מאסק ראיין את טראמפ – ו-X קרסה "בגלל מתקפת סייבר"

לטענת מאסק, הרשת החברתית חוותה בזמן הראיון מתקפת DDoS, ש-"מוכיחה שיש התנגדות רבה לכך שאנשים ישמעו את מה שיש לנשיא טראמפ לומר"

תיאוריות קונספירציה במדיה החברתית סביב הניסון להתנקש בחייו. דונלד טראמפ.

X קרסה אמש (ב') במהלך ראיון שאילון מאסק קיים ברשת החברתית שלו עם המועמד המועדף עליו בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ. לטענת מאסק, סיבת הקריסה היא מתקפת DDoS (מתקפת מניעת שירות מבוזרת). עוד טענה של המיליארדר היא שהראיון כבר הגיע למיליארד צפיות.

בתחילת הראיון נתגלו בעיות טכניות, שנמשכו כשעה, שבמהלכה משתמשים דיווחו שהם לא יכולים להיכנס אליו. בפוסט שפרסם דקות לאחר תחילת הראיון כתב מאסק כי "נראה שיש מתקפת DDoS מאסיבית על X. אנחנו עובדים כדי להשבית אותה. במקרה הגרוע ביותר, נמשיך עם מספר קטן יותר של צופים, ונפרסם את השיחה מאוחר יותר". בהמשך הוא טען כי "המתקפה המאסיבית הזאת מוכיחה שיש התנגדות רבה לכך שאנשים ישמעו את מה שיש לנשיא טראמפ לומר".

לעומת זאת, מדברים שפרסם דובר הקמפיין של טראמפ, סטיבן צ'ואנג, עולה שהסיבה לקריסת הרשת החברתית בזמן הראיון היא שני המשתתפים עצמם – שמשכו אליו אנשים רבים. הוא צייץ: "אנחנו שוברים את האינטרנט!"

יצוין שזאת לא הפעם הראשונה שבה X חווה קריסה בהקשר פוליטי אמריקני: בדצמבר אשתקד זה קרה כאשר רון דה סנטיס פרסם ברשת החברתית את ההודעה שלו על התמודדות למועמדות המפלגה הרפובליקנית לבית הלבן.

שוב: טראמפ מוסר מידע לא נכון

הראיון נועד על מנת להחיות את הקמפיין של טראמפ, שדעך במשהו לאחר ניסיון ההתנקשות הכושל בו ואחרי כניסתה של סגנית הנשיא קמלה האריס למרוץ כמועמדת הדמוקרטית מולו – במקומו של הנשיא ג'ו ביידן. מאסק וטראמפ נגעו בשורה של נושאים, בהם הגירה, פשיעה, סגירת משרד החינוך הפדרלי והעברת הנושא לאחריותן של המדינות השונות בארצות הברית, והעובדה שטראמפ מתכנן, אם הוא ייבחר, פיתוח של מערכת הגנה אווירית אמריקנית בדומה לכיפת ברזל הישראלית.

אנשי CNN ביצעו בדיקת עובדות לדברים שטראמפ אמר בראיון, ומצאו כי לפחות ב-20 פעמים הוא טען טענות לא נכונות. כך, לדוגמה, בניגוד לטענתו כי הפשיעה בארצות הברית עלתה מאוד, ב-2023 וברבעון הראשון של 2024 היא דווקא ירדה. כמו כן, בעוד שהוא טען שהאינפלציה בארצות הברית נמצאת "בשיא של 100 שנים", היא שברה בתקופתו של ביידן, ביוני 2022, שיא של 40 שנים – ומאז היא נמצאת בירידה. כמו כן, טראמפ טען שבתקופת נשיאותו לאיראן "לא היה כסף" לממן את הטרור של החמאס והחיזבאללה. האמת היא, לפי בדיקת CNN, שהמימון של הרפובליקה האסלאמית לארגונים אלה אמנם ירד בשנתיים האחרונות שלו בבית הלבן, במידה רבה עקב הסנקציות שהוא הטיל עליה, אולם לא פסק לחלוטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים