דיווחים: טים קוק התנגד לתביעה של אפל נגד סמסונג

קוק, שהחליף את ג'ובס בתפקיד מנכ"ל אפל, התנגד לתביעה שהוגשה בהוראת ג'ובס, משום שסבר שניתן להגיע להסדר עם סמסונג מחוץ לכותלי בית המשפט ● הסיבה העיקרית להתנגדותו הייתה מעמדה של סמסונג כספקית חשובה של רכיבים למכשירי iPhone ומחשבי iPad ● אפל הייתה הלקוחה הגדולה ביותר של סמסונג ב-2011 ורכשה ממנה, על פי הדיווחים, צגים ושבבים בסכום כולל של שמונה מיליארד דולרים

בזמן שהקרבות המשפטיים בין אפל (Apple) לסמסונג (Samsung) נמשכים בבתי משפט ברחבי העולם, נראה שלא כל הבכירים באפל היו בעד הגשת התביעה נגד סמסונג. על פי הדיווחים, אחד המתנגדים למהלך היה מי שהיה אז מנהל התפעול של החברה וכיום הוא הבכיר ביותר בחברה – טים קוק, המנכ"ל.

מקורות יודעי דבר מסרו לרויטרס (Reuters) שקוק התנגד להגשת התביעה בעיקר בשל מעמדה של סמסונג כספקית חשובה של רכיבים למכשירי iPhone ומחשבי iPad. אפל הייתה הלקוחה הגדולה ביותר של סמסונג ב-2011 ורכשה ממנה, על פי הדיווחים, צגים ושבבים בסכום כולל של שמונה מיליארד דולרים.

על פי הדיווח, לאחר שחתמו ב-2005 על הסכם לאספקת זיכרונות פלאש (Flash) התהדקו היחסים בין שתי החברות, ובין השאר התארח נכדו של מייסד סמסונג בביתו של סטיב ג'ובס, המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של אפל, בפאלו אלטו שבקליפורניה. שיתוף הפעולה אפשר לשתי החברות להכיר היטב זו את פעילותה של זו.

המפנה ביחסים ביניהן החל לאחר ההשקה של מכשירי Galaxy S ב-2010. אז התלוננו ג'ובס וקוק בפני מנהלי סמסונג על הדמיון הרב במראה של שני המכשירים ובתחושה שהם העניקו. ג'ובס חשד שסמסונג מנצלת את מעמדה כספקית קריטית של רכיבים לאפל – מעמד שאמור להעניק לה חסינות, לכאורה, מפני תביעה משפטית. סבלנותו פקעה שנה לאחר מכן, כשסמסונג השיקה את מכשירי Galaxy Tab.

באפריל 2011 הגישה אפל תביעה נגד סמסונג על הפרת זכויות בפטנטים וביקשה לאסור על המכירה בארצות הברית של חלק מהמכשירים מתוצרתה. אפל זכתה בפיצויים בסכום של יותר ממיליארד דולרים אך לא הצליחה לקבל צו שיאסור על מכירת המכשירים של סמסונג.

"ייתכן שסמסונג נגסה במידה מסוימת במסד הלקוחות של אפל, אך אין שום ראייה לכך שסמסונג עלולה למחוק אותו לחלוטין או לדחוק את רגליה של אפל מייצור טלפונים חכמים", קבעה השופטת המחוזית לוסי קוה בדצמבר האחרון. "מדובר במקרה של הפסד מכירות ולא באובדן היכולת לפעול כספקית משמעותית בשוק".

בניסיון להימנע מהתדיינות משפטית ניסתה אפל להגיע עם סמסונג בחודשים שקדמו למשפט להסדר רישוי של פטנטים בחודשים, אך השתיים לא הצליחו להגיע להסדר שיהיה מקובל על שתיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים