האם סטארט-אפ של בניו של טראמפ פוגע בקמפיין של אביהם?

מיד לאחר ההשקה של פלטפורמת מסחר בקריפטו של בניו הגדולים של טראמפ בוצעו בה ניסיונות הונאה - מה שמעיב, מבלי להתכוון, על המאמצים המוצלחים שלו להשיג קשרים טובים עם הענף הזה, שהוא התבטא נגדו בעבר

תיאוריות קונספירציה במדיה החברתית סביב הניסון להתנקש בחייו. דונלד טראמפ.

דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ, שני בניו הגדולים של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ (האב), מדברים מזה כמה שבועות על פרויקט חדש שהם בונים – סטארט-אפ בתחום הקריפטו. נראה שהם מנצלים את הידידות הפורחת של אביהם עם תעשיית הקריפטו, לאחר שלפני כמה שנים הוא הביע את התנגדותו למטבעות וירטואליים. אלא שהונאה שבוצעה בפלטפורמה החדשה בימים הראשונים לאחר השקתה החלה להעיב על הקמפיין של טראמפ לנשיאות.

World Liberty Financial היא פלטפורמת קריפטו, שזאק פולקמן, נציג מטעמה, אמר לאתר פוליטיקו כי היא צפויה להיות "פלטפורמה פיננסית מבוזרת ברמה עולמית – שתהיה, באופן אבסולוטי, הטובה ביותר בתעשייה".

הפלטפורמה זכתה לעידוד וקידום בחשבונות המדיה החברתית של טראמפ האב. אלא שעם השקתה בשבוע שעבר בוצעה בה הונאה, שהובילה משתמשים לדפים מזויפים ולפגיעה בחשבונות המדיה החברתית של קרובות משפחה אחרות של טראמפ. בעקבות זאת, בניו של הנשיא לשעבר הורידו את האתר מהאוויר, וכעת מופיע בו כיתוב שמבטיח שהוא יחזור "בקרוב".

המקרה מעיב על הניסיונות של טראמפ להתקרב לתעשיית הקריפטו, שהיו מוצלחים לפני כן, עד כדי כך שהוא הוזמן לנאום בוועידה השנתית של הענף. לדברי מומחים בתעשיית הקריפטו, בניו של טראמפ צריכים להשאיר את הפרויקט שלהם על המדף – כלומר, אוף ליין – עד אחרי הבחירות לבית הלבן.

ניק קרטר, שותף מייסד של קרן הקריפטו קסטל איילנד ונצ'רס ותומך טראמפ, אמר כי "זאת טעות גדולה. נראה שהמעגל הפנימי של טראמפ מנצל את החיבוק שלו לתעשיית הקריפטו להזדמנות עסקית בצורה נאיבית, ולמען האמת, נראה שהם שורפים הרבה מהרצון הטוב שטראמפ בנה עד כה עם תעשיית הקריפטו".

שינוי של 180 מעלות

כשהיה נשיא ארצות הברית, טראמפ אמר שהביטקוין הוא "לא כסף", ביקר אותו כ-"תנודתי מאוד ומבוסס על כלום", והזהיר שהוא יכול להיות כר פורה לפעילויות בלתי חוקיות. "יש לנו רק מטבע אחד", אמר טראמפ ב-2019, "והוא הדולר". אלא שכעת הוא מדבר לגמרי אחרת.

הנשיא לשעבר היה הנואם המרכזי בוועידה השנתית של קהילת הביטקוין, שהתכנסה בחודש יולי בנאשוויל, טנסי. הוא הבטיח לקדם את התחום אם וכאשר הוא ייבחר לבית הלבן, ויצא נגד המדיניות בנושא הקריפטו של הממשל הנוכחי, כולל של סגנית הנשיא, שמועמדת מולו הפעם – קמלה האריס. עם זאת, הכותרת המרכזית מדבריו הייתה הבטחתו למשתתפי הכנס שהוא יפטר את יו"ר הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), גארי גנסלר, ביומו הראשון בתפקיד. הדברים זכו למחיאות כפיים סוערות מצד הקהל, שזועם על גנסלר, שלטענת קהילת הביטקוין ניסה "להרוג" את התחום – בין היתר באמצעות תביעות משפטיות נגד שתי החברות הגדולות בעולם הקריפטו, קוינבייס וביינאנס.

העובדה שטראמפ קידם את הפלטפורמה של בניו בחשבונות המדיה החברתית שלו עוררה את תשומת ליבו של הרגולטור בארצות הברית, שהביע חשש שההתערבות של הנשיא לשעבר לטובת עסק הקריפטו המשפחתי עלולה להוות ניגוד אינטרסים עם החלטות שהוא יצטרך לקבל בנוגע למטבעות הווירטואליים, באם הוא ייבחר מחדש לבית הלבן בבחירות בחודש נובמבר הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים