איך עוברים בעיר חכמה מצרכים למעשים?

יוסי עפרוני, מנכ"ל גיב סולושנס, מציע תשובה לשאלה הזאת, בעזרת הפתרונות של החברה, שמשרתים חברות מהבולטות במשק בעולמות האנרגיה, התחבורה, העיר החכמה ועוד

יוסי עפרוני, מנכ"ל גיב סולושנס.

"מטרת העל של העיר החכמה היא שיפור השירות לתושב, ולעשות זאת בצורה השירותית והיעילה ביותר, כדי לענות על המחסור התקציבי. המטרה היא לצמצם השבתות והפרעות לתושבים", כך אמר יוסי עפרוני, מנכ"ל גיב סולושנס (GIV Solutions).

עפרוני דיבר בכנס Smart Cities 3.0 של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. השתתפו באירוע מומחים רבים בתחום העיר החכמה והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"השאלה בעיר החכמה, כמו ביישומים אחרים של טכנולוגיות, היא: איך עוברים מצרכים למעשים? איך לוקחים את הצרכים של התושב ומיישמים אותם בעיר החכמה, בשגרה ובחירום?", שאל עפרוני. "התשובה היא בהטמעת מערכות שיידעו לעשות זאת, שיסייעו לקבלת החלטות מהירה ולביצוען על הצד הטוב ביותר".

הוא הציג את הפתרונות של גיב סולושנס לעולמות החכמים. לדבריו, החברה חולשת על כל הספקטרום של עיר חכמה – ניהול תחבורה, מבנים, אנרגיה, תנועה ועוד. "מדובר במערכת הוליסטית, שיודעת לענות על כל הצרכים במקום אחד", ציין.

"המערכת שלנו מבוססת על בינה מלאכותית – מה שמאפשר לקבל החלטות בצורה טובה יותר. היא יודעת לקבל את המידע מהשטח, לנתח ולסנן אותו – ולייצר פעולות", הוסיף עפרוני. "בשגרה זה עובד תקין, אבל האתגר הגדול הוא מה שקורה בחירום, וחווינו זאת ב-7 באוקטובר ואילך. החוכמה היא לטפל בצורה מהירה בכל הדרוש טיפול באותו אירוע, על ידי הכנת תוכניות מגירה וביצוען. גם אם לא הארגון לא נערך ואין לו תוכניות מגירה, במערכת שלנו הוא יכול ליצור אותן בתוך דקות". הוא ציין כי עם פרוץ המלחמה, החברה הנגישה את הפתרון לגופים במגזר הציבורי שהיה להם צורך מיידי בו, לטיפול במצב.

מערכת ששקופה לכולם, כולל לתושבים

"הכלי שלנו הוא פלטפורמה שעליה מתבסס הכול, וניהול המידע מבוצע על פי ה-'חוקים העסקיים' של הלקוח. יש במערכת כ-80 מודולים – פינוי אשפה, חינוך, גינון, השקיה ותאורה, וכדומה. המערכת שקופה לכולם, כולל לתושבים", ציין עפרוני. "ברגע שהמערכת מזהה אירוע, אפשר לייצר באמצעותה כללים פרו-אקטיביים, שגורמים למה שצריך ורלוונטי לאותו אירוע לפעול בצורה חכמה יותר. היא מציעה ראייה הוליסטית של תפעול, הנדסה, כלכלית, שירותית, בטיחות, תחבורה ולוגיסטיקה".

בין לקוחות הפתרון של גיב שמיועד לעולמות התנועה והתחבורה החכמות ניתן למצוא את הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים, כבישים שונים, כולל כביש 6, ומובילאיי. על לקוחותיה בעולם הבנייה נמנות, בין היתר, שיכון ובינוי ועמיגור. תחנות הכוח רמת חובב, אשכול ועוד משתמשות בפתרון הייעודי של החברה לעולם האנרגיה, ועל ולקוחה נוספת של גיב היא מי אביבים – החברה שמנהלת את המים והביוב בתל אביב-יפו.

לסיכום אמר עפרוני כי "מה שחשוב בניהול עיר חכמה קודם כל זה גמישות. יש מערכות מידע מאפשרות ויש כאלה שהן מורכבות. במערכת שלנו יש אפשרות רבה לגמישות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים