ניתוח של יבמ במדיה החברתית: האמריקנים אופטימיים יותר לקראת חופשות סוף השנה

שיעור האמריקנים ה-"מצפים" לחופשות סוף השנה שלהם עלה השנה כמעט פי 12 - כך עולה מ-"יחס הרצון", מדד מבית הענק הכחול שמשקלל את התגובות החיוביות מול אלה השליליות באתרי מדיה חברתית ● עוד עולה ממנו, כי השנה נרשמה עלייה בנפח ההתייחסויות החיוביות לטיסות, נהיגה ובילוי זמן בחיק משפחה וחברים ● המדד משלב כלים אנליטיים עם ניתוח שפה, על מנת להבין את עמדת הציבור והעדפותיו על בסיס ציוצים בטוויטר, בלוגים וכלי מדיה חברתית אחרים

למרות הפקקים המאפיינים את עונת חגי סוף השנה האזרחית בארצות הברית, ניתוח שערכה יבמ (IBM) באתרי המדיה החברתית מגלה שהאמריקנים דווקא אופטימיים בכל הנוגע לחופשות ונסיעות בתקופה זו.

"יחס הרצון" (Desire Ratio) – מדד המשקלל את התגובות החיוביות מול אלה השליליות ברשתות החברתיות – מעלה שאנשים "מצפים" לנסיעות סוף השנה שלהם, ביחס של 26 לאחד. היחס הזה רשם השנה זינוק בשיעור של כמעט פי 12 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

עוד עולה ממנו, כי השנה נרשמה עלייה בנפח ההתייחסויות החיוביות לטיסות, נהיגה ובילוי זמן בחיק משפחה וחברים. כך, למשל, "יחס הרצון" בכל הנוגע לטיסות מצביע על פי 2.5 תגובות חיוביות לעומת השנה שעברה. שיפור זה עשוי להיות תוצאה של עסקות ומבצעים של חברות התעופה, שהתמקדו השנה ב-Cyber Monday (יום שני הראשון שלאחר חג ההודיה). היחס החיובי לנהיגה עלה גם הוא, בשיעור של 13%.
נפח ההודעות העוסקות בטיסות לקראת סוף השנה זינק הפעם והיווה 38% מההודעות המנותחות לעומת 28% אשתקד.

מדד ההתייחסות ברשתות חברתיות של יבמ משלב כלים אנליטיים עם ניתוח שפה, על מנת להבין את עמדת הציבור והעדפותיו על בסיס ציוצים בטוויטר (Twitter), בלוגים וכלי מדיה חברתית אחרים. הניתוח האנליטי הציג גם מגמות ונושאים אליהם מרבים משתמשי הרשתות החברתיות להתייחס לקראת עונת החגים, בראשם תוכניות נאמנות הלקוחות של חברות התעופה ושאלות לגבי הדרכים הטובות ביותר להמרת נקודות שנצברו בהן. נושאים מרכזיים אחרים היו תוספות מחיר אפשריות לנוכח עליית מחירי הדלק ושאלות לגבי הטיפול בחיות מחמד במהלך היציאה לחופשה.

תובנות נוספות שמעלה המדד מצביעות על מגמת עלייה בשימוש במכשירים ניידים וביישומים סלולריים לצורך תכנון חופשה והזמנת מקומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים