פרנק פרשמן, מנכ"ל דויטשה מסה: "מידע הוא המשאב היחיד שגדל אם חולקים אותו"

"לפני שנתיים עסקנו בנושא התשתית – הענן המאפשר אחסון ושליפה של נתונים באופן מבוזר, ולפני שנה עסקנו בניהול האמון. עתה, עם שני נושאים אלו, אפשר להתחיל לחלוק ידע" – אמר פרשמן לקראת פתיחת תערוכת התיקשוב הגדולה בעולם, 2013 CeBIT ● לדבריו, "בשלוש השנים הבאות יגדל נפח המידע פי 10 לעומת הנפח כיום"

"מידע הוא המשאב היחיד שגדל אם חולקים אותו. מדובר במשאב חשוב כמו חשמל ומים, וכדי לחלוק מידע נדרשת תשתית מתאימה ואמון" – כך אמר היום (ב') פרנק פרשמן, מנכ"ל דויטשה מסה (Deutsche Messe) – חברת הניהול של תערוכת המיחשוב והתקשורת הגדול בעולם, 2013 CeBIT, במסיבת עיתונאים לרגל פתיחתה. במרכז התערוכה, שתתקיים בהנובר, גרמניה, יעמוד מושג חדש – Shareconomy, או הכלכלה של השיתוף, שמשמעותו הגברת ההשפעה של ה-IT על שאר מקבלי ההחלטות בארגונים.

לדבריו, ב-CeBIT 2013 מציגות 4,500 חברות מכל רחבי העולם, בהן ספקי IT, יישומים וחומרה, וכן ספקי פתרונות IT רוחביים לתעשיות שונות כגון רכב, אנרגיה, בריאות ועוד. תערוכת המיחשוב, למרות שקטנה בהיקפה מתקופת שיאה בתחילת שנות האלפיים (משך ימי התערוכה הצטמצמו בכ-50%, וכמות המשתתפים צנח בשליש), עדיין משמשת נקודת ייחוס במהלך השנה עבור חברות ה-IT.

"לפני שנתיים עסקנו בנושא התשתית – הענן המאפשר אחסון ושליפה של נתונים באופן מבוזר, ולפני שנה עסקנו בניהול האמון. עתה, עם שני נושאים אלו, אפשר להתחיל לחלוק ידע", אמר פרשמן. עם זאת, הוא הדגיש כי בתערוכה ניתן יהיה לראות את המגה טרנדים של ה-IT, בהם Big Data, מדיה חברתית ניידת ויישומי ענן מתקדמים. אבל הנושא שיש לשים לב אליו, לפי פרשמן, הוא "האינטרנט של הדברים": "בשלוש השנים הבאות יגדל נפח המידע פי 10 לעומת הנפח כיום. כשליש מהנפח יהיה בצורה של מידע ארגוני, שליש ברשתות ומדיה חברתית, והחידוש – שליש מהנתונים יועברו בכלל בין מכונות חיישנים והתקנים". תחום האינטרנט של הדברים יוצג, מטבע הדברים, על ידי חברות הסטארט-אפ: "השמים הם הגבול בכל הקשור ליישומים המערבים חיישנים ומכונות".

פרופ' דיטר קמפ, נשיא ביטקום – איגוד תעשיות ה-IT הגרמני, סיפק מספר דוגמאות, חלקן טריוויאליות, כמו מודלים של השכרת אופניים במינכן – לא מטעם העירייה, אלא בין משתמשים לבין עצמם. כך, ניתן יהיה לעקוב אחר חלוקת זמן נהיגה ברכבים, ברזולוציה של דקות, ולנצל את המשאב היקר בין כמה נהגים. אגב, בין אינסוף יישומי השיתוף, ניתן למצוא גם, תאמינו או לא, שיתוף מקדחות. האם ידעתם שמקדחה ממוצעת שנרכשת לשימוש ביתי פועלת בממוצע 13 דקות במשך כל חיי המשתמש? ה-IT, האינטרנט והאפליקציות הניידות, על פי קמפ, הם הגורם שיוכל לאפשר שיתופיות זו.

הערב יתקיים טקס הפתיחה של התערוכה. בין הנוכחים יהיו קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא המדינה השותפה השנה באירוח התערוכה, דונלד טוסק מפולין.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

אירועים קרובים