נתי אברהמי מסכם עשרים שנות עבודה ביעל: "הצלחתי להגשים חלק גדול מהחלומות שהיו לי"

נתי אברהמי, מנכ"ל יעל, יציין מחר (ה') עשרים שנות עבודה בקבוצה ● הוא החל את דרכו ב-יעל מיד עם שחרורו מהצבא, והצליח לטפס בהדרגה עד שהגיע לכסא המנכ"ל ● למרות שיומו הראשון בקבוצה לא זכור לו לטובה ("כולם היו בחופש - לא בדיוק חיכו לי"), הוא מעיד ש-"הגיעו בהמשך הרבה ימים טובים, שפיצו על כך" ● "אני מאחל לעצמי שעשרים השנים הבאות יהיו מרתקות לפחות כמו העשרים הקודמות, אבל עם קצת פחות שגיאות ומהמורות", אמר בראיון עימו לרגל המאורע

"ביומי הראשון כמנכ"ל קבוצת יעל, שמתי לי כיעד להפוך את החברה לגדולה ורווחית יותר ממה שהיתה עד אז, תוך שימור הערכים והאווירה המיוחדת שמאפיינים אותה. עברנו עליות ומורדות, אבל הצלחתי בסך הכל להגשים חלק גדול מהחלומות שהיו לי", כך אומר נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, בראיון לאנשים ומחשבים. אברהמי, שיציין מחר (ה') עשרים שנות עבודה בקבוצה, מקפיד לומר כי "לא עשיתי זאת לבד – עמדו לצידי לאורך כל הדרך חברי מועצת המנהלים וחברי ההנהלה, והקרדיט מגיע גם להם".

מה אתה זוכר מהיום הראשון שלך ביעל?
"דווקא חוויית היום הראשון ביעל זכורה לי פחות לטובה. יום העבודה הראשון שלי נפל על פורים. 'גיליתי' זאת כשבועיים לפני שהתחלתי, ולא היה לי נעים להתקשר ולבקש להזיז. הגעתי לחברה כשכולם היו בחופש – לא בדיוק חיכו לי. זה היה יום מאכזב. בהמשך, כמובן, הגיעו הרבה ימים טובים, שפיצו על היום הראשון. מאז אני דואג להזכיר למנהלים שלי עד כמה חשובה חוויית היום הראשון. קבוצה כמו שלנו מגייסת שניים-שלושה עובדים חדשים מידי שבוע, ובמספרים כאלו יש סכנה לפתח 'קהות חושים' מסוימת כלפי חוויית היום הראשון, אולם אסור שזה יקרה. צריך לזכור שברמת העובד\ת, היום הראשון הוא משמעותי ביותר".

מה היה התפקיד הראשון שלך בחברה ובמה עסקת?
"התפקיד הראשון שלי ביעל היה להקים את פרויקט 'עמרי', למיחשוב בתי המרקחת, משרדי המרפאות והרוקחים המחוזיים בקופת חולים כללית. היה זה אחד מהפרויקטים הגדולים בארץ באותה תקופה. למדתי הרבה בפרויקט הזה, כולל על דברים שאינם קשורים לעולם המיחשוב. אני גאה לומר שהפרויקט עובד בהצלחה בשרותי בריאות כללית עד היום".

מה הן נקודות השיא שאתה יכול לציין לאורך עשרים השנים האחרונות?
"היו המון נקודות שיא. בראש ובראשונה, ברמה האישית: בספטמבר 1996 התחתנתי עם גליה, ולאחר מכן נולדו שלוש בנותיי המקסימות. כנקודות שיא בקרירה, אני יכול לציין את הפרויקט הראשון שלי, שעלה לאוויר בנובמבר 1993. שנה לאחר מכן, בנובמבר 1994, קידם אותי איציק רכלבסקי למנהל חטיבה וחבר הנהלה ביעל. ביולי 1999 מוניתי למנכ"ל יעל, ובשנת 2000 ביצענו את שתי הרכישות הראשונות שלנו – של חברת אוניקס ושל מוצר המגה-סנטר, שפעיל ומצליח מאוד עד היום. בקיץ 2006 רכשנו את ג'טרוניקס ושינינו את שמה ליעל פתרונות, והשלמנו תהליך של מהפך – מבית תוכנה, לקבוצת IT עם פתרונות תוכנה וחומרה".

נתי אברהמי בימיו הראשונים בקבוצת יעל

כאחד מוותיקי הענף, מה היו הדברים העיקריים שהשתנו בשוק ה-IT בעשרים השנים האחרונות?
"לאורך השנים צמחו להם כלים חדשים שיכולים לעשות דברים שלא חלמנו עליהם לפני עשרים שנה. למשל, לפני עשרים שנה, רוב הפעילות היתה לפתח מאפס. כיום רוב הפעילות הינה ישום ופיתוח סביב חבילות תוכנה. בנוסף, חלק גדול מהשמות שהתמודדתי איתם כמתחרים וכשותפים לפני עשרים שנה, נעלמו או התמזגו. למשל, מי מבני הדור הצעיר מכיר כיום שמות כמו מלל, תדיראן מערכות מידע, טכם וקונתהל? לפני עשרים שנה, עולם המיחשוב נראה כמו סינית עבור מרבית המשתמשים. היום, חלקם הלא מבוטל מנהל איתנו, אנשי ה-IT, שיחות בגובה העיניים. מעבר לכך, לפני עשרים שנה המיחשוב היה כלי עזר בהרבה בתי עסק וחברות, בעוד שהיום הוא הפך להיות קריטי וחיוני לרוב הארגונים בשוק".

מה אתה מאחל לעצמך ולחברה לעשרים השנים הבאות?
"לעצמי, אאחל בריאות והצלחה לבני ביתי, משפחתי המורחבת וחבריי. בהיבט הקרירה, אאחל שעשרים השנים הבאות יהיו מרתקות לפחות כמו העשרים הקודמות, אבל עם קצת פחות שגיאות ומהמורות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    האיש תקוע בכסא כבר 20 שנה וגם החברה בסטגנציה משך זמן זהה. מנכ"ל אמור להתחלף אחרי שנתיים שלוש- כנראה שאין לו לאן ללכת. החברה (בגללו) אינה צומחת.. פשוט בדיחה להציג אותו כהצלחה ודבר חיובי.

  2. יובל

    מעניין אם עובדי ההווה, ועובדי העבר רואים בחברת יעל לשלוחותיה מקום עבודה הגורם אושר....

אירועים קרובים