אושר: ניוד דיגיטלי של תיקים רפואיים בין נותני שירותי בריאות

על פי החוק, שעבר פה אחד, נותני שירותי בריאות יחויבו להעביר ביניהם מידע רפואי באמצעים דיגיטליים ופיזיים כאחד, בכפוף להסכמתו של המטופל

חוק בתחום הבריאות הדיגיטלית.

ערב צאתה לפגרה, מליאת הכנסת אישרה אמש (א') בקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק שלפיה נותני שירותי בריאות יחויבו להעביר ביניהם מידע רפואי באמצעים דיגיטליים ופיזיים כאחד, בכפוף להסכמתו של המטופל. החוק נועד להגביר את התחרות בשוק ספקי שירותי הבריאות ולהקל על מבוטחים לעבור מקופה לקופה או מכל נותן שירות אחר בצורה קלה יותר. העברת הנתונים מאושרת רק לאותן מטרות שהחוק קובע, והיא צריכה להתבצע באופן מאובטח.

את ההצעה הגישו הח"כים יונתן מישרקי, רון כץ, אחמד טיבי וארז מלול. 23 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

החוק ייכנס לתוקף במלואו בתוך שלוש שנים מיום פרסומו

בהצעת החוק יש פירוט מי יכול לקבל את המידע במערך הרפואי, וכן אודות מערכות המחשוב לניהול ההרשאות ועוד. על מנת לאפשר לבתי החולים וקופות החולים להיערך נקבע כי החוק יופעל במלואו בתוך שלוש שנים מיום פרסומו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות חלות התפתחויות מרחיקות לכת בתחום המידע, שמשפיעות במידה ניכרת על אופן מתן השירותים במערכת הבריאות. כמות המידע הרפואי הדיגיטלי במערכת הבריאות גדלה, ועימה עולה הצורך בשיתוף המטופל בניהול מצבו הבריאותי, והצורך בטיוב זרימת המידע בין ארגוני הבריאות לצרכים טיפוליים, בשילוב אלגוריתמים וכלים תומכי החלטה, כדי לנהל את הטיפול במטופל בצורה מיטבית. מטרת הצעת החוק היא להניח תשתית אסדרה (רגולציה – י"ק) כדי לאפשר למטופלים ניוד מידע רפואי שחשוב להם בין בתי חולים וגורמי רפואה אחרים".

"לצד זאת", הוסיפו מציעי החוק, "בשנים האחרונות מתגבשים סטנדרטים אחידים בסקטור הבריאות העולמי בכל הנוגע לקידוד ולשיתוף של מידע רפואי. מטרת הצעת חוק זו היא להניח את תשתית האסדרה הנדרשת כדי לאפשר למטופלים שמעוניינים בכך נגישות של המידע הרפואי אודותיהם, וכן לנייד את המידע הרפואי האמור, לשם קבלת טיפול רפואי מיטבי, בין היתר אם הם רוצים לעבור מקופה לקופה".

שר הבריאות, אוריאל בוסו, אמר כי "מדובר בבשורה. עם כניסת החוק לתוקף, כאשר אדם ירצה לעבור מקופה לקופה – המידע הרפואי השלם יימצא בנגישות אמיתית, כך שהוא יוכל לעבור ולהתקדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים