תביעה כנגד מיקרוסופט על ממשק האריחים החדש של חלונות 8

מספר ימים בלבד אחרי השקת חלונות 8, נתבעת הענקית מרדמונד בגין הפרת זכויות יוצרים בפטנט בממשק האריחים, המוצע במערכת ההפעלה החדשה ● מגישת התביעה, SurfCast האמריקנית, מבקשת מבית המשפט לקבוע שמיקרוסופט הפרה הזכויות - ולהורות לה לשלם פיצויים ● "אנו פיתחנו את התפישה של האריחים עוד בשנות התשעים של המאה הקודמת, והיא הקדימה את זמנה", טוען אוביד סנטורו, מנכ"ל SurfCast

האם מיקרוסופט (Microsoft) הפרה זכויות בפטנט? מספר ימים אחרי שהשיקה את חלונות 8 (Windows 8), נתבעת הענקית מרדמונד בגין הפרת זכויות יוצרים בפטנט בממשק האריחים (Tiles), המוצע במערכת ההפעלה החדשה המיועדת למחשבי PC, מחשבים נישאים, מחשבי לוח וטלפונים חכמים.

מגישת התביעה היא SurfCast האמריקנית, שאינה מייצרת מוצרים או מציעה שירותים כלשהם. "אנו פיתחנו את התפישה של האריחים עוד בשנות התשעים של המאה הקודמת, והיא הקדימה את זמנה", טוען אוביד סנטורו, מנכ"ל SurfCast, בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה. "ממשק Live Tiles, שניצב במרכזן של מערכות ההפעלה החדשות של מיקרוסופט, מפר את זכויותינו בפטנט".

על פי כתב התביעה, שכולל עשרה עמודים והוגש לבית המשפט המחוזי במיין שבארה"ב, הפטנט הוא "מערכת ושיטה להצגה של מידע ממקורות רבים במקביל", אשר הוענק על ידי רשם הפטנטים של ארצות הברית בשנת 2004 לסנטורו ולעמיתו, קלאוס לגרמן. שני הממציאים העבירו את הזכויות שלהם בפטנט ל-SurfCast.

עוד נכתב בכתב התביעה, כי הנתבעת הפרה ביודעין את זכויותיה של SurfCast בפטנט במערכות ההפעלה חלונות 8, ואף ידעה על הפטנט לפחות מאז שנת 2009. התובעים מבקשים מבית המשפט לקבוע שמיקרוסופט הפרה זכויות בפטנט – ולהורות לה לשלם להם פיצויים.

דובר מיקרוסופט מסר, כי בחברה "משוכנעים שנוכיח לבית המשפט שטענות אלה משוללות בסיס, ושמיקרוסופט יצרה חוויית משתמש מקורית משלה".

אחד הפרקליטים של SurfCast, בנג'מין פייפר, סירב להגיב על התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים