טראמפ מתהפך: מבטיח לקדם את תחום הביטקוין

אחרי שכינה את המטבע הווירטואלי "לא כסף" ואמר ש-"יש לנו רק מטבע אחד - הדולר", הציג הנשיא לשעבר בפני ועידת הביטקוין השנתית מדיניות ידידותית לתחום והבטיח לפטר את יו"ר ה-SEC ביום השבעתו לבית הלבן

האם נערכה מתקפת DDoS על הראיון של מאסק עם טראמפ?

כשהיה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר שהביטקוין הוא "לא כסף", ביקר אותו כ-"תנודתי מאוד ומבוסס על כלום", והזהיר שהוא יכול להיות כר פורה לפעילויות בלתי חוקיות. "יש לנו רק מטבע אחד", אמר טראמפ ב-2019, "והוא הדולר". אלא שכעת הוא מדבר לגמרי אחרת.

הנשיא לשעבר היה הנואם המרכזי בוועידה השנתית של קהילת הביטקוין, שהתכנסה אתמול (ש') בנאשוויל, טנסי. הוא הבטיח לקדם את התחום אם וכאשר הוא ייבחר לבית הלבן, ויצא נגד המדיניות בנושא הקריפטו של הממשל הנוכחי, כולל סגנית הנשיא, שמועמדת מולו הפעם – קמלה האריס. עם זאת, הכותרת המרכזית מדבריו הייתה הבטחתו למשתתפי הכנס שהוא יפטר את יו"ר הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), גארי גנסלר, ביומו הראשון בתפקיד. הדברים זכו למחיאות כפיים סוערות מצד הקהל, שזועם על גנסלר, שלטענת קהילת הביטקוין ניסה "להרוג" את המטבע – בין היתר באמצעות תביעות משפטיות נגד שתי החברות הגדולות בתחום הקריפטו, קוינבייס וביינאנס. על פי טראמפ, גנסלר, שמונה על ידי ג'ו ביידן, משקף את המדיניות של הנשיא הנוכחי ושל האריס שכאמור, מתמודדת עם טראמפ על הכניסה לחדר הסגלגל. "האריס מתנגדת לביטקוין", קבע טראמפ, על אף שהיא עצמה לא הביעה כל עמדה בנושא.

המדיניות של טראמפ בנושא הקריפטו

טראמפ מקדם מדיניות לטובת חברות קריפטו, בהן מינוי יו"ר SEC ידידותי למטבעות קריפטוגרפיים, הקמת מועצה מייעצת לממשל בתחום, איסור על הבנק המרכזי של ארצות הברית להנפיק מטבע קריפטו ואגירת מטבעות ביטקוין על ידי הממשל עצמו.

לדברי המועמד הרפובליקני, "אני מתחייב בפני קהילת הביטקוין שביום שבו אושבע לנשיא, מסע הצלב של ביידן והאריס נגד הקריפטו יסתיים. ברגע שבו אושבע, התביעות והמלחמה בקהילה שלכם ייפסקו".

טראמפ התקבל בכנס בחום רב, והוא אהוד על רבים מקהילת הקריפטו בכלל והביטקוין בפרט מזה כמה חודשים, לאחר שהפך את דעתו והחל להתייחס בחיוב לתחום. לא ברור האם הוא באמת חושב כך, או שזה עוד ניסיון לכבוש קהל לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב והאפשרות שהוא יחזור לבית הלבן. כך או כך, הקמפיין שלו מקבל תרומות באמצעות ביטקוין, ומקור יודע דבר אמר ל-CNN כי הקמפיין של טראמפ כבר גייס מטבעות ביטקוין בסכום שווה ערך לארבעה מיליון דולר.

קהילת הביטקוין עושה שתדלנות (לובינג) רבה, במיוחד לקראת הבחירות בנובמבר והמדיניות של הממשל הבא, וצפויה להשקיע בכך 160 מיליון דולר עד סוף השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים