בלעדי

נס רכשה את השליטה ב-WideOps ו-EuropeCloud בעשרות מיליוני ש'

החברות הנרכשות פועלות בעיקר בעולמות הענן של גוגל, בשווקי ישראל ואירופה ● גם אחרי השלמת העסקה, WideOps ו-EuropeCloud יישארו עצמאיות, ימשיכו לפעול במתכונת הקיימת ולא ימוזגו לנס

שחר אפעל, מנכ"ל נס.

נס מקבוצת חילן רכשה את השליטה ב-WideOps וב-EuropeCloud, שפועלות בעולמות הענן של גוגלגוגל קלאוד, ועיקר עסקיהן הם בישראל ובאירופה – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותה בעשרות בודדות של מיליוני שקלים.

העסקה כוללת רכישה של 80% מהון המניות של שתי החברות. מאיר דניאל, המנכ"ל, הינו בעל ה-20% הנותרים שלהן. הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל WideOps ויחזיק בחמישית ממניות החברה. גם לאחר השלמתה, שתי החברות הנרכשות ימשיכו לפעול באותה המתכונת שהן פועלות בה כיום: הן ימשיכו לפעול כחברות עצמאיות, ממקומות מושבן בחיפה ובבולגריה, ולא תמוזגנה לנס.

WideOps מפתחת כלי ניהול לאבטחת ענן, וכן כלים למיטוב (אופטימיזציה) של משאבי ענן. החברה מספקת שירותי מומחה בתחומים שונים, במטרה לענות לצרכים המגוונים של ניהול הענן. WideOps הוקמה ב-2012 ומונה עשרות עובדים – בחיפה ובסניפיה באירופה. בשנים האחרונות היא ניהלה פרויקטים בסביבת הענן של גוגל עבור לקוחות ישראליים רבים, במגוון סביבות: פרויקטי תשתיות, פרויקטים שנועדו להביא לחיסכון בעלויות, טיפול בדאטה, הגירה מעננים אחרים, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. החברה גם מהווה חלק בנימבוס – פרויקט הענן של ממשלת ישראל.

יש לציין ש-WideOps, שהיא שותפה בכירה של גוגל קלאוד, הוכרזה כשותף השנה בתחום השירותים המקצועיים של ענקית הטכנולוגיה. השירותים של החברה כוללים: ייעוץ, בניית ארכיטקטורה, הטמעה, אופטימיזציית ביצועים ועלות, ושירותי תמיכה. בשל המומחיות שלה בענן של גוגל, אנשיה מפתחים עבור הלקוחות מודלים של AI שמתאימים לפלטפורמה, עם התאמה גבוהה מאוד לצרכים העסקיים שלהם. כך, היא מאפשרת לבצע הגירה מוצלחת מתשתית פיזית או מעננים אחרים – לענן של גוגל.

לצד Wideops, שפועלת מישראל, רכשה נס את החברה ה-"אחות" שלה, Europe Cloud. זו פועלת מבולגריה עבור לקוחות באירופה. שתי החברות מונות יחדיו יותר מ-70 מומחי ענן. יש להן כ-200 לקוחות ארגוניים, בעיקר ממגזר ההיי-טק.

"הרכישה – תוספת כוח לנס בתחום שירותי הענן"

המניע של נס לרכישת Wideops ו-Europe Cloud הוא כפול: הגדלת הפעילות שלה בעולמות הענן השונים, לצד פנייה ללקוחות בשוק האירופי. לדברי שחר אפעל, מנכ"ל נס, "רכישת שתי החברות היא תוספת כוח משמעותית עבורנו בתחום שירותי הענן, בעיקר למגזרי הטכנולוגיה, ההיי-טק והממשלתי. הרכישה תמנף את כניסתנו לעולם מתן שירותי ענן לחברות ולגופים מחוץ לישראל".

מאיר דניאל, מנכ"ל WideOps ו-EuropeCloud.

מאיר דניאל, מנכ"ל WideOps ו-EuropeCloud. צילום: יח"צ

דניאל מסר כי "נס היא חברה יציבה ובעלת יכולות כלכליות גבוהות. החיבור בין החברות יאפשר לנו להמשיך ולהתפתח אף בקצב מהיר יותר".

רכישה ראשונה אחרי שלוש שנים

יצוין כי נס לא רכשה חברות בקרוב לשלוש השנים האחרונות. הרכישה האחרונה שהיא ביצעה קרתה בדצמבר 2021, אז היא קנתה את DXC Technology ישראל (לשעבר EDS) תמורת 65 מיליון דולר. DXC העסיקה בישראל כ-600 עובדים במתן פתרונות טכנולוגיים ועסקיים, מגוון רחב של שירותי מומחה IT ומתן שירותים בשיטה של מיקור-חוץ תפעולי לעשרות לקוחות עסקיים וממשלתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים