אות הוקרה מיוחד לחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במ' הבריאות
נעמה פרי כהן, מנהלת אגף דיגיטל, טכנולוגיות וחדשנות בחטיבה, קיבלה בשמה את האות בטקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך היום (א') באולם East בתל אביב

חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות קטפה בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערכה היום (א'), 34 פרסים. חלק גדול מהפעילות סייע למערכת הבריאות לתפקד במלחמה. כהערכה על פעילות זו, הוענק בטקס מצטייני המחשוב אות הוקרה לנעמה פרי כהן, מנהלת אגף דיגיטל, טכנולוגיות וחדשנות בחטיבה.
יוזמות שמספקות ערך מוסף למטופלים ולמטפלים
בשיחה עם אנשים ומחשבים אמרה פרי כהן כי "אנחנו נמצאים בעשור של התפתחות טכנולוגית משמעותית ומהירה, כאשר ברור לכולנו שקצב השינויים רק ילך ויגדל. הקדמה והשינויים מייצרים אדוות גם בעולם הבריאות, ואלה מייצרות הזדמנויות להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים במערכת".
לדבריה, מאז הקמת חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ביצעה החטיבה מהלכים אסטרטגיים רחבים לפריסת מערכות ליבה אחידות, שמייצרות שפה משותפת ושקיפות טובה יותר. "על גב המערכות שילבנו יוזמות וטכנולוגיות פורצות דרך, כחלק מתהליכי מודרניזציה תשתיתית ואפליקטיבית, ביניהן המעבר לענן ופלטפורמות לשיתופי דאטה, מחקר ו-AI", ציינה. פרי כהן אמרה כי יוזמות אלה מאפשרות לספק ערך מוסף למטופלים ולצוותים המטפלים.
"כאנשי מערכות מידע, טבעי לנו לדבר על טכנולוגיות – אבל, למעשה, מדובר על שינוי תפיסתי עמוק במודל העבודה", הוסיפה. "אנחנו עוברים מתפיסה של מערכות ואפליקציות בודדות לתפיסה של מרחבי פעילות חכמים, חווייתיים ורציפים".
בתי חולים? בתים חכמים לרפואה!
"אנחנו מבינים שבעידן הנוכחי, עלינו לחשוב מחדש על תהליכי העבודה והטכנולוגיות בבתי החולים. הגדרנו חזון ל-2035 להפוך את בתי החולים לרשת של 'בתים חכמים' לרפואה. זהו חזון שמציב את המטופל במרכז, תוך שילוב מיטבי של טכנולוגיה, חדשנות ושירות מותאם אישית. השינוי הזה כבר מתרחש – ואנחנו מובילים אותו", אמרה פרי כהן.
היא ציינה כמה דוגמאות לפעילות מיוחדת השנה: במקביל לפריסת מערכות מזור (מערכת ERP), נמר וגפן (מערכות ניהול אדמיניסטרטיבי והתחשבנות), הושקה פלטפורמה שמיועדת למטפלים, שמאפשרת מתן טיפול מיטבי ויעיל מכל מקום ובכל זמן. באמצעות הפלטפורמה, שזכתה לכינוי דפני, מטפלים יכולים לתת הנחיות מצילות חיים מרחוק. זהו צורך שעלה במשך שנים וכעת מקבל מענה משמעותי. המקבילה של דפני היא מערכת אפולו עבור המטופלים ובני משפחותיהם. המערכת מספקת מעטפת דיגיטלית עבור המטופלים ומלווה אותם בתהליך הקליטה בחדר המיון, במהלך האשפוז ולאחר השחרור בחזרה לקהילה. בנוסף, החטיבה הגדירה את עולמות ה-AI וה-GenAI כחלק מרכזי בתוכנית העבודה שלה לשנה זו, ולצורך כך הוקם גוף ייעודי, שמפתח בימים אלה פתרונות: דוגמת Co-Doctor – עוזר אישי מבוסס GenAI לרופאי המחלקה, HR BOT – צ'טבוט חכם לפניות עובדים בתחום משאבי האנוש, ותחקור DB בשפה טבעית – שאלות קליניות בשפה טבעית על ידי קלינאים.
תגובות
(0)