מנכ"ל אפל על התביעה של מנהל Greenlight Capital: "הצגה שולית ומטופשת"

המנכ"ל, טים קוק, התייחס לתביעה שהגיש נגד אפל דיוויד איינהורן, מנהל קרן הגידור, בדרישה שתנפיק מניות בכורה ותחלק דיבידנדים לבעלי המניות וכינה אותה "בזבוז כספים של בעלי המניות והטרדה של החברה" ● הוא דחה את טענתו של איינהורן לפיה אפל פועלת על פי "מנטליות ששייכת לתקופה של מיתון" ● כמו כן, קוק ציין שמועצת המנהלים של אפל עורכת "דיונים פעילים ביותר" על האופן שבו היא יכולה לחלוק עם המשקיעים שיעורים גדולים יותר מהמזומנים שבקופתה

מועצת המנהלים של אפל (Apple) בוחנת בקפידה את ההצעה של דיוויד איינהורן, המנהל הצעיר של קרן הגידור Greenlight Capital, שנחשב לכוכב עולה בעולם ההשקעות, להנפיק מניות בכורה ולחלק דיבידנדים לבעלי המניות – כך אמר מנכ"ל החברה, טים קוק. עם זאת, הוא כינה את התביעה שהגיש איינהורן נגד אפל בנושא "הצגה שולית ומטופשת".

קוק דחה את טענתו של איינהורן לפיה אפל פועלת על פי "מנטליות ששייכת לתקופה של מיתון". הוא ציין שמועצת המנהלים של החברה עורכת "דיונים פעילים ביותר" על האופן שבו היא יכולה לחלוק עם המשקיעים שיעורים גדולים יותר מהמזומנים שבקופתה, בהיקף כולל של 137 מיליארד דולרים.

השופט המחוזי ריצ'רד סליבן מבית המשפט של המחוז הדרומי בניו-יורק נעתר שלשום (ב') לבקשתה של אפל והקדים את הדיון בתביעה של איינהורן, שמבקש לאלץ את החברה לחלוק עם המשקיעים בעתודות המזומנים הענקיות שלה. החברה ביקשה להקדים את הדיון ולערוך אותו לפני האסיפה הכללית של בעלי המניות, שנקבעה ל-27 בפברואר. פרקליטי אפל מסרו לשופט, כי הפרקליט של איינהורן מסכים להקדים את הדיון, ולאחר מכן הקדים השופט את הדיון ל-9 בפברואר.

איינהורן, חובב ידוע של מוצרי אפל, שעשה את כספו ממכירה בחסר (Short-seller), הדהים את וול-סטריט בשבוע שעבר כאשר הגיש תביעה נגד אפל בדרישה לאסור על החברה למנוע הצבעה נפרדת על הנפקה של מניות בכורה במסגרת האסיפה הכללית הקרובה.

לטענתו, החברה עוברת על הכללים של הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) בכך שהיא "כורכת" מספר נושאים שאינם קשורים זה לזה ומעמידה אותם להצבעה משותפת של בעלי המניות. באפל טוענים, כי שלילת היכולת של מועצת המנהלים להנפיק מניות בכורה על פי שיקול דעתה הבלעדי מחמירה יתר על המידה את הפיקוח ותחייב אותה לקבל אישור מבעלי המניות על כל הנפקה עתידית.

קוק אמר שהוא תומך בהצעה שעל פיה החברה בלבד היא שתוכל להחליט אם להנפיק מניות בכורה ולחלק דיבידנדים, וכינה את התביעה שהגיש איינהורן "בזבוז כספים של בעלי המניות והטרדה של החברה". הוא אמר את הדברים בוועידה השנתית לענף הטכנולוגיה של גולדמן זקס (Goldman Sachs), שנערכה אתמול בסן פרנסיסקו.

בעודו לבוש מכנסי ג'ינס, כהרגלו, וז'קט שחור, כמחווה לוול-סטריט, אמר מנכ"ל אפל, כי "מוזר שאנחנו נתבעים על כך שאנחנו מבקשים לעשות משהו טוב למען בעלי המניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים