"AI משולבת היגיון עסקי – המענה להשגת יתרון תחרותי"

רחלי שריקי, מנהלת חטיבת AI בנספרו: "ההבדל בין שימוש משלים ב-AI לבין אסטרטגיית AI מלאה, מוכללת וחוצת ארגון - הוא שיכריע מי מהחברות תוביל"

רחלי שריקי, מנהלת חטיבת ה-AI בנספרו, קבוצת פתרונות ומוצרי התוכנה של נס.

"המהפכה הטכנולוגית שמובילה הבינה המלאכותית משנה את כללי המשחק העסקיים. ארגונים שכבר מטמיעים AI כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהם לא רק משפרים יעילות, אלא פורצים גבולות חדשים של חדשנות וצמיחה. הם נדרשים לפתרונות בינה מלאכותית מתקדמים, שיסייעו להם לשפר תהליכים, לייעל קבלת החלטות ולהניע חדשנות", כך אמרה רחלי שריקי, מנהלת חטיבת ה-AI בנספרו, קבוצת פתרונות ומוצרי התוכנה של נס.

לדברי שריקי, "ארגונים שמסתכלים על AI ככלי לאוטומציה בלבד מפספסים את הפוטנציאל האמיתי שלה. יש לבינה המלאכותית יכולות לייצר תובנות עמוקות, להאיץ חדשנות וליצור מודלים עסקיים חדשים. הארגונים שיאמצו את הבינה המלאכותית כאסטרטגיה ישיגו יתרון תחרותי משמעותי על פני מתחרים שלא יבצעו את ההתאמות הנדרשות. ההבדל בין שימוש משלים ב-AI לבין אסטרטגיית AI מלאה, מוכללת וחוצת ארגון – הוא שיכריע מי מהחברות תוביל".

"פעמים רבות", ציינה, "פרויקטי AI נותרים בגדר ניסוי בלבד, מבלי שהארגון הצליח לגבש תהליך ברור למעבר לשימוש שוטף. מעבר מוצלח דורש גישה הוליסטית של תכנון אסטרטגי מובנה, שמגדיר כיצד הבינה המלאכותית תשתלב בתהליכים העסקיים הקיימים ואילו התאמות יש לבצע להבטחת אימוץ מוצלח שלה".

תפיסה מתכללת

היא אמרה כי "כדי לממש גישה זו ולתת לה מענה, פיתחנו תפיסה מתכללת עבור ארגונים. נספרו מייצגת עשרות חברות מוצר מהארץ ומחו"ל, לכלל עולמות ה-IT, כחלק מהמחויבות להציע לשוק את הטכנולוגיות החדשניות ביותר. אנחנו מתמקדים בפתרונות AI מתקדמים, במגוון תחומים, ביניהם: פתרונות לניתוח נתונים וקבלת החלטות – הפקת תובנות חכמות ממידע עסקי, טיוב נתונים, יצירת שכבה סמנטית ותמיכה בקבלת החלטות אסטרטגיות".

כמו כן, הדגישה שריקי, "אנחנו מבינים שעם התרחבות השימוש בפתרונות AI נוצרים אתגרי אבטחת מידע חדשים. לכן, אנחנו מציעים פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לעולם אבטחת המידע, שמזהים, מנתחים ומונעים איומים בזמן אמת. הטכנולוגיה אמנם מציעה כלים מתקדמים לזיהוי איומים בזמן אמת, אך גם חושפת את הארגון לסיכונים חדשים. לכן, נדרש לשלב בין AI לאבטחת מידע, ולבנות פלטפורמות בינה מלאכותית שמשלבות שליטה ובקרה הדוקה לצד הגנה מפני זליגת נתונים".

"בנוסף", אמרה, "אנחנו מציעים סוכני AI לטובת שיפור חוויית הלקוח ופתרונות מותאמים אישית – צ'טבוטים חכמים, גם קוליים, שמאפשרים ניתוח רגשות והבנת שפה טבעית".

"אנחנו מתמקדים במגזרי הפיננסים, התעשייה הייצור ועוד, עם פתרונות בתחום האוטומציה העסקית וייעול תהליכים מבוססי AI", הוסיפה שריקי.

"ארגונים נדרשים לגישה מובנית כדי להבטיח הטמעה מוצלחת של AI"

לדברי שריקי, "ארגונים נדרשים לגישה מובנית כדי להבטיח הטמעה מוצלחת של בינה מלאכותית. אין טעם להכניס בינה מלאכותית לכל פינה בארגון רק כי זה טרנד. יש להבין אילו אתגרים עסקיים דורשים פתרון ואילו תהליכים ניתן לשפר בעזרתה. תהליך נכון יתחיל בהגדרה ברורה של מטרות עסקיות, ויתמקד בהיכן הבינה המלאכותית יכולה לייצר ערך עסקי, אמיתי וממשי – וזה מה שאנחנו, בנספרו, עושים. במקביל, יש לטפל בהיבטי החינוך והכשרת העובדים, ובעריכת פיילוטים מבוקרים. לאחר הפיילוט מגיע שלב ההרחבה – עם תשתית נתונים מסודרת, שמבטיחה שהמידע שעליו נשענים המודלים יהיה מדויק, איכותי וניתן לניתוח. רק אז יש למדוד את ההצלחה ולבחון כיצד השימוש ב-AI משפיע על התוצאות העסקיות".

היא סיכמה באומרה כי "אנחנו מעוניינים להנגיש לארגונים מכל התחומים והגדלים את היתרונות של הבינה המלאכותית ולהטמיע גישה מתכללת לעולם זה, וכל זאת תוך שילוב חכם של הטכנולוגיה, כדי לשנות את הדרך שבה אנחנו עובדים, מתכננים ומקבלים החלטות. ארגונים שיצליחו בעידן החדש יהיו אלה שמבינים שהבינה המלאכותית היא לא תחליף לכוח האדם, אלא שותף אסטרטגי שלו. השנה תהיה שנת הפריצה של ה-AI בארגונים גדולים. ההתמקדות תעבור מאימוץ נקודתי להטמעה אסטרטגית רחבה. הארגונים שיידעו להוביל את השינוי – הם שישלטו בשווקים העתידיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים