סין: אפל נקנסה על הפרה של זכויות יוצרים

החברה תשלם מיליון יואן - כ-160 אלף דולרים - לאחר שבית משפט סיני קבע, כי הפירה זכויות יוצרים של שמונה סופרים ושתי חברות ביישומים מצד שלישי ש-"אירחה" ב-App Store ● הסופרים הביעו אכזבה מפסק הדין וטענו שהוא מהווה "עידוד לפיראטיות"

בית משפט בסין פסק בסוף השבוע, כי על אפל (Apple) לשלם פיצויים בסכום של מיליון יואן (כ-160 אלף דולרים אמריקניים) מאחר ש-"אירחה" ב-App Store יישומים מצד שלישי שמתבצעת בהם מכירה של ספרים אלקטרוניים תוך הפרה של זכויות יוצרים. על אפל לשלם את הפיצויים לשמונה סופרים ולשתי חברות שזכויות היוצרים שלהם הופרו – כך פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של סין, Xinhua.

פסק הדין ניתן בתביעה שהגישה בתחילת השנה קבוצה של סופרים סינים נגד אפל בטענה למכירת עותקים פיראטיים של הספרים שלהם ב-App Store. התובעים דרשו פיצויים בסכום של עשרה מיליון יואן.

דובר הקבוצה, ביי זישנג, אמר ש-"אנחנו מאוכזבים מפסק הדין. חלק מהסופרים שכתבו ספרים רבי מכר קיבלו פיצויים של 7,000 יואן בלבד. פסק הדין הוא עידוד לפיראטיות".

מאפל נמסר, כי היא מתייחסת לתלונות על הפרה של זכויות יוצרים "במלוא החומרה. אנחנו מעדכנים כל העת את השירותים שלנו כדי לסייע לבעלי התכנים להגן על זכויותיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים