צפו: ביל גייטס ומארק צוקרברג בסרטון לקידום לימודי תכנות

הסרטון קורא להורים לדרוש מבתי ספר רבים יותר ללמד תכנות מחשבים - מיומנות חשובה שיוצרת "הזדמנות שווה", ומוצעת רק לחלק קטן מאוד מתלמידי התיכון בארצות הברית ● הקמפיין, שנעשה לקידום המיזם Code.org – ארגון ללא מטרות רווח שמתמקד בלימודי מדעי המחשב, מגיע על רקע אזהרות של בכירי ענף ההיי-טק בארצות הברית, לפיהן מתפתח פער דיגיטלי בין מחפשי עבודה בעלי מיומנויות תכנות לאלו שאינם מחזיקים בהן

לאחר שהאחים התאומים האדי ועלי פטרובי היגרו מאיראן לאמריקה, בשנת 1984, הם ישנו בחדר שינה צפוף ביחד עם הוריהם, שחסכו פרוטה לפרוטה כדי להשקיע בחינוך של ילדיהם. כיום, 30 שנים מאוחר יותר, האחים נטועים היטב בחוגי העילית של ענף ההיי-טק, לאחר שמכרו חברות למיקרוסופט (Microsoft) ולמיי-ספייס (MySpace) של ניוז קורפ (News Corp) – וניצלו את הקשרים המיוחדים שלהם כדי להימנות על המשקיעים הראשונים בחברות כמו פייסבוק (Facebook), דרופבוקס (Dropbox) ו-Zappos. כעת מככבים ביל גייטס – יו"ר מיקרוסופט, מארק צוקרברג – מנכ"ל פייסבוק, וג'ק דורסי – ממייסדי טוויטר (Twitter) – שלושה אנשים שהפכו למיליארדרים הודות למיומנויות התכנות שלהם – בסרטון חדש שפרסמו האחים פטרובי אתמול (ג') לקידום המיזם החדש שלהם, Code.org.

Code.org הוא ארגון שלא למטרות רווח שמתמקד בלימודים של מדעי המחשב. הסרטון קורא להורים לדרוש מבתי ספר רבים יותר ללמד תכנות מחשבים – מיומנות חשובה שיוצרת "הזדמנות שווה", ומוצעת רק לחלק קטן מאוד מתלמידי התיכון בארצות הברית. "נכון להיום, תכנות מחשבים הוא הדרך הטובה ביותר להגשים את החלום האמריקני", אומר פטרובי. "החלום האמריקני הוא להיות מארק צוקרברג הבא. הטרגדיה היא, שלמרות שלא קשה כל כך ללמוד תכנות, רק 10% מבתי הספר מציעים לימודי תכנות, ובדרך כלל מדובר בבתי ספר למיוחסים".

לאחר שסיימו את לימודיהם לתואר במדעי המחשב בהרווארד, בשנת 1994, הקימו האחים פטרובי את LinkExchange ומכרו אותה למיקרוסופט בשנת 1998 תמורת 250 מיליון דולרים. האדי לקח חלק בהקמת חברת הטלפונים Tellme Networks, בעוד שעלי הקים את שירות המוזיקה iLike, שהפך לאחד היישומים הראשונים ששולבו בפייסבוק. לדברי האדי פטרובי, שערי ההצלחה נפתחו בפניו הודות לעניין שגילה כבר מגיל צעיר במחשבים, ולהשכלה הפורמלית שלו בכתיבה של קוד תוכנה שעליה ביסס את הקריירה המשגשגת שלו. לאורך הדרך רכשו שני האחים חברים רבי השפעה.

מסע הפרסום של האחים פטרובי יוצא לדרך בתקופה שבה בכירי ענף ההיי-טק בארצות הברית מזהירים מפני פער דיגיטלי חדש שמתפתח בין מחפשי עבודה בעלי מיומנויות תכנות, לבין מחפשי עבודה שלא הצטיידו במיומנויות אלה. על פי הנתונים הסטטיסטיים שמציגים האחים, מתכנתים נהנים ממשכורות גבוהות יותר, במיוחד בעמק הסיליקון, וקיים ביקוש רב למהנדסי תוכנה, שנחטפים על ידי חברות דוגמת גוגל (Google) ופייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים