"הציבור והעובדים מבינים את החשיבות של הבינה המלאכותית"
המנמ"רים של עיריית רמת גן, משרד התיירות ורכבת ישראל מדברים על הטכנולוגיה, ובפרט הבינה המלאכותית היוצרת, ועל הטמעתה בארגונים שלהם
"הציבור מבין את החשיבות של הבינה המלאכותית – בפרט הצעירים, אבל לא רק. הוא רואה עד כמה הטכנולוגיה הזאת מתפתחת, מסייעת לו ומשנה את העולם", כך אמר קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן.
נח דיבר בפאנל שהיווה חלק מכנס GenAI של אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (א') באולם איסט בתל אביב. את הפאנל ואת הכנס הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ואמיר רסקין, מומחה ויועץ בתחום ה-AI. לצד נח, השתתפו בפאנל ליאור אשכנזי, מנמ"ר משרד התיירות, ומאיר רכטר, מנמ"ר רכבת ישראל.
בדבריו ציין נח כי רמת גן עומדת למתג את עצמה בקרוב כעיר הבינה המלאכותית. ואמנם, תחת נח ובהנהגתו של ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, מתנהלת שנים האחרונות פעילות ענפה בעולמות הטכנולוגיים, לרבות בתחום הבינה המלאכותית. נח אמר בהקשר זה כי "המטרה של העירייה היא לתת ל-195 אלף התושבים של רמת גן מענה באמצעות הטכנולוגיה בכלל וה-AI בפרט – כל אחד לצורך שלו. אנחנו מתחילים מלימוד של AI בבתי הספר, מכיתה א', בשיתוף גוגל. כמו כן, אנחנו משתמשים ב-AI לטובת ייעול מתן המידע לתושבים. בנוסף, נשיק בקרוב, יחד עם AWS, צ'ק פוינט, מלם תים ומטריקס, צ'טבוט AI מאובטח, שייתן לתושב את המידע הכי מקיף שהוא זקוק לו. כך הוא לא יצטרך להתקשר לעירייה או להגיע למשרדיה. כמו כן, במרץ הקרוב נשיק אפליקציה מתאימה".
עם זאת, הוא הדגיש כי "העירייה תמשיך לתת את השירות הקלאסי, כפי שהיא נותנת מזה עשרות בשנים. היא תשלב אותו עם מתן שירות באמצעות הבינה המלאכותית".
"שוק התיירות מפותח ומשרד התיירות הופך להיות כשל שוק"
אשכנזי נגע ביישומים של בינה מלאכותית בתחומי התיירות בכלל ובמשרד התיירות בפרט. "הבינה המלאכותית הפכה תכנון של טיול לדבר קל. כיום, כל אחד ואחד שסוגר לעצמו את מסלול הטיול, ומזמין את המלונות והאטרקציות, עושה את זה באמצעות מערכות מאוד גדולות. זה נכון גם בתיירות הפנים, שהיא הכי חשובה עבורנו לקדם", אמר.
"שוק התיירות מאוד מפותח ואנחנו, במשרד התיירות, הופכים להיות כשל שוק – המפריעים", הודה אשכנזי. "ברוב המקרים, שוק התיירות מקדים את הממשלה ומצליח לייצר המון פתרונות להמון אנשים. ולראייה, אנשים מרגישים שהבינה המלאכותית יצרה להם את הטיול הכי מתאים לתחומי העניין שלהם".
הוא ציין כי "הממשלה מדברת טכנולוגית. אנחנו, במשרד התיירות, לא מפטרים עובדים בעקבות הטכנולוגיה בכלל והבינה המלאכותית בפרט, אלא נותנים להם כלים לעבוד טוב יותר, להשתמש בכלי AI על מנת לצמצם ביורוקרטיות לטובת מתן השירות המהיר, הזמין והטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לאזרחים".
"האתגר: להכפיל את כמות הנסיעות ברכבת עם המשאבים הקיימים"
ברכבת ישראל מתכוונים להכפיל בשנים הקרובות את כמות הנסיעות בלי רכבות נוספות ועובדים נוספים. איך הם מתכוונים לעשות את הפלא הזה? לדברי רכטר, "זה אפשרי רק באמצעות פתרונות מתקדמים. ההנהלה מבינה את זה ומבינה שהדרך להגיע ליעדים שלנו היא רק באמצעות פתרונות חדשניים. המנוע של הרכבת הוא חדשנות, ואנחנו מקדמים אותה בתחום הזה. אנחנו מציעים – ומקדמים – רעיונות ופתרונות שאפשר יהיה לממש אותם רק באמצעות GenAI. יש כאלה שכבר מיושמים ויש כאלה שנמצאים בפיילוטים מתקדמים". רכטר לא הרחיב באילו פתרונות מדובר.
החדשנות הזאת, ציין, לא באה בלי אתגרים – הן האתגרים שעומדים בפני מרבית הארגונים כשהם מטמיעים טכנולוגיות חדישות, והן כאלה שייחודיים לעולם ותיק כמו זה של הרכבות. "תחום הרכבות הוא תחום שמרן, עם מערכות לא חדישות. להטמיע חדשנות בארגון כלשהו של רכבות זה תהליך מאוד מורכב. זה מתחיל במודעות העובדים, והם מבינים שקיימים פתרונות טכנולוגיים שיכולים לסייע להם. הם מבינים שהטכנולוגיה יכולה לחסוך להם את העבודה השחורה והשוחקת", הוסיף אשכנזי.
תגובות
(0)