ד"ר אדיר אבן, אוניברסיטת בן גוריון: "יש לתת למשתמשים יכולת לעבוד לבד על כלי ה-BI"

תוך כדי מתן האפשרות לשימוש עצמי, "יש לספק למשתמשים המלצות על מה כדאי להביט ומה לתחקר", אמר ד"ר אבן מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטה ● לדבריו, "יש לשלב בתוך קוביות הנתונים המורכבות מנגנוני המלצות, איפה להתבונן על תת-מרחב של אילו נתונים"

"היעד לשלב הבא בעולם ה-BI הוא לתת למשתמשים לעבוד בסגנון סטנדרטי אך תוך כדי שימוש, לספק להם המלצות על מה כדאי להביט ומה לתחקר", כך אמר ד"ר אדיר אבן מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון. לדבריו, "יש לשלב בתוך קוביות הנתונים המורכבות מנגנוני המלצות, איפה להתבונן על תת-מרחב של אילו נתונים".

ד"ר אבן דיבר בכנס BI 2013, שדן בניתוח Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום ובהנחיית פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

"עולה השאלה האם יש ב-Big Data קפיצת מדרגה או נדבך נוסף בהתפתחות", ציין ד"ר אבן. "המונח נסוב סביב 'V', תחילתן של המילים נפח, עוצמה ומגוון באנגלית, ואני הייתי מוסיף גם ערפול".

לדבריו, "השימוש ב-Big Data שונה מהטיפול ב-BI אותו אנחנו מכירים. או אז, עולה השאלה לגבי החזר ההשקעה בו. הגישה שמובילה את המחקר שאנחנו באוניברסיטה מבצעים בתחום היא שמה שיוביל את הגישה כלפי Big Data זה גישה של פוטנציאל תועלת ותעדוף. לא כל מאגרי המידע שנוצרו הם שווים – יש חשובים יותר ויש פחות מבחינת ערך עסקי. לכן, צריך לתת יותר תשומת לב למאגרי מידע מסוימים". הוא ציין ש-"המיקוד והתעדוף יהיו בעלי משמעויות בעולם ה-Big Data. יש למצוא את המקומות בהם יש מידע בעל יותר ערך, להגיע לאותם תתי-מרחבים שימקדו לערך הרצוי. זה חשוב במובנים של יעילות ותחזוקה: להתמקד בניהול הנתונים החשובים יותר, כדי לקבל יותר תועלת, תוך שימוש מושכל ואפקטיבי יותר. הגברת התועלת תתרום להגברת ההחזר על ההשקעה".

"אם נרחיב את מספר הממדים שאנחנו נכנסים אליהם ואת מספר הקטגוריות נראה שנוצרים מיליוני צירופים ומאחר שלמשתמש הקצה יש יכולת וזמן מוגבלים, הוא ילך לאיבוד", אמר ד"ר אבן. "מנגד, הגישה החלופית, של כריית נתונים על בסיס אלגוריתמים אוטומטיים, מתאימה רק למומחים ולא למשתמש הקצה מהשורה".

הוא ציין שיש בארגונים עשרות או מאות מדדי ביצוע. "את חלקם רואים ורבים מהם המשתמשים לא רואים", אמר. "אחד המחקרים העלה שככל שנעשה שימוש במדד ובנתון אחד, כך הסבירות העסקית תהיה רבה יותר. אלא שהסכנה היא ב-'חפירה באותה באר', בהתקבעות של אנשים על אותם נתונים. הגישה החלופית היא לחבר את השאילתות להחלטות שהתקבלו".

ד"ר אבן סיכם בציינו, כי "מדובר במשימה לא פשוטה, אולם היא טומנת בחובה תועלות רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים