דיוויד באיינס, מנהל ב-EMC: "הקלה על תהליך הגיבוי עוזרת בפינוי זמן לטובת הטיפול באחסון"

"כך, מגמת הגיבוי לדיסק קיבלה תפנית צמיחה משמעותית, בשל היתרונות הכלכליים הגלומים בה", הסביר באיינס, מנהל מכירות אזורי ב-EMC, בכנס שותפים שערכה החברה ● ארז עציון, EMC ישראל: "VMware היא פלטפורמה בשלה ומתקדמת. עבודה בסביבות וירטואליות היא חלק בלתי נפרד מכל המוצרים של החברה"

"מנהלי האחסון נמצאים במצב בעייתי: ככל אנשי ה-IT הם נדרשים לצמצם את הוצאותיהם, אולם הגידול בנפחי האחסון ממשיך לצמוח, ו-'מתעלם' מהמשבר הכלכלי. הקלה על תהליך הגיבוי, מסייעת בהכרח לפינוי זמן לטובת הטיפול באחסון", אמר דיוויד באיינס, מנהל מכירות אזורי ב-EMC לאזור EMEA. הוא הסביר, כי המגמה של גיבוי לדיסק מסייעת למצב, "היא באה להקל ולשפר את זמן השיחזור, וגם עוזרת בניהול הגיבוי. משימת הגיבוי תופסת זמן רב ממנהלי האחסון".

באיינס, שהגיע ארצה להשתתף בכנס שותפים עסקיים אותו ערכה היום (ב') EMC ישראל בתל אביב, הסביר, כי "B2D, גיבוי לדיסק, היא מגמה שהחלה כבר במחצית העשור, אולם בשנה האחרונה קיבלה תפנית צמיחה משמעותית, בשל היתרונות הכלכליים הגלומים בה. המגמה נובעת מיתרונות טכנולוגים בולטים, אך למעבר לגיבוי על דיסק ישנם גם יתרונות כלכליים. השילוב בין שני היתרונות הביא לכך שגם השנה אנו חווים גידול בתחום. זאת, במקביל להתפשטות טכנולוגית דה-דופליקציה. יכולת זו המאפשרת חיסכון רב בנפח האחסון הנדרש ומהווה מניע כלכלי חשוב".

לדבריו, "עולם הגיבוי הוא אחד התחומים המאתגרים בתוך עולם האחסון. בתוכו, טכנולוגית מניעת השכפול, דה-דופליקציה, נמצאת בצמיחה, בשל הצורך בצמצום עלויות בעולם תשתיות ניהול המידע. בתחום הגיבוי ומניעת השכפול, EMC מובילה את השוק: יותר ויותר אנו עדים לזכיות שלנו עם מוצר אוואמר (Avamar) אותו רכשה EMC לפני שנתיים, בפרויקטים בתחום".

הוא התייחס למוצר שבאחריותו, אוואמר וציין, כי EMC רכשה את החברה ב-2006 תמורת 165 מיליון דולרים, על מנת להעצים את תחום מניעת השכפול, דה-דופליקציה. "רכיב התוכנה מסייע למנוע כפילויות בגיבוי, לזהות מקטעי מידע מיותרים ולצמצם את רוחב הפס שמוקדש לגיבוי", אמר, "התוכנה מסייעת לעבור בקלות מקלטות גיבוי מסורתיות לדיסקים".

הוא ציטט נתוני חברות מחקר, לפיהם כשליש מהארגונים בעולם עושים שימוש בפתרון מניעת שכפול, "ונתון זה צפוי לגדול, בשל המשך הגידול בנפח המידע". לדבריו, "אוומאר מיועד לגיבוי גם בסביבות וירטואליות: פתרון זה מציג תוכנת גיבוי מלאה, השומרת את המידע על מערכת אחסון ייעודית. הוא מבצע דה-דופליקציה על השרת, at the source, ומערכת האחסון הייעודית בנויה ממארז גריד, שמאפשר ביצועים גבוהים מאוד בעלות נמוכה".

דחיסת הגיבויים בדיסק

"טכנולוגיה מניעת השכפול שלנו מפחיתה את צרכי האחסון פי עשרים. היא יודעת לשמור רק עותק אחד של המידע, ודוחסת את הגיבויים שנעשים על הדיסק, בסדרי גודל מדהימים של עד 1:20, וכך גם מתאפשר טיפול בצמצום המיקום הפיזי", אמר באיינס, "EMC ממשיכה לנצח בפרויקטים מול מתחריה. איננו רואים בפלח שוק זה כלל את יבמ או HP, אלא רק את סימנטק, עם מוצר הגיבוי שלהם. מתחרה נוספת, הצפויה להיעלם בשל רכישתה, היא דטה דומיין, אבל בכל מקרה – זוהי חברה של מוצר אחד". הוא הוסיף, כי "בתחום הפעילות שלי אני מבחין בלא מעט חברות, שלמרות שהן מבוססות סימנטק בחלק ניכר ממערך ה-IT שלהן, הן בוחרות ברכיב התוכנה של אוואמר".

הוא סיכם בציינו, כי החזון של EMC לסביבת הגיבויים מכונה BURA (ר"ת Backup Recovery and Archive), כולל עשרות מוצרים, ומורכב משלוש קטגוריות: מוצרי חומרה, מוצרי תוכנה כדוגמת NetWorker ואוומאר, ושירותים מקצועיים משלימים. "כל המוצרים בתחום, מתמקדים בהחלפת הטייפ על ידי הדיסק, המאפשרת לשנות את מדיניות הגיבויים בקלות וכן מאפשרת הכנסה של טכנולוגיות חדשניות, המניבות החזר השקעה מהיר".

את כנס השותפים הנחתה אירית אלפרוביץ', מנהלת מכירות, EMC ישראל. פתחו בברכות משה בראונר – מנכ"ל EMC ישראל וליאור פוני – מנהל שותפים אזורי ב-EMC. פוני אמר, כי EMC הולכת לכיוון הלקוחות בימים אלו, ויצאה באחרונה בתכנית לפריסת תשלומים בעת רכישת מוצרי החברה, בלא ריבית. לדבריו, למרות המצב, הם צופים גידול במכירות השנה.

ארז עציון, מנהל פריסייל, EMC ישראל, הציג בפני המשתתפים את המסרים העיקריים מכנס EMC העולמית שנערך לפני שלושה שבועות בארה"ב. לדברי עציון, המסר החשוב הוא ש-VMware היא פלטפורמה בשלה ומתקדמת, המשולבת בכל מוצרי EMC, "עבודה בסביבות וירטואליות היא חלק בלתי נפרד מכל המוצרים של EMC". עוד ציין עציון, כי החברה צפויה לבצע רכישות נוספות של חברות.

לאחר מכן הוצגו על ידי מומחי EMC היבטים טכנולוגיים בעולמות האחסון, הגיבוי, ניהול תשתיות המידע ואבטחת המידע של EMC – לצד השוואה למתחרותיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים