הרכישה של מוטורולה מוביליטי השפיעה לרעה על התוצאות של גוגל

ההכנסות של גוגל אמנם עלו ב-45%, אולם אלה של מוטורולה, שזה הרבעון הראשון שתוצאותיה נכללות באלה של גוגל, ירדו ב-9% ● כמו כן, הרווח הנקי של ענקית האינטרנט צנח ב-25% ● הפגיעה ניכרת בכך שלעומת הרבעון הרע, הדו"חות של גוגל לתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמו עליות בלבד ● התוצאות פורסמו בטעות 5.5 שעות לפני התכנון, מה שגרם לצניחה של 11% במניית גוגל ולהפסד של יותר משלושה מיליארד דולרים ללארי פייג' וסרגיי ברין, בנפרד

הרכישה של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) פגעה בתוצאות של גוגל (Google): מהדו"חות שפרסמה החברה בסוף השבוע עולה, כי היא אמנם רשמה ברבעון השלישי של השנה עלייה בהכנסות הכלליות, אולם הכנסותיה של מוטורולה, שהיוו כ-18% מכלל ההכנסות של גוגל, ירדו ב-9%. ההכנסות הכלליות של גוגל זינקו ברבעון ב-45.07% ל-14.1 מיליארד דולרים, כאשר 2.58 מיליארד מהן הגיעו ממוטורולה.

נתון רע נוסף מצביע על עלייה דרמטית בהפסד התפעולי של מוטורולה, שעמד ברבעון המדווח על 505 מיליון דולרים לעומת הפסד תפעולי של 41 מיליון אותו היא רשמה ברבעון השלישי אשתקד, שבו היא הייתה עדיין חברה עצמאית.

כמו כן, הרווח הנקי של גוגל צנח ברבעון ב-25.41% ל-2.18 מיליארד דולרים אל מול 2.73 מיליארד והרווח הנקי למנייה צלל ב-27.57% ל-6.53 דולרים לעומת 8.33 דולרים.

הרווחיות של גוגל נפגעה גם מהעלייה בהוצאות שלה. ההוצאות הכלליות של החברה רשמו ברבעון המדווח עלייה מטאורית של 70.59% ל-11.37 מיליארד דולרים בהשוואה ל-6.66 מיליארד. מתוכן, ההוצאות הגולמיות זינקו ב-94.02% ל-6.55 מיליארד דולרים אל מול 3.38 מיליארד. הרווח הגולמי עלה ל-7.55 מיליארד דולרים אל מול 6.34 מיליארד והרווח הגולמי השולי ירד ל-53.52% לעומת 65.25%. ההוצאות התפעוליות של גוגל זינקו ברבעון ב-46.5% ל-4.81 מיליארד דולרים בהשוואה ל-3.28 מיליארד והרווח התפעולי שלה פחת ב-11.77% ועמד על 2.74 מיליארד דולרים אל מול 3.06 מיליארד.

ההשפעה השלילית של רכישת מוטורולה על התוצאות העסקיות של גוגל ניכרת גם בכך שהתוצאות הרבעוניות היו, כאמור, רעות בעוד שבכלל שלושת הרבעונים האחרונים הן היו טובות. הרבעון הנוכחי הוא הראשון בו נכללות התוצאות של מוטורולה בתוך אלה של גוגל.

כך, בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה ענקית האינטרנט זינוק של 24.29% בהכנסות, ל-36.96 מיליארד דולרים לעומת 27.32 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי שלה עלה ב-11.63% ועמד על 7.85 מיליארד דולרים בהשוואה ל-7.03 מיליארד. הרווח תפעולי גדל ב-13.27% ל-9.33 מיליארד דולרים אל מול 8.24 מיליארד.

יצוין, כי עקב טעות פורסמו התוצאות של גוגל ביום ה' חמש שעות וחצי לפני המועד המתוכנן, במהלך יום המסחר, מה שגרם למפולת בשער המנייה שלה, שירדה בכ-11%. מדובר בירידה של יותר מ-22 מיליארד דולרים בשווי השוק של גוגל, שעמד בתום המסחר ביום ה' על 223 מיליארד דולרים. מייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג' (שמשמש כמנכ"ל גוגל), הפסידו באותו היום 3.2 מיליארד דולרים כל אחד.

פייג', שכאמור, הפסיד כסף רב באותו היום, העדיף להדגיש את הפן החיובי של התוצאות. הוא אמר, כי "היה לנו רבעון חזק, עם גידול של 45% בהכנסות. חברה בת 14 בסך הכול הגיעה להכנסות רבעוניות של 14 מיליארד דולרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים