אוניברסיטת קליפורניה תחליף אלפי מתגי סיסקו במתגים חדשים של אקלטל-לוסנט

היקפו הכספי של הפרויקט, במסגרתו ישודרגו 23 קמפוסים שיצוידו באלפי מתגים מבוססי G10, נאמד בכ-22 מיליון דולרים ● מישל דוידוף, דירקטור תשתיות המיחשוב באוניברסיטה: "ההחלטה לשדרג את המתגים לאלקטל-לוסנט, תחסוך לאוניברסיטה למעלה מ-100 מיליון דולרים" ● הרשת העתידית מתוכננת בצורה פשוטה, מדגיש דוידוף, ותמוך הן באפליקציות עסקיות והן אדמיניסטרטיביות

זינוק ברווח, ירידה בהכנסות. אלקטל לוסנט

אוניברסיטת קליפורניה (CSU), האוניברסיטה הגדולה ביותר בארצות הברית, תחליף 3,316 מתגי סיסקו (Cisco) שברשותה, במתגים מתוצרת אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent). היקפו הכספי של הפרויקט, במסגרתו ישודרגו 23 קמפוסים שיצוידו באלפי מתגים מבוססי G10, נאמד בכ-22 מיליון דולרים.

רשת הנתונים של אוניברסיטת קליפורניה משרתת למעלה מ-430 אלף סטודנטים, ומפעילה 44 אלף פקולטות ב-23 קמפוסים הפרוסים מהאמבולט שבצפון ועד סן דייגו שבדרום. אוניברסיטת קליפורניה חיפשה פתרון סטנדרטי ופתוח אך עדיין מבוסס יצרן בודד – מהלך שממקסם את התועלת מהרכישה הנוכחית, אך גם שומר את הגמישות ביכולת הגידול העתידית ומוודא שהאוניברסיטה לא תהיה שוב "שבויה" בידי יצרן יחיד.

"ההחלטה לשדרג את המתגים לאלקטל-לוסנט, תחסוך לאוניברסיטה למעלה מ-100 מיליון דולרים", מסר מישל דוידוף, דירקטור תשתיות המיחשוב באוניברסיטה. "לו הייתה האוניברסיטה 'נתקעת' עם סיסקו, היקפו של הפרויקט היה מגיע ל-122 מיליון דולרים. זה היה פשוט טיפשי להמשיך איתם".

"מאז 2001 התבססנו מקצה לקצה על מוצרי סיסקו", אמר דוידוף, "אך במהלך השנה האחרונה נפלה החלטה לרענן את הרשת ולשדרג אותה. במסגרת המהלך רצתה האוניברסיטה לוודא שרשת הנתונים שלה תהיה העדכנית ביותר, תעמוד בצרכי המוסד ותשתלב ביעדי הארגון, שכללו פשטות תפעולית ביחס לרשת הקיימת, הורדה דרמטית בעלויות התפעול והרכש, מינימום מערכות הפעלה והצמדות לסטנדרטים. הרשת הקיימת פשוט לא עמדה באף אחד מהיעדים האלו".

"נכון, לא פשוט ללמד את כלל אנשי ה-IT שפה חדשה לאחר שדיברו במשך עשר שנים בשפה של סיסקו", הוא מודה, "אבל כשסיסקו הגישה את הצעתה, הם היו יקרים ב-100 מיליון דולרים בהשוואה לאלקטל-לוסנט. לא הייתה התלבטות בכלל".

על פי דוידוף, מתג ה-OmniSwitch 6900 ישמש הן כמתג ליבה והן כמתג דטה-סנטר בכל 23 הקמפוסים. מתגי ה-6850 ומתגי ה-6450 ישמשו כמתגי גישה אל ממשקי ה-10G של מתגי ה-6900. הרשת העתידית מתוכננת בצורה פשוטה, מדגיש דוידוף, ותמוך הן באפליקציות עסקיות והן אדמיניסטרטיביות כגון HR, אפליקציות פיננסיות, אפליקציות פנימיות לשירות צוות האוניברסיטה, הסטודנטים וגלישה חופשית באינטרנט לשירות עשרות אלפי סטודנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים