אפל השיקה את ה-iPad מיני, ה-iPad 4 וגרסאות מעודכנות של חלק ממחשבי המק

ה-iPad מיני כולל מסך בגודל של 7.9 אינץ', אך עם אותה כמות פיקסלים כמו ב-iPad 2, וכן מעבד A5 ● עוד הציגה אפל באירוע MacBook Pro בעל מסך 13 אינץ' ומסך רטינה, מק מיני משופר ודור חדש של מחשבי iMac ● טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר שבחברה "לא מורידים את הגז"

אפל (Apple) הציגה אמש (ג') באירוע שנערך בסן חוזה, קליפורניה, את ה-iPad מיני, ה-iPad 4 ומספר גרסאות מעודכנות של מחשבי מק (Mac). בסך שמה החברה קץ לעוד גל של שמועות וניחושים מתי יושקו המוצרים החדשים שלה ואיך הם ייראו.

ה-iPad מיני מגיע עם מסך של 7.9 אינץ'. לא מדובר במסך רטינה, כמו זה של ה-iPad, שאורכו 9.7 אינץ', אך הוא בעל אותו מספר פיקסלים כמו ה-iPad מהדור השני. מכאן שכל היישומים שנכתבו ל-iPad הגדול יתאימו גם לגרסת המיני.

המכשיר החדש נושא מעבד A5, לעומת מעבד A6X בגרסת הדור הרביעי של ה-iPad הגדול. מדובר במעבד בגרסה שדומה למעבד A6 שנמצא ב-iPhone 5. מעבד ה-A5 הוא בעל ליבת ARM כפולה וליבה מרובעת של מעבד גרפי, והוא מגיע עם זיכרון פלאש (Flash) בנפחים של 16 ג'יגה-בייט עד 64 ג'יגה-בייט.

ה-iPad מיני החדשה-iPad מיני תומך בקישוריות Wi-Fi וקישוריות סלולרית, כולל תמיכה ב-LTE (דור 4 סלולרי), שמוטמעת גם באחיו הגדול. בשני המכשירים החדשים החליפה אפל את שקע הטעינה והחיבור למחבר ה-Lightning החדש. האיכות במצלמה הקדמית של ה-iPad מיני היא HD ובאחורית – 5 מגה-פיקסל.

לקוחות שאוהבים את הגישה העיצובית של אפל יוכלו להמשיך לעשות זאת, וביתר שאת, עם ה-iPad מיני, שכן הוא עשוי אלומינים וזכוכית, עוביו 7.2 מ"מ והוא שוקל קצת יותר מ-300 גרם.

ה-iPad מיני יימכר בארצות הברית בין 329 דולרים בגרסת ה-16 ג'יגה-בייט ל-530 דולרים בגרסת 64 ג'יגה-בייט. הגרסה הבסיסית של אחיו הגדול מהדור הרביעי תימכר ב-499 דולרים. המכירה של ה-iPad מיני תחל ב-34 מדינות בעולם ב-2 בנובמבר. ישראל אינה בין המדינות הללו, ולא ברור מתי המכשיר החדש יגיע לארץ.

הגרסאות המעודכנות של מחשבי המק שהציגה אפל באירוע הן MacBook Pro בעל מסך של 13 אינץ' ומסך רטינה, מק מיני משופר ודור חדש של מחשבי iMac.

באוקטובר 2010 דחה סטיב ג'ובס המנוח על הסף טאבלט בגודל 7 אינץ'. לכן, נראה שהשקת ה-iPad מיני היא מעין הכרזת עצמאות של טים קוק, המנכ"ל שהחליף את ג'ובס לאחר מותו, או מהלך תיקון של החברה. בהתחשב בעובדה שאמזון (Amazon) מכרה מילוני מכשירי קינדל פייר (Kindle Fire) בגודל של 7 אינץ' ושגוגל (Google) מכרה כמיליון טאבלטי נקסוס 7 (Nexus 7), נראה שאפל לא יכולה הייתה להרשות לעצמה לוותר על השוק הצומח הזה.

קוק ציין באירוע ההכרזה, כי "ברבעון האחרון מכרנו יותר מכשירי iPad מאשר יצרן PC כלשהו מכר קו שלם של מכשירי PC. בנוסף, עד כה מכרנו 100 מיליון מכשירי iPad. ה-iPad הוא פופולרי מאוד בתחום החינוך וסוחף את השוק בסערה. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז…".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים