בעל מניות הגיש תביעה נגד מארק צוקרברג בעקבות הנפקת מניות פייסבוק

לטענת התובע, גאיי ג'ונס, ידעו הדירקטורים והמנהלים של החברה שפייסבוק לא פרסמה מגמות חלשות יותר ביחס להכנסותיה, שנובעות מכך שמשתמשים רבים יותר ניגשים לרשת החברתית ממכשירים ניידים ● על פי כתב התביעה, המידע נמסר בצורה סלקטיבית ורק לחתמים של ההנפקה ולמשקיעים גדולים ● התביעה הוגשה על אף שתביעות נגד פייסבוק נדחו בחודש שעבר

בעל מניות בפייסבוק (Facebook) הגיש באחרונה תביעה נגד מנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם, מארק צוקרברג, ונגד גורמים נוספים בעקבות ההנפקה השנויה במחלוקת של החברה. הוא הגיש את התביעה על אף שתביעות דומות נדחו בחודש שעבר על ידי בית משפט אחר.

לטענת התובע, גאיי ג'ונס, ידעו הדירקטורים והמנהלים של החברה שפייסבוק לא פרסמה מגמות חלשות יותר ביחס להכנסותיה, שנובעות מכך שמשתמשים רבים יותר ניגשים לרשת החברתית ממכשירים ניידים. על פי כתב התביעה, המידע נמסר בצורה סלקטיבית ורק לחתמים של ההנפקה ולמשקיעים גדולים.

בניגוד לתביעות הדומות, שנדחו בין היתר בשל העובדה שהתובעים לא היו בעלי מניות בפייסבוק בעת שנעשו העבירות לכאורה, לפני ההנפקה בחודש מאי, ג'ונס הוא בעל מניות בחברה מאז פברואר 2012.

הוא דורש להורות לדירקטורים ולשאר הנתבעים להשיב את הסכומים שהרוויחו כתוצאה ממכירת המניות בהנפקה, משום שידעו שהשער לפיו הן נמכרו גבוה מדי. "הנתבעים עשו עושר שלא כדין וגרפו רווחי עתק מההנפקה, אף על פי שידעו שההכנסות נמוכות יותר – עובדה שלא פורסמה לציבור המשקיעים", על פי כתב התביעה.

מפייסבוק נמסר בתגובה, כי "אנחנו מאמינים שאין בסיס לתביעה ונגן על עמדתנו בתוקף".

שערן של מניות פייסבוק צנח מ- 38 דולרים ביום ההנפקה ל- 25 דולרים חודש לאחר מכן. אתמול (ב') הוא עמד על 27.72 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים