חקירה: וואטסאפ מפרה חוקי פרטיות בינלאומיים

אפליקציית העברת המסרים הפופולרית מחייבת את משתמשיה לספק גישה לספר הטלפונים המלא שלהם – ועושה בנתונים שימוש לא חוקי, כך על פי צוות קנדי-הולנדי שהוקם במטרה לחקור את הנושא ● על פי הצוות המשותף, החברה מראה נכונות לשיתוף פעולה ותיקון התקלות

29/01/2013 16:37
עדכון ווטסאפ חדש

וואטסאפ (WhatsApp), אפליקציית העברת מסרים הפופולרית, מפרה חוקי פרטיות בינלאומיים – כך עולה מדו"ח משותף של הרשויות בקנדה ובהולנד. זאת, מאחר שהאפליקציה מחייבת את המשתמשים בה לאשר גישה לכלל אנשי הקשר שלהם – כולל אלו שכלל לא נמנים עם משתמשי האפליקציה. בוואטסאפ מועברות כמיליארד הודעות בין משתמשים ברחבי העולם מדי יום, מה שמעלה חשש אמיתי לשימוש בלתי הולם.

"החקירה העלתה, כי למשתמשי האפליקציה – מלבד המחזיקים במערכת ההפעלה iOS 6 – אין אפשרות אלא לאשר גישה לספר הטלפונים המלא שלהם, שכולל גם כאלו שכלל לא משתמשים בוואטסאפ", אמר ג'ייקוב יוסטם, יו"ר צוות החקירה המשותף. "כל המספרים מועברים לוואטסאפ כדי לזהות משתמשים נוספים, אולם במקום למחוק את אלו שלא רלוונטיים – האפליקציה שומרת את הנתונים שלהם".

עוד מסר הצוות, כי כאשר החלה החקירה, ההודעות המועברות בוואטסאפ לא היו מוצפנות, מה שחשף אותן לציתות ולשימוש צד שלישי. החשש לכך התגבר כאשר נעשה שימוש ברשתות Wi-Fi לא מוגנות. בחודש ספטמבר האחרון, במענה חלקי לחקירה, הצפינה וואטסאפ את ההודעות.

על פי הודעת הצוות המשותף, החברה מראה נכונות לשיתוף פעולה ותיקון התקלות שנחשפו בדו"ח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים