דל הכריזה על פתרון משולב של שרתים ואחסון, הכולל את תוכנת התבונה המלאכותית HANA של סאפ

הצעד נועד להמשיך את המעבר של החברה מהיותה מגה ספק של PC, לספקית פתרונות ארגוניים מבוססי תוכנה – זאת בעוד הידיעות על רכישתה האפשרית ממשיכות להתגלגל

דל (Dell) הכריזה על פתרון משולב של שרתים ואחסון, הכולל את תוכנת התבונה המלאכותית HANA של סאפ (SAP), ועל השקת Active System Manager 7.0 – שכבת ניהול למוצרי תשתית אחודה. ההכרזה נעשתה בכנס Technology Camp 2013, שהתקיים ביום ה' האחרון באמסטרדם. הצעד נועד להמשיך את המעבר של החברה מהיותה מגה ספק של PC, לספקית פתרונות ארגוניים מבוססי תוכנה – זאת בעוד הידיעות על רכישתה האפשרית ממשיכות להתגלגל.

ענקית המיחשוב הודיעה, כי קיבלה מסאפ רישוי להריץ את SAP HANA על החבילה המשולבת הראשונה הכוללת שרת, מערכת אחסון וטכנולוגית רשת. המערכת בתצורה המאפשרת זמינות גבוהה ניתנת לשדרוג מ-1 טרה-בייט ועד 4 טרה-בייט, ומבוססת על אותה ארכיטקטורה המצויה בהתקנים המכילים שרת בלבד.

דריו זאמאריאן, סגן נשיא ומנהל חטיבת המערכות והפתרונות של דל, שהציג את ההכרזות לצדו של אונגוס הגארטי – נשיא דל לאזור EMEA, אמר כי "Active System Manager 7.0 מבוססת על יישומים של גייל (Gale), שנרכשה על ידי דל ומרחיבה את יכולות הניהול של מערכת Active System מעבר לתשתית הפיזית גם לסביבה וירטואלית. היא גם משולבת בתוך ארכיטקטורת Active System 800 והארכיטקטורות הקשורות אליה".

לדבריו, "אנחנו לא רוצים שהלקוחות יבזבזו זמן וכסף, כשיש לנו את היכולת הזו במעבדה שלנו – יש לאנשים נקודה אחת לפנות במקום שידאגו בעצמם לאינטגרציה. זה מתחיל מרמת המנמ"ר ויורד למטה. מערכות הניהול הן הרכיבים שמביאים את הדבק לתפעול של כל המערכת ביחד. הלקוחות לא שואלים היום מהו המתג הטוב ביותר עבורי, אלא עוברים לדאגות לרמה גבוהה בהרבה – זו של היישומים העסקיים דוגמת ERP, וירטואליזציה ו-CRM". הוא המשיך והוסיף, כי "לא נהיה ספקים של פתרונות IT מקצה לקצה בן רגע; צריך לרכוש את הטכנולוגיות הנכונות והאנשים הנכונים. יש לנו שילוב של השקעות אורגניות, אך גם הרכישות חשובות. צריך שיהיו לנו כל המרכיבים".

המערכת המשולבת מבוססת על תצורת השרת Dell PowerEdge R910 rack-mount. דל צופה, כי הכללת כלים אנליטיים לניתוח פעילות תוכנת SAP HANA – המשמשת בדרך כלל ליישומים בעדיפות גבוהה הדורשים עיבוד חזק – יסייעו ללקוחותיה הנאבקים בדרישות הולכות וגוברות לעיבוד נתונים ביישומים קריטיים. "העולם הדיגיטלי מכפיל את עצמו כל 18 חודשים. SAP HANA תאפשר ללקוחות דל להפוך את כל הנתונים הללו ליתרונות תחרותיים", נמסר מהחברה. כך, למשל, המערכת נמצאת בשימוש על ידי אוניברסיטת קנטאקי, מתוך מטרה לשמר סטודנטים על ידי זיהוי אלו אשר נמצאים בסכנת הדחה מהאוניברסיטה.

לדברי אנשי דל בכנס, תצורת SAP HANA R910 היא גמישה וסקלבילית. באמצעות שילוב כלי סאפ, דל לא רק מרחיבה את הנגישות לכלים ברמה של ארגונים גדולים לארגונים בגודל בינוני, אלא גם מעמיקה את היצע החברה ללקוחות הגדולים ביותר. ההתקדמות הגיונית, שכן עולם ה-Data Centers עבר בהדרגה ממערכות קנייניות יקרות לעבר מערכות המבוססות על שבבי X86, כדוגמת אלו הנמצאים במוצרי דל. כאשר X86 הרחיב את התפוצה שלו, כך גם גדלה היכולת של חברות כמו דל להציע מוצרים לארגונים גדולים. סאפ, מצדה, הביעה עניין להסתעף לשוק החברות בגודל בינוני.

ההכרזה השנייה, זו של מערכת Active System Manager, משלבת קניין רוחני שדל רכשה בסוף 2012 עם קניית גייל. היכולות החדשות מאפשרות למנהלי הרשת למזג את התשתיות הווירטואליות ואת יכולת חלוקת העומסים המוכרת מהשרתים הפיזיים. כלי הניהול Active System Manager 7.0 ישולב במערכת Active System 800 מתקן RACK. הוא יכלול שרתי להב מהדור ה-12 של דל, שהוצגו באוקטובר כמוצר הראשון של קו מוצרי Active Systems.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים להולנד

אירועים קרובים