ארצות הברית: הנשיא אובמה מתנגד לדרישה של ענקיות היי-טק לרפורמה בחוקי ההגירה

הבית הלבן פרסם הודעה המביעה התנגדות להצעת החוק STEM, שמציעה להעניק אשרת שהייה ל-55 אלף סטודנטים זרים שלמדו לתארים שני ושלישי בתחומים טכנולוגיים מסוימים באוניברסיטאות בארצות הברית ● עמדתו של הנשיא מנוגדת לעמדתן של ענקיות היי-טק כמו מיקרוסופט, אפל ואדובי, שתומכות בהצעת החוק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתנגד להצעת חוק לרפורמה בהגירה, בה תומכות, בין השאר, החברות מיקרוסופט (Microsoft), אפל (Apple) ואדובי (Adobe). על פי הצעת החוק יוכלו סטודנטים זרים שלמדו בארצות הברית תכנות והנדסת מחשבים להישאר ולעבוד במדינה.

אנשי הבית הלבן פרסמו את ההודעה המפתיעה על התנגדות הממשל לקראת ההצבעה עליה, שאמורה להיערך בבית הנבחרים האמריקני ביום ו'. ההצעה מכונה STEM והיא הוגשה על ידי המפלגה הרפובליקנית. לפי ההצעה תוענק אשרת שהייה ל-55 אלף סטודנטים זרים שלמדו לתארים שני ושלישי בתחומים טכנולוגיים מסוימים באוניברסיטאות בארצות הברית. אשרות אלה יוענקו רק אם רשויות ההגירה יאשרו שלא ניתן לאייש את המשרות בעובדים שהם אזרחי ארצות הברית.

אין ספק שהתנגדותו של הנשיא אובמה תאכזב את מנהלי החברות והארגונים, ששלחו בחודש ספטמבר איגרת לחברי בית הנבחרים ובה ביקשו את תמיכתם בהצעת החוק. על המכתב חתומות, מלבד מיקרוסופט, אפל ואדובי, גם החברות יבמ (IBM), סיסקו (Cisco), אורקל (Oracle), קוואלקום (Qualcomm) ו-HP, וכן לשכת המסחר של ארצות הברית וארגון IEEE-USA.

הנשיא האמריקני אמנם לא מאיים במפורש להטיל וטו על הצעת החוק, אך גם אינו שולל אפשרות זו. ככל הנראה, הדמוקרטים יניחו להצעת החוק לגווע בסנאט, שנמצא בשליטתם, אפילו אם היא תעבור בבית הנבחרים, שבו נהנית המפלגה הרפובליקנית מרוב.

בהודעה של הבית הלבן צוין, כי בממשל לא מתנגדים בהכרח לרעיונות הניצבים מאחורי הצעת החוק אך סבורים, כי הצעת החוק הספציפית STEM היא "הצעה צרה שהותאמה למטרה ספציפית" וכי היא לא מתיישבת עם "היעדים ארוכי הטווח של הנשיא לרפורמה מקיפה בחוקי ההגירה". אחת הסיבות להתנגדות היא שבעקבות הצעת החוק יבוטלו 55 אלף הוויזות המיועדות למדינות ששיעורי ההגירה מהן לארצות הברית נמוכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים