"המפתח לכל טרנספורמציה הוא תמיד הנתונים"

"נדרשת תשתית נתונים חזקה, כדי ליצור מערך שירותים שישתלב בכל הליך זרימת המידע, ועליה להכיל תהליכים שיטופלו על ידי ה-GenAI", אמרה שחר דניאל, מובילת צוות פתרונות ארכיטקטורה ב-AWS

שחר דניאל, מובילת צוות פתרונות ארכיטקטורה ב-AWS.

"המפתח והבסיס לכל שינוי ארגוני שחברה עוברת היה ועודנו תמיד נתונים. כעת אנחנו נמצאים במצב שבו כל חברה מודרנית היא חברת נתונים. אנחנו ניצבים בפני השלב הבא של הטיפול בנתונים, והאתגר הוא כיצד לקחת את המידע, ובעזרת בינה מלאכותית יוצרת להעמיק את הטיפול בהם ולהפיק מהם יותר מידע וערך", כך אמרה שחר דניאל, מובילת צוות פתרונות ארכיטקטורה ב-AWS.

דניאל דיברה ב-AWS Summit Tel Aviv – כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן, שהתקיים באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, זו הפעם ה-11. הוא נערך באקספו – גני התערוכה בתל אביב, ולאירוע הגיעו אלפי משתתפים.

בדבריה ציינה דניאל שבעבר היא הייתה לקוחה של הצוות שהיא עומדת בראשו, ושהוא מסייע ללקוחות ארגוניים לממש טרנספורמציה דיגיטלית עם הגירה לענן.

היא אמרה כי "המפתח לכל טרנספורמציה, בכל ארגון, הוא נתונים. נדרשת תשתית נתונים חזקה, כדי ליצור מערך שירותים שישתלב בכל הליך זרימת המידע, ועליה להכיל תהליכים שיטופלו על ידי ה-GenAI. זה ייעשה על ידי בניית אגמי נתונים, וחיבור בין מקורות הנתונים הקיימים, שיהיו נתוני ארגון איכותיים. אז ניתן יהיה לנצל את יכולות ה-GenAI כדי ליצור אפליקציות עבור עסקי הארגון".

דניאל סיימה באומרה כי "הכלי המרכזי שאנחנו מציעים לתחום הוא Amazon Bedrock. הוא מאפשר לבנות אפליקציות ענן בעזרת GenAI, בסיוע מודלים מוקדמים מאומנים, הנגישים באמצעות API. כך, כל עסק יוכל לבנות אפליקציה בענן עם נתוניו – כי Bedrock מציע אינטגרציה בלא שרת עם כלים ויכולות של AWS, וזה מאפשר ללקוח הארגוני למצוא את המודל המתאים לצרכיו, להתאים אותו עם הנתונים שלו ולפרוס אותו בלא לנהל תשתית יקרה. הכלי כולל יכולות הגנת סייבר ואבטחת מידע מובנות מראש, כי האבטחה והפרטיות הן בראש סדר העדיפויות שלנו. כך, אנחנו מציעים קונטיינרים אישיים מאובטחים, עם גישה רק למי שמאושר לכך, נתונים המוצפנים מקצה לקצה, לאורך מחזור חיי הנתונים, ומענה לרגולציות השונות, דוגמת HIPAA ו-GDPR. הוא הופך את ה-GenAI לנגישה לשימוש ולכזאת שמניעה את הארגון קדימה בהיבט החדשנות".

מייסדי AI21 Labs: מימין - פרופ' יואב שוהם, אורי גושן ופרופ' אמנון שעשוע.

מייסדי AI21 Labs: מימין – פרופ' יואב שוהם, אורי גושן ופרופ' אמנון שעשוע. צילום: רועי שור

דובר נוסף באירוע היה יואב שוהם, מנכ"ל משותף ומייסד משותף של AI21 Labs. הוא אמר כי מטרת החברה היא להביא להנגשת הדור הבא של כלי ה-AI לארגונים. "אנחנו בונים מודלי שפה ומערכות בינה מלאכותית עבור ארגונים", ציין.

AI21 Labs הוקמה ב-2017 על ידי פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, פרופ' שוהם ואורי גושן. החברה פיתחה מודלים לעיבוד שפה טבעית וגייסה עד כה 336 מיליון דולר, כאשר שוויה עומד על 1.4 מיליארד דולר ולה עשרות לקוחות, ביניהם חברות פורצ'ן 500. "באחרונה", אמר שוהם, "הרחבנו את השימוש במודל השפה החדשני שלנו, Jamba, והוא מוצג ב-Amazon Bedrock".

הוא ציין כי "מאז הקמתה, AI21Labs משתמשת בענן של AWS ופועלת על גבו. החברה עורכת על גבי הענן של אמזון אימונים למודלים שהיא פיתחה. על רקע זה, ובכלל, אני יכול לומר שהחדשנות שקיימת בעולם הבינה המלאכותית, ובתוכו בתחום ה-GenAI – לא הסתיימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים