מיגונית שבה נפלו לוחמים ב-7.10 תשוחזר באמצעות מציאות מדומה

המיגונית בכיסופים, שבה נפלו, בקרב הרואי, רס"ן רז פרץ ז"ל ושישה חיילים נוספים, תשוחזר בעפולה, באמצעות הטכנולוגיה ● אביו, רוני פרץ, וחבריו יצאו בקמפיין גיוס המונים למימון הפרויקט

רס"ן רז פרץ ז"ל.

שבעה לוחמי צה"ל נהרגו ב-7 באוקטובר במיגונית במוצב כיסופים, לאחר קרב הרואי. הם היו 19 חיילי מפקדה מול עשרות מחבלי נוחבה מיומנים, שהגיעו על מנת להרוג אותם ביום של הטבח הנורא. 12 החיילים האחרים ניצלו, הודות לגבורת הנופלים, בפיקודו של מפקד הפלס"ר של גדוד 51, רס"ן רז פרץ ז"ל מעפולה. ששת ההרוגים הנוספים בקרב הם: סמ"ר אביתר אוחיון, סמ"ר יוגב אהרן, סמ"ר אור אסתו, סמ"ר ברנדו דוד פלורס גרסיה, סמל אוריאל סגל וסמ"ר טדגר טקה ז"ל.

אביו של רס"ן פרץ ז"ל, רוני, החליט להנציח את הגבורה של בנו ושל יתר הנופלים בקרב על ידי שחזור מדויק ככל הניתן של המיגונית ושל הקרב, באמצעות מציאות מדומה. הוא וחבריו של הנופל רתמו לצורך כך את עיריית עפולה, שהקצתה מקום לאנדרטה בגן המייסדים בעיר, ופתחו בקמפיין גיוס המונים, על מנת לגייס את הכסף. הם הציבו יעד של שני מיליון שקלים, כאשר עד כה נתרמו כמעט חצי מיליון, מהם 450 אלף שקלים בשלושה ימים בלבד.

רס"ן פרץ ז"ל היה חובב מוזיקה ונגינה, ואביו מתכנן להקים במקום, לצד האנדרטה, גינה מנגנת. "אני רוצה לנגן את מנגינת חייו של רז ז"ל, להקים גינה מנגנת ושם להראות איך הוא סיים את החיים שלו במיגונית, באמצעות השחזור שלה ושל הקרב, שיבוצע על ידי מערכת מציאות מדומה", אמר האב לאנשים ומחשבים.

הדמיית האתר - באדיבות נופים אדריכלות

הדמיית האתר – באדיבות נופים אדריכלות

לדבריו, "סיפור הגבורה של רז ז"ל הוא מטורף ואם אני, כאבא, לא אנציח אותו – הסיפור הזה יתמוסס. חיפשתי איך אני יכול להגיע לשחזור הכי קרוב לקרב, והציעו לי הולוגרמה, הקרנה של 360 מעלות על ידי מקרנים על הקירות או מציאות רבודה/מדומה. אנחנו עדיין שוקלים את זה, כי מה שאני רוצה הוא להביא את המצב הכי אותנטי וקרוב למציאות, ולזה מתאימה המציאות המדומה, אבל היא מצריכה תחזוקה, וזה אומר יותר כסף. אנחנו נבנים מתרומות".

"המקום יהיה פתוח בעיקר לחיילים ולתלמידים לפני צבא, על מנת שהם יחוו את הקרב וילמדו על הגבורה של רז ז"ל וחבריו. סיפור המיגוניות חוזר על עצמו בהמון מקומות", ציין רוני.

"ההתגייסות של הציבור – מרגשת"

מי שלקח על עצמו את ניהול גיוס הכספים לפרויקט הוא כפרי אזולאי, חבר של רוני פרץ מילדות וחבר שלו לעבודה. לדבריו, "הצעתי לרוני את הרעיון לשחזר את המגונית באותה הצורה בדיוק, או להעביר את המיגונית המקורית לעיר שלנו, עפולה. אני מאמין שבסופו של דבר, המיגונית המקורית תהיה באתר, אבל אנחנו לא רוצים לבזבז את הזמן. זה יהיה מוזיאון לתלמידי תיכון, חיילים ואחרים, שיצפו דרך מערכת מציאות מדומה בקרב שהתרחש, באמצעות משקפי תלת ממד ושחזור של קולות הקרב, כמו שהיו שם. נשחזר את אותן בטונדות עם סימני הירי וכתמי הדם".

"פתחנו קמפיין גיוס המונים כי לא הייתה לנו דרך אחרת לגייס כספים לפרויקט, אבל אנחנו נמצאים גם במגעים עם אנשי עסקים, כדי שיסייעו. לראות את ההתגייסות של הציבור לפרויקט ההנצחה החשוב הזה – זה מרגש", אמר אזולאי.

מאז ה-7 באוקטובר קמו כמה פרויקטים שמסתייעים בטכנולוגיה להנצחת הטבח. במאי האחרון, לקראת יום הזיכרון, פתח תאגיד השידור הישראלי כאן מוזיאון וירטואלי, שמציג את האירועים שקרו ב-7 באוקטובר דרך סיפורים אישיים, השתלשלות האירועים על ציר הזמן וטכנולוגיה חדשנית, במטרה לשמר את זיכרון הטבח ולהילחם באלה שמכחישים אותו. בתיכון עמל אמירים אופקים, חדר אימרסיבי שהוקם על ידי קרן אתנה מנציח את החללים מהעיר, וגם מסייע בטיפולי חוסן לילדים ובני נוער ממנה, שספגו טראומות ב-7 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים