן. מעבדי ה-Ergo של פרסייב אמורים לסייע במידה רבה בתרחישים שכוללים סיווג וזיהוי אובייקטים, עיבוד אותות אודיו וגם שפה.

"אנחנו נרגשים לחתום על העסקה לרכישת פרסייב ולהבאת הצוות המוכשר שלה, כדי להצטרף למאמצים שלנו להביא לשוק מודלי שפות גדולים וחוויות מולטי-מודליות למכשירים המסוגלים לפעול בקצה", מסרה אמזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים