סדרת סטוריז חדשה מבקשת להסביר לנוער בעולם מה קרה ב-7.10

הסדרה, Holiday Horror Story, מבוססת על הסדרה המצליחה הסטורי של אווה, ומיועדת להסברה לציבור שישראל לא מגיעה אליו, ושתומך ברובו בפלסטינים - צעירים ובני נוער בעולם

האם Holiday Horror Story יסייע לשפר את התדמית של ישראל בקבוצת הגיל שהכי עוינת אותה?

אחד הקמפיינים היותר מוצלחים שרצו בשנים האחרונות ברשתות החברתיות בכלל, ובאינסטגרם בפרט, היה הסטורי של אווה. מדובר בסדרת סטוריז, שביקשה להראות לצעירים בעולם, ששמעו על השואה (ואולי גם זה לא) אבל לא כל כך יודעים במה מדובר – מה קרה שם. הם עשו זאת בעזרת סיפור אישי של נערה בשם אווה, שכל סטורי תיאר יום אחד שהיא חוותה במהלך השואה. מיד אחרי ה-7 באוקטובר, מטה ההסברה האזרחי רתם את מפיק המיזם המצליח הזה, יונה ויזנטל, לטובת קמפיין חדש, שמבקש להסביר לצעירים בעולם מה קרה בטבח הנורא.

ישראל נמצאת בימים אלה במשבר תדמיתי עמוק, לנוכח המלחמה בעזה ופעולות ההסברה הרבות והמוצלחות של הצד הפלסטיני. התמיכה בפלסטינים, ולעתים גם בטבח הנורא שביצע החמאס, גבוהה בעולם המערבי במיוחד בקרב צעירים. המצב לא זוכה למענה מספק מהצד הישראלי ושל תומכי ישראל – לא בכלל ולא בקרב בנות ובני קבוצת גיל זו בפרט. לזה יש להוסיף את העובדה שטבח ה-7 באוקטובר אירע לפני יותר מחמישה חודשים, בעוד שמעזה יוצאים מראות קשים מדי יום, שרובם המכריע לא מוצג בתקשורת הישראלית, אבל כן במערב, ובפרט ברשתות החברתיות.

כל זה הביא את ויזנטל ואת מטה ההסברה האזרחי ליצור את Holiday Horror Story (סיפור האימה של החג – שמחת תורה, שבו הטרוריסטים של החמאס ביצעו את הטבח). מדובר בעמוד אינסטגרם וקמפיין טיקטוק עם תיעודים מזוועות ה-7 באוקטובר, שיעלו כסדרת סטוריז. אלה יתבססו על צילומים שצולמו באותו היום – הן על ידי ישראלים והן על ידי מחבלים. העמוד יעלה מחרתיים (ה'), ה-14 במרץ, עם הסטורי הראשון בסדרה.

"המטרה שלנו: לשחזר את ההצלחה של הסטורי של אווה"

אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי, אמר כי "בשואה לא היו רשתות חברתיות, ואילו הזוועות מה-7 באוקטובר תועדו ושודרו בלייב לעיני כל. יחד יצרנו מסמך תיעודי היסטורי שממחיש את ממדי האסון. דווקא בימים אלה, שבהם אנחנו עדים להכחשת אירועי ה-7 באוקטובר ומעשי האונס והזוועות שאירעו, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר להם מה באמת קרה".

הוא ציין כי "מיד עם תחילת העבודה היה ברור לנו שעל אף הדמיון לסטורי של אווה, מדובר כאן בפרויקט שונה לחלוטין. עם זאת, המטרה שלנו היא לשחזר את ההצלחה של הקמפיין ההוא ולהגיע לצעירים דרך הפלטפורמה שבה הם נמצאים".

סיפור אימה של חג.

סיפור אימה של חג. צילום: מתוך הקמפיין Holiday Horror Story

"לאורך יותר מדי שנים פעלנו בחזית ההסברה מול הקהל הצעיר כפי שפעלנו מול הקהל הבוגר, אבל זה לא עובד. אנחנו חייבים להפנים שברחבי העולם הצעירים נחשפים לתוכן לא מבוקר, שכולל פייק ניוז, ולכן קיים קושי אמיתי בקידום הנרטיב הישראלי. הדרך הטובה ביותר להגיע לבני הנוער היא באמצעות השפה שהם מדברים והרשתות שבהן הם משתמשים", הוסיף בטיטו.

לדברי ויזנטל, שנבחר לנהל את הפרויקט מטעם המטה, "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר כמה חודשים. מיד כשהמטה פנה אליי – התגייסתי לנושא. האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו לאורך כל הדרך עסק בשאלה כיצד ניתן להגיע לאותם הצעירים בארצות הברית, שלא מבינים מה קורה כאן. בעבודת תחקיר מקיפה וממוקדת, אספנו אינספור חומרים ותיעודים, ויצרנו מהם עלילת אינסטגרם ייחודית, שמשקפת את אירועי אותו היום".

במטה ההסברה האזרחי מעוניינים, כאמור, לשחזר את ההצלחה של הסטורי של אווה. יש להם משימה קשה, שכן סדרת הסטוריז ההיא הגיעה ל-300 מיליון צפיות. כדי שהם יצליחו בה, אנשי המטה קוראים לציבור הרחב לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם הייעודי לקראת מועד העלייה לאוויר – כאמור, מחרתיים – ולשתף אותו עם חברים מהעולם.

הסרטונים יפורסמו באינסטגרם ובטיקטוק תחת holiday.horror.story@. לעמוד הפרויקט באינסטגרם לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים