שמוליק סיטון, סאפ: "רכישת Big Data היא לא עוד שורה לקנייה ברשימת המכולת"

"קניית Big Data משנה את ההתייחסות לצרכי דיווח וצריכת מידע של לקוחות בארגונים", אמר סיטון, מומחה פתרונות בסאפ ישראל ● לדבריו, "נדרש שהמערכות יהיו מתאימות לעולם החדש והדיגיטלי, נדרש למצוא מחט בערימת שחת של מידע"

"רכישת כלי Big Data היא לא עוד שורה לקנייה ברשימת המכולת. היא משנה את ההתייחסות לצרכי דיווח וצריכת מידע של לקוחות בארגונים", כך אמר שמוליק סיטון, מומחה פתרונות בסאפ (SAP) ישראל.

סיטון דיבר בכנס BI 2013, שדן בניתוח Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום ובהנחיית פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

לדברי סיטון, "העולם כיום הוא דיגיטלי וכל משתמש הוא חכם. לכן, נדרש שהמערכות יהיו מתאימות לעולם החדש והמורכב הזה. מה שנדרש זה למצוא מחט בערימת שחת של מידע".

"גם לסאפ יש דריסת רגל חזקה בעולם ה-Big Data", ציין. "עד לפני שנה, סאפ כיוונה את הפתרונות שלה לתחום לטובת ארגונים גדולים. לפני שנה החברה הוציאה לשוק פתרונותBI  ו-Big Data גם לארגוני הביניים".

הוא אמר, כי פתרונות ה-BI של החברה יושבים על ה-HANA (ר"ת High-Speed Analytical Appliance). "ה-HANA מבוסס על טכנולוגיית 'מיחשוב בתוך הזיכרון – In Memory Computing', שמאפשרת ללקוחות בארגונים לעבד כמויות עצומות של מידע באופן מיידי ולנתח נתונים במהירות, וכך לקצר את זמן המענה לשאילתות במידה המאפשרת לקבל בתוך שניות מידע שמבוסס על ניתוח מורכב שדרש עד היום שעות ארוכות".

סיטון הציג מוצר חדש, VI שמו. "זהו כלי פשוט הגורם למשתמש הקצה לקבל מדדים והוא יכול למזג בין עולמות ה-BI השונים בתוך סביבת העבודה שלו. הכלי מספק יכולת לעבודה במודל שירות עצמי, לצד יכולת לשתף את המידע", אמר.

איל שני, מנהל מכירות BI באורקל ישראל. צילום: ניב קנטורהוא אף הדגים יכולות נוספות שיש לכלי ביזנס אובג'קטס (Business Objects) שסאפ רכשה בעבר, בהן "יכולת לכריית מידע, מודול של ניתוח צופה פני עתיד וכן יכולת להתחבר למערכות מידע גיאוגרפיות ולשים את המידע על מפות. ככה אני יודע מה קרה, איפה ומתי".

"הלקוחות הארגוניים מתמקדים ב-BI"
איל שני
, מנהל מכירות BI באורקל (Oracle) ישראל, אמר ש-"אנחנו מבחינים שהלקוחות הארגוניים מתמקדים ב-BI. המטרה היא לגרום ללקוח להיות גמיש ואג'ילי, עם יכולת לשאול שאלות חדשות ולקבל תשובות במהירות".

לדברי שני, "הדרך הקלאסית, שבה צורכים BI כיום, לא מספקת מענה לאתגרים החדשים בתחום. BI זה עסק מתפתח: ככל שהמשתמשים עובדים על המערכות יותר – כך הם רוצים עוד. יש מחקרים המצביעים על כך ש-50% מהדרישות של משתמשים משתנות לאחר שנה מיום סיום פרויקט ה-BI. עולות שאלות חדשות והן לעתים אלה שיש להן את הערך העסקי החשוב".

הוא התייחס למושג "גילוי וחיקור מידע", אותו המציאה גרטנר (Gartner), ואמר ש-"לא מדובר במושג שמחליף את ה-BI, כי אם משלים אותו. הוא עונה על שאלות חדשות ובצורה מהירה. ניתן באמצעותו, בצורה מהירה, לחקור יותר מלנתח, לחקור כמו שעושה צרכן שרוצה לשכור דירה, לקנות מכשיר חשמלי או לחפש ספר באמזון (Amazon). הדרך אותה חוקרים אינה מובנית. עם התפתחות העולם לכיוון Big Data הופך כל מידע לרלוונטי – בין אם הוא פנימי או חיצוני, מובנה או לא מובנה".

שני ציין, כי "לכלי הבינה העסקית של אורקל יש יכולת מעבר למיחשוב נייד באופן מיידי". הוא הציג כמה פתרונות של אורקל לטיפול ב-Big Data, בהם המערכת המהונדסת Oracle Big Data Appliance. לדבריו, מערכת זו עוזרת לבצע את העבודה למי שיש לו Big Data, תוך הקטנת העלויות באופן משמעותי. "בנוסף, עבור בסיסי הנתונים אנחנו מציעים את Exadata Database Machine, שיכולה לקבל מידע ממרכז נתונים וגם מ-OLAP, ולעשות זאת במהירות ובחלק מזערי לעומת פתרונות דומים", אמר.

כמו כן, הוא אמר ש-Exalytics הוא כלי ניתוח ארגוני שמשתמש במחברים כדי להעביר את המידע הכולל לצורה לא מובנית, כאשר המטרה היא לבצע עליהם ניתוחים.

המערכת האחרונה שהציג שני היא Endeca, שביכולתה לבצע ניתוחים על מידע גם בלי שימוש ב-Hadoop. לדבריו, מדובר במוצר לחיקור מידע, לטובת יכולת קבלת החלטות טובות יותר ובאופן מהיר יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים