ד"ר נעמי דדון: "כדאי ללכת היכן שאפשר על תוכנות מדף, גם במחיר של התאמת ההליכים בארגון למוצר"

"למדיניות מערכות המידע בארגון קיימות משמעויות רבות בתחומים הכלכליים, השיווקיים והתפעוליים. לכן, על המדיניות להיקבע במקצועיות, ביסודיות ובשיקול דעת מעמיק באופן שרלבנטי לארגון", הסבירה ד"ר דדון - בעלת PhD במערכות מידע, עורכת דין ומגשרת, בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים

"מומלץ לבחור במערכות גמישות ודינמיות, שיספקו מענה לצרכים משתנים בארגון, יתמכו ויאפשרו התפתחות של הארגון. כדאי ללכת היכן שאפשר על תוכנות מדף, גם במחיר של התאמת ההליכים בארגון למוצר", כך אמרה ד"ר נעמי דדון – בעלת PhD במערכות מידע, עורכת דין ומגשרת. ד"ר דדון אמרה את הדברים בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. בהרצאתה סקרה דדון את השיטות הקיימות על פיהן ניתן לקבוע מדיניות מערכות מידע, ופירטה את השיקולים אותם יש לקחת בעת קביעת המדיניות.

"מדיניות מערכות מידע היא תהליך זורם, המלווה את הארגון לאורך כל שנות קיומו", אמרה. "בתהליך מעורבים גורמים רבים בארגון – החל מההנהלה, דרך יחידת המחשב והטכנולוגיה ועד שאר לקוחות המערכת, מתוך הארגון ומחוץ לו. מערכות המידע בארגון הם הכלים באמצעותם מתנהל ארגון. במקרים רבים מערכות המידע מכתיבות את התהליכים על פיהם מתנהל הארגון. מערך קבלת ההחלטות בארגון בכל הרמות וקביעת האסטרטגיה הניהולית, השיווקית, היצרנית והתפעולית – מתבססים על מערכות מידע ועל המידע המתקבל מהן. גישה זו נכונה לארגונים מכל הסוגים: ארגונים מסחריים, ארגונים יצרניים, ממשלתיים, מוניציפאליים, פיננסיים ועוד".

ד"ר דדון הדגישה, כי "למדיניות מערכות המידע בארגון קיימות משמעויות רבות בתחומים הכלכליים, השיווקיים והתפעוליים. לכן, על המדיניות להיקבע במקצועיות, ביסודיות ובשיקול דעת מעמיק באופן שרלבנטי לארגון. המדיניות משתנה מארגון לארגון ותלויה בגורמים כמו צרכי הארגון, גמישות נדרשת, שרידות והמשכיות עסקית, תקציבי מיחשוב, רמת זמינות המידע הנדרשת, רמת שינויים הקיימים בארגון ועוד. מערכות מידע נדרשות לתת מענה לגורמים הרבים ולצרכים שונים ומשתנים בארגון".

דדון פרטה את תמצית השיקולים לקביעת מדיניות, וקבעה כי המידע ומערכות מידע דרושים לארגון לסיוע בקבלת החלטות, לעזרה בניהול שוטף, ומהווים כלי ליצירת יתרון תחרותי ולביצוע שינויים ארגוניים. היא ציינה, כי תפקיד מערכת מידע הוא לתמוך בתהליכים העסקיים המתבצעים הארגון, על מנת לתמוך במטרותיו העסקיות.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך דצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים