הממשלה הקימה פורום רגולטורים לתחום הבינה המלאכותית

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה: "גם אם יש שימושים מסוימים ב-AI שאולי יהיה מקום לאסור, תפקידנו למצוא את האיזונים הנכונים; איסור אינו פתרון"

בינה מלאכותית על כף המאזניים של הממשלה.

הממשלה הקימה פורום חדש של רגולטורים לתחום הבינה המלאכותית. כנס ההשקה שלו נערך אתמול (ד') בירושלים, בהשתתפות בכירים בשירות הממשלתי, משפטנים, אנשי תכנון ומובילי חדשנות מ-50 משרדי וגופי ממשלה. מטרת הפורום, שהוקם ביוזמת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, היא להבטיח שיתוף פעולה בין הגופים הללו, לקראת ההיערכות ליישום התוכנית הלאומית לתחום ה-AI.

חברי הפורום ייפגשו על בסיס קבוע ויעסקו בנושאים של מדיניות בתחום הבינה המלאכותית, עידוד והטמעה אחראית שלה במשרדי הממשלה, קידום רגולציה והסרת חסמים, וסנכרון הייצוג של ישראל בפורומים בינלאומיים בתחום ה-AI.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, ציינה כי "שילוב זרועות חוצה משרדים ומגזרים הוא כלי מרכזי להטמעת הטכנולוגיה המתקדמת בסקטורים הממשלתי והציבורי, תוך שמירה על ערכים וזכויות אדם, אתיקה, פרטיות ושימוש אחראי ובטוח". היא הוסיפה כי "יש לפורום חשיבות רבה, והוא יסייע למיצוי התועלות הקיימות בבינה המלאכותית – שחשובות מאוד, דווקא כיום, לכלכלה ולחברה הישראליות".

עו"ד מאיר לוין, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה למשפט כלכלי, אמר כי "השימוש בבינה מלאכותית בחיי היום יום הוא לא שאלה של אם, אלא של מתי, וגם אם יש שימושים מסוימים בה שאולי יהיה מקום לאסור, כמו באירופה – איסור אינו פתרון. תפקידם של אנשי המשפט לפעול ולחשוב כיצד למצוא את האיזונים הנכונים".

דובר נוסף באירוע היה יו"ר הרשות לאסדרה במשרד ראש הממשלה, יואל בריס. הוא אמר כי "מוטלת עלינו האחריות לייצר רגולציה מדויקת וקובעת שוק בתחום הבינה המלאכותית, שבנויה על אמון המשתמשים – כמו זו הקיימת בתחומי הבנקאות והביטוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים