משרד התקשורת פרסם תקנות שקיפות חדשות והגדיל את אגף הפיקוח לתגבור האכיפה

בראש האגף העמיד המשרד מנהל בדרגת סמנכ"ל, שיתפקד כראש רשות עצמאית עם סמכויות להגיש תלונות ולקנוס חברות בסכומים שנעים בין אלפי שקלים למיליונים ● בנוסף, הועמדו לרשות האגף צוותים מיוחדים שיוכלו להיענות במהירות לפניות הציבור ● עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת: "התקנות החדשות משלימות עולם שלם של רגולציה לטובת צרכן שוק התקשורת ולטובת השוק כולו"

משרד התקשורת הגדיל את יכולות הפיקוח ואכיפת הסמכויות של אגף הפיקוח במשרד, ותגבר את כוח האדם המטפל בנושאים אלו  – כך מפרסם היום (א') האתר TheNewCom מקבוצת אנשים ומחשבים. ההחלטה על התגבור התקבלה בעקבות אישור אמות המידה החדשות של המשרד להטלת קנסות כספיים כבדים על חברות הסלולר והטלקום שיפרו את תנאי הרישיון שלהן, ונועדה לסיים למשרד בהגברת האכיפה.

התקנות החדשות אושרו בוועדת הכלכלה של הכנסת בשבוע שעבר ופורסמו על ידי משרד התקשורת בסוף השבוע האחרון. עיקר התקנות עוסק בשקיפות ובגילוי נאות של החברות כלפי לקוחותיהן, בהיבטים כמו חוזים והסכמי מתן שירות. במסגרת השיקולים שינחו את המשרד, נמסר, מוזכרים נושאים כמו עוצמת הפגיעה בתחרות, משך הזמן שבו הפר המפעיל את תנאי רישיונו, הפרות קודמות, היקף הנזק שנגרם ללקוחות ועוד. המשרד בנה מערכת של מדרגות שיאפשרו לנקד כל אחד מהסעיפים לפי משקלם היחסי ולקנוס את החברות בהתאם.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, הסביר בשיחה עם TheNewCom, כי לטובת העניין העמיד המשרד בראש אגף הפיקוח מנהל בדרגת סמנכ"ל, שיתפקד כראש רשות עצמאית עם סמכויות להגיש תלונות ולקנוס חברות בסכומים שנעים בין אלפי שקלים למיליונים – בהתאם לשיקול הדעת של המשרד. כמו כן, ציין, הועמדו לרשות האגף צוותים מיוחדים שיוכלו להיענות במהירות לפניות הציבור.

"התקנות החדשות משלימות עולם שלם של רגולציה לטובת צרכן שוק התקשורת ולטובת השוק כולו", אמר בר טל. "התקנות מחייבות את חברות הסלולר להגיש לציבור חוזים ברורים, עם סעיפים חד משמעיים ופירוט על מה הצרכן משלם ועל מה הוא לא משלם. ליד על סעיף כזה יצטרך הלקוח לחתום, ובמידה ולא דאגו להחתים אותו – לא יחויב הלקוח בדמי השירות. כמו כן, בראש כל חוזה שייחתם עם הלקוח, תופיע תמצית הסעיפים שעליהם הוא מתחייב ומשך זמן ההתחייבות".

בר טל ציין, כי גם תלונות על זמן המתנה ממושך במוקדי השירות או שירות לא תקין, ייחשבו מעתה להפרת תקנות – והציבור מוזמן לפנות למשרד ולעדכן אותו במקרים בעיתיים. כמו כן, אמר, כי בוטלו סופית כל הקשרים הישירים והעקיפים בין רכישת מכשיר מחברות הסלולר, ובין השיוך של הלקוח לחברה – עובדה שתקל מאוד על הניוד, קבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים