"אם מכניסים ל-AI זבל – יוצא זבל בכמויות גדולות יותר"

"אם תבוצע טעות באיסוף ובטיוב הדאטה, היא תישאר בבסיס הנתונים לעד, ואם ניתן למחשב ללמוד - מבחינתו זו תהיה אמת מוצקה", אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל

עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל.

"יש בעיה משמעותית, והיא שלפעמים מקבלים החלטות שאינן מבוססות על נתונים. לעיתים זה קורה בין היתר מאחר שהדאטה שמורה בהרבה מאוד מקומות, ואין גישה אחודה ונקודת מבט אחת. אף על פי שארגונים משקיעים בכך הרבה כסף, לפעמים המנהלים מקבלים, בסופו של דבר, החלטות שמבוססות הרגשה בבטן, במקום רק על סמך נתונים. הריצה אחר יישומי הבינה המלאכותית רק חיזקה את זה, כי אם מכניסים אליה זבל, גם בצד השני יוצא זבל, ואפילו בכמויות גדולות יותר", כך אמר באחרונה עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל, בדבריו במליאה המרכזית של כנס AI eGOV 2024 של אנשים ומחשבים, שנערך באולמי לאגו בראשון לציון.

סיון בא לדבר על הצעדים והתשתית שצריך להקים כדי לשלב בינה מלאכותית בניהול וניתוח נתונים במגזר הציבורי, בכנס שהוקדש לעתיד המשילות בישראל בעידן ה-AI, עם מבט לעבר תוכניות העבודה של השנה הבאה. הוא הזכיר שכל כלי הבינה המלאכותית הינם, בסופו של דבר, כלי תוכנה, שמה שהם יודעים הוא לנתח מידע, ועל סמך זה להציע חיזויים ותובנות.

"הכלים הללו לא ממציאים שום דבר", הסביר. "הם תלויים בנתונים שמשתמשים בהם כדי לאמן אותם, וזה מאוד משמעותי. זה אומר שהדבר הראשון שחייבים לעשות הוא להזיז את הדאטה. אם היא נמצאת בכמה מקומות, צריכים להזיז אותה למקום אחד, שיהיה נגיש ושיהיו בו כל הנתונים שרוצים לאמן באמצעותם את הבינה המלאכותית, ולטייב אותם. אם תבוצע טעות, היא תישאר בבסיס הנתונים לעד. הזבל הזה נשאר, ואם ניתן למחשב ללמוד – מבחינתו זו תהיה אמת מוצקה".

"הנגשת הדאטה חייבת להיות מבוצעת לטובת כולם"

"כבר כעת, הבינה המלאכותית נמצאת באופן נרחב בהרבה מאוד מקומות, והנגשת הדאטה חייבת להיות מבוצעת לטובת כולם", אמר סיון. "יש לעשות כאן אנליזה וגם פרדיקציה, חיזוי. לא מספיק לומר מה היה, אלא גם מה יהיה, לתת תשובות לשאלות. ועוד דבר חשוב – הרבה מאוד פעולות צריכות להתבצע באופן אוטומטי, במיוחד כש-80% מהדאטה שמורים במסמכי PDF, מייל וכדומה. אנחנו מדברים על סביבה סגורה, שכמובן מבוססת רק על הדאטה הארגונית ורק על מה שהארגון צריך להשתמש בו – ועבורו בלבד".

סיון ציין שקליק מציעה פלטפורמה מלאה, מקצה לקצה, של חוויות ויכולות בינה מלאכותית – ולכל דבר. "בינה מלאכותית זה פרויקט ענק, אבל לא חייבים לעשות את הכול בבת אחת. זה יכול להיות גם שלבים קטנים בדרך. יש כלים עם אפס השקעה, שמאפשרים לשלב פתרונות בינה מלאכותית שמתבססים על הדאטה של הארגון, וקליק מאפשרת ללקוחותיה לעשות את זה מהר ככל האפשר", הוסיף.

"קליק היא חברה גלובלית בבעלות אמריקנית, שרכשה הרבה מאוד חברות לאורך השנים, כאשר רוב הרכישות הללו התמקדו בעולם הבינה המלאכותית. אחת הבולטות בהן הייתה של טאלנד, שעוסקת באינטגרציה של דאטה לאורך כל הדרך – מהחלק של איסוף הנתונים ועד למקום שבו כבר סומכים על הנתונים הללו לצרוך הפעילות העסקית של הארגון", סיפר.

ומה קורה בישראל? "ש לנו הרבה מאוד לקוחות בארץ ואנחנו עובדים על כל הפלטפורמות הטכנולוגיות. לא משנה עם איזו פלטפורמת ענן הארגון עובד – יש לנו פתרון עבורו. אנחנו מציעים פתרון אגנוסטי, כולל עבור נימבוס", סיכם סיון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים