הפרח בגן ה-AI: זוהר ארגוב חוזר לבמה – כאווטאר

הבינה המלאכותית תאפשר סדרת מופעים שתחל בקרוב של הפרויקט של רביבו יחד עם הזמר הנערץ והמנוח - או, יותר נכון, עם הולוגרמה שלו ● כיצד זה נעשה? ● צפו

האווטאר של זוהר ארגוב.

אחרי שגרמה לאלביס פרסלי לשיר שיר של נעמי שמר ולזוהר ארגוב לבצע דואט עם עפרה חזה – מה שהם לא עשו בחייהם, הבינה המלאכותית "מחזירה" את ה-"מלך" הישראלי לבמה. טוב, אין כאן תחיית המתים, אלא אווטאר של ארגוב, שיוצא לסדרת הופעות יחד עם הפרויקט של רביבו, שתחל בחודש הבא.

האווטאר של ארגוב נוצר כתוצאה משיתוף פעולה בין BY הפקות לסשן 42, שכבר שיתפו פעולה בדואט של ארגוב וחזה. הדגמה שנערכה היום (ג') לעיתונאים בהאנגר 11 בנמל תל אביב הראתה שהשירה ושפת הגוף של ההולוגרמה דומים לארגוב האמיתי.

הפרויקט החל בהכנות לחתונה של הפזמונאי הפופולרי רון ביטון עם בחירת ליבו, חן שמיל. כשישב עם חברת ההפקות על ההכנות לחתונה, הוא הביע תקווה – ספק אמיתית וספק בהומור – לראות בה הולוגרמה של ארגוב, הכוכב הנערץ עליו. אלא שב-BY הפקות ובסשן 42 לקחו את המשאלה של ביטון ברצינות, והחלו לעבוד כדי ליצור את דמותו הטכנולוגית של הזמר. התוצאה הייתה שזוהר "שר" בחתונה שלהם – אבל לא שיר שלו, אלא את בית משוגעים של רן דנקר, שביטון כתב.

כך נבנה האווטאר

זוהר רבינוביץ', מנכ"ל BY הפקות, סיפר על תהליך בניית האווטאר של ארגוב, ועל התפקיד המרכזי של הטכנולוגיה בו: "בנינו את האווטאר של ארגוב על ידי חיבור בין כמה טכנולוגית חדשניות – אנימציה ריאליסטית בתלת ממד, בניית דמות וירטואלית, דיפ-פייק ובעיקר AI. בהתחלה בנינו מודל שנראה כמו זוהר. אחר כך העלינו כמעט כל וידיאו שלו שצולם ונתנו למערכת ללמוד ולנתח את הסרטונים. בהתרשמות ראשונית זה נראה מוזר, אבל עם המון עבודה ודיוק זה התקרב לדבר האמיתי. במקביל, סשן 42 אימנו מודל קולי שיודע לשיר כמו זוהר המקורי. בהמשך צילמנו שחקן כדי שיעשה את שפת הגוף של זוהר ועל זה הלבשנו את האווטאר". הוא ציין כי כל התהליך לקח שנתיים, וכי המודל הסופי הוא המודל השביעי שהם בנו.

צילום: יניב הלפרין

רבינוביץ' וצוותו הלהיבו ברעיון החדשני שלהם את הפרויקט של רביבו, שמזה 13 שנים מופיעים ברחבי הארץ, בין היתר עם שירים של ארגוב, ושל מי שהיה הנגן הצמוד של הכוכב בימי הזוהר של ארגוב – יהודה קיסר. אלה קיבלו את הטכנולוגיה החדשה בשילוב עם דמות של זמר שהלך לעולמו לפני כמעט 37 שנים בהתלהבות, ומבחינת הפרויקט של רביבו אף מדובר בהגשמת חלום להופיע אתו על הבימה – חלום שעד לפני שנתיים בערך נראה ככזה שלא יכול להתגשם.

על הבמה: זוהר ארגוב ב-AI יחד עם הפרויקט של רביבו ויהודה קיסר בשר ודם.

על הבמה: זוהר ארגוב ב-AI יחד עם הפרויקט של רביבו ויהודה קיסר בשר ודם. צילום: דנה קופל

"זה הדור הבא של המופעים בארץ ובעולם – חיבור בין מוזיקה לטכנולוגיה, בין נוסטלגיה לחדשנות", אמר רבינוביץ'. "ההחלטה להחזיר את זוהר לבמה נולדה מתוך אהבה גדולה למוזיקה שלו, וברגע שהבנו שהטכנולוגיה יכולה לעשות את זה – הלכנו על הפרויקט".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים האם הקהל יקבל את זה – בכל זאת, לא מדובר ב-"דבר האמיתי" – הוא ציין כי "בכל שלב בחנו מה יהיו תגובות הקהל. היה לנו חשש אמיתי איך הקהל יקבל את זה. כשראינו את התגובות של האנשים בחתונה של רון ביטון והבנו שזה כמו מופע אמיתי, ידענו שהקהל ירצה את זה וייהנה מזה. זאת החוויה הכי קרובה שאפשר למופע של זוהר ארגוב, יחד עם הפרויקט של רביבו".

אחיו של ארגוב: "זאת תחיית המתים"

אמנון ארגוב, אחיו של זוהר, שנכח במסיבת העיתונאים, אמר כי "זאת תחיית המתים. 37 שנים אני מת להיות בהופעה של זוהר, והיום אני חווה את זה".

זוהר ארגוב נולד ב-1955 בשיכון המזרח בראשון לציון, ושם גם גדל. הוא החל את הקריירה בסוף שנות ה-70', אבל הפריצה הגדולה שלו הגיעה ב-1980, עם יציאת אלבומו השני, אלינור. היא קיבלה דחיפה נוספת עם זכייתו של ארגוב ב-1982 עם השיר הפרח בגני בפסטיבל הזמר המזרחי של רשות השידור, בימים של בערך 100% רייטינג. ארגוב הוא דמות שנויה במחלוקת, משני טעמים: הראשון – הוא הורשע ב-1978 באונס וישב שנה בכלא, והשני – הוא הסתבך בסמים, ובכל פעם שניסה להיגמל – נכשל. זכור במיוחד הראיון שלו לתוכנית ממני עם מני פאר, שבו הוא דיבר בגילוי לב על התמכרותו לסמים. ארגוב נפטר בנובמבר 1987 בתא המעצר של משטרת ראשון לציון, כאשר קרע של שמיכה כרוך סביב צווארו – במה שנראה כהתאבדות. עם זאת, המשטרה קבעה לאחר מכן כי ארגוב לא התכוון להתאבד, אלא רק לביים התאבדות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריק

    מדהים! עשו גם כזאת הולוגרמה לשלמה קרליבך תראו איזה מטורףף https://youtu.be/rGMgTBY_Txg?si=CzaPSiu8xn_ncZu4

אירועים קרובים