אודי גורדון, סרגון: "תם עידן הגנים הסגורים של ספקי התקשורת"

"2012 הייתה קשה לכל המפעילים. בכל העולם הם נאלצו להתמודד עם מציאות שבה כמות המידע העוברת ברשתות שלהם הולכת וגדלה, אך התחרות גורמת לירידת מחירים שפוגעת בהכנסות", אמר גורדון - סמנכ"ל הפיתוח העסקי בסרגון, ברב-שיח שערכה מערכת TheNewCOM ● איציק צרפתי, יבמ ישראל: "למרות המשברים שעברו על שוק התקשורת, היקף הפעילות יגדל בשנים הקרובות" ● ליאור משען, אלווריון: "מפעילי התקשורת מבינים כיום שהתנגדותם בעבר לתמיכה בשירותי Wi-Fi הייתה טעות"

"תם עידן הגנים הסגורים של ספקי התקשורת. מפעילים הפכו להיות צינורות שעל גביהם פועלים מפעילי שירותים שאינם מעולם הטלקום, אלא חברות צד שלישי – ועדיין לא נמצא המודל העסקי שיאפשר גם לספקי התקשורת ליהנות מזה", כך אמר אודי גורדון, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בסרגון (Ceragon) הישראלית.

גורדון אמר את הדברים ברב-שיח שערכה מערכת האתר TheNewCOM מקבוצת אנשים ומחשבים בנושא מדיניות ומגמות בתחום התקשורת והטלקום בישראל 2013. ברב-השיח, שנערך במשרדי אנשים ומחשבים בגבעתיים, השתתפו מנהלי תקשורת בכירים ומומחים בתחום הטלקום.

"אין ספק ששנת 2012 הייתה קשה לכל המפעילים, ובאופן טבעי השפיעה גם על חברות כמו סרגון", אמר גורדון, אולם הבהיר כי "מצוקת המפעילים אינה רק תופעה ישראלית, כפי שנוטים לחשוב. בכל העולם נאלצים המפעילים להתמודד עם מציאות שבה כמות המידע העוברת ברשתות שלהם הולכת וגדלה, אך מצד שני התחרות גורמת לירידת מחירים שפוגעת בהכנסות. כל זאת, בנוסף לתחרות מצד חברות שרוכבות על הצינורות שלהם, מבלי שהדבר תורם להכנסות של המפעילים".

איציק צרפתי, מנהל מגזר הטלקום בחטיבת ה-ICS של יבמ ישראללדברי גורדון, המציאות החדשה הזו דוחפת את המפעילים "לחפש פתרונות יצירתיים, דוגמת שיתוף יישומים על גבי תשתיות קיימות, כולל חיבורים בין מתחרים, שגורמים להוזלת ההוצאות ושיתוף באתרים שונים. סרגון פיתחה פתרונות שונים לטובת העניין, לרבות כזה שמאפשר להעביר תעבורה גדולה פי ארבעה על תדר אחד".

איציק צרפתי, מנהל מגזר הטלקום בחטיבת ה-ICS של יבמ (IBM) ישראל, אמר ברב-השיח כי לדעתו, למרות המשברים שעברו על שוק התקשורת, היקף הפעילות יגדל בשנים הקרובות – במיוחד בעולם ה-IT הארגוני. "אנו מסכמים שנה טובה בפעילות יבמ בישראל, וצופים שב-2013 יהיו פרויקטים גדולים שיחייבו השקעות בתקשורת, כמו למשל מעבר צה"ל לנגב".

לדבריו, "פעילותה של יבמ בתחום התקשורת משולבת גם במסגרת פרויקטי אינטגרציה שאנו מבצעים, שיש להם קשר ישיר לעולם הנטוורקינג, כמו למשל עבודות בתחומי הדטה-סנטר, מיחשוב הענן ועוד. אנו רואים את עולם ה-IT הארגוני כחלק בלתי נפרד מתחום התקשורת והטלקום".

ליאור משען, מנהל תחום ה-Wi-Fi באלווריון (Alvarion), סבור כי מפעילי התקשורת מבינים כיום שהתנגדותם בעבר לתמיכה בשירותי Wi-Fi הייתה טעות. "היום כבר ברור להם שזה חלק מהעניין. ה-Wi-Fi מבטא היום את מגמת האינטגרציה בעולם הטלקום, ואנו מעריכים שהמגמה הזו תתרחב ותגיע עד לנקודות הגישה לרשת בכל בית".

ליאור משען, מנהל תחום ה-Wi-Fi באלווריוןהסיבה לכך, לדבריו, היא הצטרפותם של מגזרים שונים למעגל צרכני התקשורת מבוססת ה-Wi-Fi ממגזרים שונים. "זה קורה בשוק הארגוני, זה קורה בשוק החינוך – ויש מפעילים שאפילו מעניקים כבר תקשורת אלחוטית מובנית בתוך המכשירים שאתה מקבל מהם. העולם רווי טכנולוגיות וכולם רוצים תעבורה".

משתתפים נוספים ברב-שיח היו עדן בר טל – מנכ"ל משרד התקשורת, אלון ברמן – מנכ"ל אריקסון (Ericsson) ישראל, אילן אלתר – מנכ"ל חברת אלתרנט ובכיר לשעבר בפלאפון, אלי פרנק – מנכ"ל FrankIT ולשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בבזק ועו"ד יזהר טל – היועץ המשפטי של משרד התקשורת לשעבר ושותף במשרד עורכי הדין טל, עברי-עומר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים