הטרנד החדש בטיקטוק שסחף גם את קמלה האריס

המילה Brat, פרחח, קיבלה משמעות חדשה וחיובית בטרנד חדש באפליקציה הפופולרית, שאחת המצטרפות הבולטות אליו היא סגנית נשיא ארצות הברית ומי שככל הנראה תהיה המועמדת הדמוקרטית לבית הלבן

חלק מטרנד בטיקטוק. סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס.

טרנדים ברשתות החברתיות הם תופעה שמוכרת כבר שנים, כמעט מאז שהעולם הזה נולד. חלק מהטרנדים תופסים לאורך זמן, אבל רבים מהם נעלמים באותה מהירות שיא שבה הם באו. אחד מהטרנדים שמחזיקים כבר חודש, וסחף גם את סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות ארצות הברית, קמלה האריס, הוא טרנד ה-Brat.

Brat היא במקורה מילת גנאי, שהמשמעות שלה בעברית היא פרחח – או, יותר נכון, פרחחית, כי בדרך כלל היא משמשת לתיאור שלילי של נערות בתיכון. אלא שזמרת הפופ הבריטית צ'רלי XCX החלה בראשית יוני טרנד בטיקטוק שהופך את המילה הזאת לחיובית. המשמעות החדשה שלה היא מילה שמסמלת קיץ, כיף וחגיגה של דברים שליליים כמו קנאה או מערכות יחסים מורכבות. המטרה המקורית של הטרנד הזה היא שיווקית: צ'רלי XCX הוציאה אלבום בשם Brat.

טרנד ה-Brat, או ה-Brat Summer, מתכתב עם Feral girl summer ו-Rat girl summer, שהם שני טרנדים אחרים בטיקטוק – ויש לא מעט כאלה באפליקציה הפופולרית הזאת בכל זמן נתון.

צ'רלי XCX.

צ'רלי XCX. צילום: ShutterStock

מי שהצטרפה לטרנד הזה היא, כאמור, קמלה האריס, בחשבון שלה Kamala HQ. זה לא התחיל ביוזמה שלה – משתמשים בטיקטוק העלו מ"מים עם תמונות שלה ואייקונים שקשורים לטרנד ה-Brat, ועשו זאת עוד לפני שג'ו ביידן החליט לפרוש מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית – מה שהוביל למועמדות של סגניתו, האריס. המ"מים הללו לכדו את תשומת ליבה – או, יותר נכון, את תשומת הלב של אנשי הקמפיין שלה – ואלה החליטו, סביר להניח שבאישורה, שהיא תצטרף אליו. היא אימצה את שני האלמנטים המרכזיים של הטרנד: באנר ירוק, כמו זה שמצוי בעטיפת האלבום של צ'רלי XCX, והאייקון Brat Summer. המטרה של האריס בכך היא לזכות באהדה בקרב בני דור ה-Z, שהוא אחד הקהלים החשובים והמכריעים בבחירות בארצות הברית, וחשוב לה ולמפלגה הדמוקרטית בפרט.

למה דווקא תפוח ועץ קוקוס?

הסרטונים שהעלו משתמשים בטיקטוק משלבים לעתים קרובות באנר בצבע ירוק ליים, עם אחד השירים הפופולריים באלבום החדש, Apple (תפוח), והקליפ Coconut Tree (עץ קוקוס). לכך מצורף ציטוט מנאום של האריס שבו היא ציטטה דברים שאמרה לה אימה: "אני לא יודעת מה רע אתכם, אנשים צעירים. אתם חושבים שזה עתה נפלתם מעץ קוקוס? אתם חיים יחד עם כל מי שחי אתכם וכל אלה שבאו לפניכם".

הטרנד החדש הביא לבלבול בקרב משתמשים רבים, עקב המשמעות השלילית המקורית של המילה Brat. גם כאן רואים את הפער הבין דורי, כי בגדול, מרבית המבולבלים הם בני 40 ומעלה. לעומת זאת, האריס, שקצת לפני הבחירות תחגוג את יום הולדתה ה-60, הבינה את המשמעות החדשה. או שאולי בעצם היו אלה עובדים בקמפיין שלה מדור ה-Z? כך או כך, הבאנר כבר הוסר מהחשבון, שבימים המעטים שהוא באוויר כבר צבר 2.5 מיליון עוקבים וכמעט 38 מיליון לייקים. אולי עד הטרנד הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים