בית המשפט: גוגל לא אחראית לכך שחיפוש שמה של אישה הוביל לפרסומות לתרופות לאי תפקוד מיני

האישה טענה שההגעה לתרופות נגד אין אונות כתוצאה מחיפוש שמה פוגע בתדמיתה ● השופטים פסקו שהיא לא הצליחה להוכיח את טענתה וקבעו שהשימוש בשמה נעשה במסגרת האינטרס הציבורי וכי הוא היה מקרי ולא מכוון ● משום כך, בית המשפט פסק, כי גוגל לא עברה על החוק ● יצוין, כי האישה הגישה בעבר תביעה דומה נגד יאהו! - וגם היא נדחתה

אישה מוויסקונסין שניסתה להגן על תדמיתה "המהוגנת" לא הצליחה לשכנע את בית המשפט שגוגל (Google) אחראית לכך שחיפוש אחר שמה עלול להוביל לפרסומות לתרופות לאי תפקוד מיני.

בית המשפט לערעורים בשיקאגו פסק אתמול (ד'), כי האישה, בוורלי סטאיארט, כשלה בניסיונה להוכיח שגוגל הפרה את חוקי הפרטיות של ויסקונסין בכך שעשתה שימוש בשמה כדי להפיק הכנסות מפרסום.

לטענת סטאיארט, חיפוש אחר המונח "בוו סטאיארט" במנוע החיפוש הגדול בעולם מניב המלצה לחיפוש אחר המונח "בוו סטאיארט לוויטרה", שמוביל לאתרים המציעים טיפול לגברים שסובלים מאי תפקוד מיני. יצוין, כי לוויטרה היא תרופה שמטפלת בבעיות אלה. סטאיארט טענה שהמלצה זו פוגעת בתדמיתה כפעילה למען זכויות בעלי חיים, חוקרת גנאולוגית ומשוררת.

אולם, בהרכב של שלושה שופטים פסק בית המשפט, כי השימוש בשמה של סטאיארט נעשה במסגרת האינטרס הציבורי ושמדובר בשימוש מקרי ולא מכוון. משום כך, השופטים פסקו שבמקרה זה לא חלים חוקי הפרטיות של ויסקונסין.

עוד צוין בפסק הדין, כי סטאיארט הגישה בעבר תביעה דומה נגד יאהו! (!Yahoo) – וגם זו נדחתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים